Gå til innhold

From Cinder to Cinder - Slutten for europa slik vi kjenner det?


geita_

Anbefalte innlegg

"Upålitelige kilder og fringe-grupper"

 

Som linker direkte til undersøkelsen på siden sin: https://www.wzb.eu/sites/default/files/u6/koopmans_englisch_ed.pdf

 

Fz19ENq.jpg

 

EgF4U3q.jpg

 

 

Dem deler ikke vårt syn på mange punkter, vi har helt forskjellige kulturer og verdier.

 

Allikavell skal vi importere hundretusenvis av dem hjem til oss. Nei takk.

Endret av geita_
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dem deler ikke vårt syn på mange punkter, vi har helt forskjellige kulturer og verdier.

 

Allikavell skal vi importere hundretusenvis av dem hjem til oss. Nei takk.

 

 

 

 

Skulle ønske vi kunne kaste ut kristenfundamentalistene også, men det er jo ikke mulig. Det ALLER MINSTE vi kan gjøre er å forsøke og forsikre oss om at det ikke kommer FLER religiøse fanatikere til Norge og Europa.

 

Som flere innlegg over viser så er fundamentalisme mainstream i Islam.

Lenke til kommentar

Skulle ønske vi kunne kaste ut kristenfundamentalistene også, men det er jo ikke mulig. Det ALLER MINSTE vi kan gjøre er å forsøke og forsikre oss om at det ikke kommer FLER religiøse fanatikere til Norge og Europa.

 

Som flere innlegg over viser så er fundamentalisme mainstream i Islam.

 

 

Så absolutt, vi har nok av problemer fra før uten at politikerne våre skal importere mer galskap fra den 3. verden.

 

 

45 Minutters kurs på Islam og hvorfor vi ikke burde ha åpne grenser for alle og envær som kommer hit fra midt-østen.

 

Multikultur vil bety slutten for vår måte å leve på.

Endret av geita_
  • Liker 3
Lenke til kommentar

45 Minutters kurs på Islam og hvorfor vi ikke burde ha åpne grenser for alle og envær som kommer hit fra midt-østen.

 

Hurra! Enda en ~1 time video fra en random Youtube-kanal, fra Politicalislam.com med en Dr. Bill Warner som har en doktorgrad i et felt irrelevant til hva han diskuterer.

 

https://www.reddit.com/r/badhistory/comments/1ocyxr/review_why_we_are_afraid_a_1400_year_secret_by_dr/

 

/r/badhistory er forøvrig en knallbra subreddit. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Hurra! Enda en ~1 time video fra en random Youtube-kanal, fra Politicalislam.com med en Dr. Bill Warner som har en doktorgrad i et felt irrelevant til hva han diskuterer.

 

https://www.reddit.com/r/badhistory/comments/1ocyxr/review_why_we_are_afraid_a_1400_year_secret_by_dr/

 

/r/badhistory er forøvrig en knallbra subreddit. :)

 

 

Apologister som forsvarer Islam med personangrep og sarkasme uten å fortelle hvorfor det han sier i videoen er feil.

 

Muslim-conquest-v-Crusade-battles.jpg

 

Dette er ikke en religion av fred som den så ofte blir kalt og har ingenting å gjøre i europa.

Endret av geita_
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg har et kort oppi ermet for et hvert slikt bilde.

 

https://www.reddit.com/r/AskHistorians/comments/2v7alt/given_the_recent_uptick_in_jihad_versus_crusade/

 

Det er ikke ukjent fra islamofober å misbruke data. :)

 

Du har linkene klare for å unnskylde Islam ivertfall.

Legg merke til at ingen av de linkene du har kommet med tar for seg slaveriet og massakrene gjort av muslimer rundt om i europa og midt-østen, bare krimskroms og "cherrypicking" som du liker å kalle det.

 

For ikke å nevne det komiske utsagnet der man bortforklarer jihad og dets "egentlige" betydning, blir for tynt å spørre om definisjoner på "What is the definition of a battle?" når dem skal prøve å motbevise det som kommer fram i videoen.

 

Men når alt dem kan komme med er at "vi ikke vet hva som egentlig skjedde" blir det litt for dårlig rett og slett når det finnes massevis av tekster og bøker rundt temaet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Unnskylde Islam? Så jeg er the bad guy for å prøve vende lyset mot alt det møkket som kommer ut av vårt kjære internett?

 

Jeg har aldri forsvart Islam. Jeg forsvarer muslimer som ufortjent får lide for den fremmedfrykten som blir spredd av sinte mennesker på diskusjonsforum og kommentarfelt.

Det er selvsagt ikke vanskelig for meg å finne debunking av det skvipet du viser frem her, nettopp fordi det er gjennomsyret av faktafeil og det irriterer mange flere enn bare meg.

 

Jeg tror det som forvirrer deg er en akademisk fremgangsmåte, der vi kan spørre om definisjoner og si at vi ikke vet noe, istedet for å bruke vår top-notch apophenia, antakelser (les: løgner) og benefit of the doubt, der man bruker usikkerhet til sin egen fordel. Ta for all del å gi meg en pålitelig kilde til alle disse "tekstene og bøkene" som forklarer hva som skjedde. Jeg finner nemlig ingenting annet enn fringe-communities ser du.

