Gå til innhold

Har mye fritid vil lære meg programmering og hacking på egenhånd, hvor starter jeg.


Anbefalte innlegg

Du må lære å gå før du lærer å løpe, sier nå jeg. Finn deg en tutorial på et programmeringsspråk, prøv deg frem og eksperimenter. Kopier for all del ikke kodene fra en tutorial, men skriv dem inn for hånd, og gjør gjerne egne endringer. Om noen år, når du føler at du mestrer et programmeringsspråk, kan du begynne å eksperimentere med hacking.

 

Personlig har jeg gode erfaringen med C#. Last da gjerne ned Visual Studio, så vil Visual Studio hjelpe deg godt på vei med forskjellige forslag og forklaringer mens du skriver.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke heller se på Swift (moderne programmeringsspråk som også er mye raskere enn Objective C og utrolig mye raskere enn Python)  og lage apper som du i beste fall kan skape din egen arbeidsplass med eller alternativt bli ettertraktet programmerer for apper?  Helt lovlig tilogmed.

 

Du trenger en Mac og en IOS enhet (iPhone eller iPad).

 

Stanford har lagt ut hele kurset på Youtube:  

Endret av Rune_says
Lenke til kommentar

For en del år tilbake drev jeg en god del med med iOS-programmering i Objective-C.  Det var noe dritt.  Kom tilbake til plattformen i fjor, og ble positivt overrasket over hvor mye bedre ting hadde blitt.  Swift er jo en nytelse å jobbe med sammenlignet med Objective-C.

 

Apple har gjort mye riktig med Swift, men det er en del ting som trekker ned.  Men det er ikke så ille at jeg vil kalle det skrot.

Lenke til kommentar

 

Apple har gjort mye riktig med Swift, men det er en del ting som trekker ned.  Men det er ikke så ille at jeg vil kalle det skrot.

 

 

Skrot og skrot, beauty is in the eyes of the beer-holder sies det. Men det er ihvertfall ferskt og Apple-spesifikt. Hvis jeg ikke i utgangspunktet var veldig Apple-fokusert ville jeg nok gått for noe annet. Mange språk å velge mellom på Java-VM, og stort, modent økosystem.

Endret av quantum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...