 

Igjen... Jeg forsvarer ikke Islam og all den forvridde ondskapen som hører med doktrinen. For å paraphrase noe jeg nylig hørte Walid al-Kubaisi si: Vi må kritisere Islam, og muslimer må kritisere Islam.

 

Walid al-Kubaisi er forresten et herlig menneske, muslim og med bedre menneskeverdier enn mange etniske nordmenn.

Endret av Gavekort
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Fremmedfrykt er enda et ord brukt i hersketeknikk.

 

Det er ikke noe fremmed ved Islam.

 

Kafir kan oversettes som «vantro», «frafallen» eller «ateist») er en betegnelse i islam for en person som avviser Gud (Allah) eller profeten Muhammed (med andre ord alle ikke-muslimer)

 

Sharia eller syariah er tradisjonell islamsk lov.

 

Jihad  er et arabisk ord som kommer fra ordet jahada, som betyr «utvise det ytterste forsøk» eller «å streve». Ordet oversettes vanligvis med «hellig krig»,

 

Jizya or jizyah  is a religiously required per capita tax levied by a Muslim state on non-Muslim subjects permanently residing in Muslim lands under Islamic law.

 

Burka, burkha eller burqa er en ankellang, heldekkende kvinnedrakt med heklet gitter foran øynene, slik at det er mulig å se uten selv å bli sett.

 

Niqāb eller Nikab[1] er et hodeplagg som dekker ansiktet helt. Plagget bæres av noen muslimske kvinner som en del av en heldekkende hijab.

 

Dette er levesett og verdier som er uakseptable å ha i Norge og Europa.

 

Fint for deg at du har funnet en og annen muslim som åpent kritiserer dette men de er nok heller i mindretall så logisk nok er mesteparten som kommer hit i disse dager fra midt-østen involvert i det som står ovenfor og er derfor inkompitable med oss.

Endret av geita_
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Xenofobi er frykt for ting som er fremmed, altså ting som annerledes. Xenofobi kan brukes som en beskrivelse på irrasjonell frykt for andre kulturer.

 

Skal vi fortsette ned retningen der vi dekonstruerer ord og diskuterer semantikk, eller skal vi bruke den aksepterte betydningen og komme tilbake til temaet om hvorfor dine kilder er null verdt?

Endret av Gavekort
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Her er en forferderlig sammling av kriminell aktivitet (gjengvoldtekt av mindreårige, tvungen prostitusjon og narkotika) vi ville unngått hadde vi ikke sluppet inn disse folkene til å begynne med:

 

Oxford

 
Men dette er vel bare en missforståelse, eller en minoritet som ikke følger noen religiøse koder og som ikke representerer noe som helst.
For en berikelse eller hva.
Endret av geita_
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Skal du kalle alle de sakene for "cherrypicking" nå?

Det gjør meg ingenting, folk kan se igjennom linkene på egen hånd om dem er interessert og så komme fram til egne konklusjoner.

 

Men bare for å ha det sagt så er det er liten tvil om at det er et mønster som utvikler seg i samfunnet der borte og vi går samme veien som det engelske folk gjør i dette øyeblikk, vi ligger bare litt lengre bak i løypa.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har trukket en konklusjon: Du cherrypicker.

Et annet problem er at du peprer på med spredd "fakta" som en avsagt hagle. Om vi kan unngå å flytte diskusjonen i nye retninger annenhvert innlegg så hadde det vært mer lærerikt for både meg og deg. Du gjør til og med deg selv en bjørnetjeneste, da du undergraver tidlige argumenter ved å gi slipp på dem for tidlig. Det kan hende du prøver å koble sammen Islam-diskusjonen med voldtekt som om det var et og samme problem, men om du snakker om voldtekt så snakker vi om et problem med innvandrere på generelt basis.

 

Ser du på min graf som er faktisk statistikk* så kan du få et bilde av at innvandring og voldtekt er oppskrytt. Når dette er sagt så skal jeg ikke benekte sammenhengen mellom innvandrere og voldtekt.

 

Om du er redd for at Storbritannia skal gå under, så kan jeg lette deg med at kriminalitet aldri har vært lavere, på tross av økt innvandring.

 

 

*ikke bare tilfeldig nyhetssaker samlet over lang tid fra diverse aviser der mistenkte ikke er dømt

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Og der er det på'n igjen.

Når du tar overfallsvoldtekter ut av statistikken så blir vell kamelen lettere å svelge antar jeg.

 

Men det hele koker ned til at dem ikke har noe her å gjøre, Islam er ikke noe Europa skal ha.

 

Det er en realitet folk rundt omkring har fått føle på kroppen, og værre skal det bli om vi ikke sier nok er nok og

ettervert som flere av dem kommer jo flere vil åpne øynene for de enormt negative konsekvensene dette medfører.

 

Sånn situasjonen er nå kan man nesten bare håpe at folk våkner opp før det er for sent å snu.

Endret av geita_
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...