Gå til innhold

Din beste LAN spillkveld ever?


Anbefalte innlegg

Ofte pakker man ned hele sulamitten og drar på LAN med store forventninger til helgen... Man tror hver gang at nettop denne helgen blir helt konge men det er ikke alltid det blir slik...noen har trøbbel med maskinen sin og av den grunn uteblir fra spillinga, andre gidder ikke å være med på akkurat det spillet du ønsker mest å spille osv.

Men enkelte ganger klaffer det hele, man er passe våken, ikke for mett, ikke for sulten og man har fri dagen etter...og da er det gøy når det spillet man spiller bar "fønker" for alle.

En av de beste opplevelser på LAN for meg i de senere år var for et par år siden like etter Return to Castle Wolfenstein ble gitt ut. Vi satt 8 mann i en kjellerstue og spillte Wolfenstein en hel helg uten å gå lei, vi hadde helt geniale lag hvor alle utfyllte hverandres ønsker og strategier... Alt var bare 100 % perfekt multiplay!!!

På andre plass kommer en helg med Rogue Spear hvor samme gjeng spillte CoOp og deathmatch om hverandre...det var også bra men ikke like kult som Wolfenstein helga.... :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke peil på hvem av alle de gangenne som er har vert best jeg.

 

Hvis man ikke tenker på større arangerte lan, men på lan med kompisser, så var det vel andre gangen jeg noeng gang var på lan. Første gangen så hviste jeg ikke at jeg måtte ha nett kort for å spille lan :lol: (mange år sia, kunne ikke en dritt om data da. Det var vel rundt HL sin barndoms tid. Fikk data seint, så jeg kunne ikke så mye da)

Grunnen til at det var fett var vel hovedsakelig at jeg aldri hadde spilt noen spil mot så mange på en gang.

 

 

Eller var det grise fett når vi fant ut at Diablo 1 var kult, spilte det 3 dager i strekk en hel hæv ganger føre vi fant ut at toern var ute, den var ute før vi spilte enern for første gang *grin*

 

 

 

 

 

Generelt så er alle Lan hvor en får tak i noen nye konge proffe spill kule.

Lenke til kommentar
Eller var det grise fett når vi fant ut at Diablo 1 var kult, spilte det 3 dager i strekk en hel hæv ganger føre vi fant ut at toern var ute, den var ute før vi spilte enern for første gang *grin*

:lol:

 

Beste lanet jeg har vært på var med 6 andre og alle spilte soldat deatmatch samtidg :woot: Det var bare knall :yes:

Lenke til kommentar

Hva med den sommeruken i 2000 når vi satt på IG (intergalactic) i nede på kaien i Haugesund sammen med 60 andre og delte 30Mb (noe som var enormt, fikk jo <10 ping)

 

Spillte CS i fire-fem dager i strekk og endte opp på første plass på mongo serveren etter tre dager, og hadde 10 av 14 awarder. Når det skulle være CS compo vant vi første kampen nesten 20-0, så alle andre gidde opp. (Victory by forfeit is the best way to win)

 

Dette var i et lokale med betong gulv og en dør rett ut som er 3x3 meter. Om dagen var det nesten 30' og om natten når tåka kom inn over Smedasundet var det bare et par grader. Flotte juli dager det.

 

 

Og ellers så var jo selvsagt lanet 2000 flott, når vi satt 10-20 stk konstant i lan i kjelleren min.

Hver dag i fire-fem måneder var det minst fem stk i kjelleren, og rekorden var 24 stk.

Lenke til kommentar

Er vel bare såvidt dette kan kalles Lan, men jeg og kopisen min satt på det knøttlille rommet mitt med Cs og RedFaction. Cs spilte vi på lag mot 2 BOTs. Det var griskult! Vi satt ei heil helg i strekk. Anlegget var koblet til så mye at Pc-ene våre stod og hoppet mens vi spilte. Var helt genialt!

 

Men det spørs vel om dette kvalifiserer som LAN. To kompiser på et lite rom med CS. Det er mer klaustrofobi. :lol:

Lenke til kommentar

kompislan og systemshock 2.

eller kompislan og baldurs gate 2. vi brukte ei uke. var jævelig tøft.

 

husker også en gang vi hadde lan i stua til en kompis. heroes of might and magic 3 hadde nettop kommet ut, og vi brukte en helg på å spille dette. siden dette spillet er turnbased, spilte vi magic - the gathering og laget/spiste pizza ved siden av. koselig som bare skjærsilden...

Lenke til kommentar

må vel være 10 stykker i leid lokale (kosta oss 500 for ei helg) og 8-player på michelin rally masters :D hoho... masse geniale replays fra den tida, ja :)

 

ellers gikk det jo en del i age of empires II conq på den tida.

ett tidligere lan i kjellerstua til en kompis spilte vi en 4-player match i aoe, og brukte 8 og en halv time :) vi var rett og slett elendige :p *skirmisherwar*

Lenke til kommentar

Mitt beste lan må være det vi hadde denne helgen som var! Alle holdte på til klokken 9 på morgenen dagen etter og alle spilte de spillene vi ville spille :-)

Liker ikke å være på lan med folk som ikke vil spille noe av det du vil spille og tror han/dem bestemmer hva vi skal spille :(:grumpy:

Lenke til kommentar
Hva med den sommeruken i 2000 når vi satt på IG (intergalactic) i nede på kaien i Haugesund sammen med 60 andre og delte 30Mb (noe som var enormt, fikk jo <10 ping)

 

Spillte CS i fire-fem dager i strekk og endte opp på første plass på mongo serveren etter tre dager, og hadde 10 av 14 awarder. Når det skulle være CS compo vant vi første kampen nesten 20-0, så alle andre gidde opp. (Victory by forfeit is the best way to win)

 

Dette var i et lokale med betong gulv og en dør rett ut som er 3x3 meter. Om dagen var det nesten 30' og om natten når tåka kom inn over Smedasundet var det bare et par grader. Flotte juli dager det.

 

 

Og ellers så var jo selvsagt lanet 2000 flott, når vi satt 10-20 stk konstant i lan i kjelleren min.

Hver dag i fire-fem måneder var det minst fem stk i kjelleren, og rekorden var 24 stk.

Du og fra Haugesund...? Det er bra ;) Men du må ikke tro at det er så mange her på forumet som vet hva smedasundet er...

 

Et lan blir for meg rangert etter hvor mye, og hvor mye bra jeg får lastet. :D

Lenke til kommentar

Noen av mine første LAN var så klart de beste. Husker det første spillet jeg spilte på LAN var et spill som heter SHOGO. .. var bra det .. Og så gikk det jo selvfølgelig veldig mye på Half-life, før CS kom ..

 

Men har man LAN nå for tiden, blir det bare RA3 .. og kameratene mine er så fantasiløse, at de gidder ikke spille noe annet. Så det blir som regel bare kjedelig, og har heller bare tilbragt tiden på å spille Anarchy Online ....

 

Savner de gode gamle LAN a vi hadde før .. :\

Lenke til kommentar

Men som de fleste sier, så er ikke LANene nå fortiden noe serlig.. Er ingen nye skikkelig kule multiplayer spill.. altså et man aldri har spilt før, som er spennende og kult, så det blir jo de samme gamle. Folk får problemer med maksina. Kjefter på resten av gjengen fordi de maser. Pluttselig har en eller annen tulling drassa med seg giga høytalere og skal bestemme musikken. Og når man er hardbarka metal-fan (som meg selv) så går trance og hiphop deg på nervene etter 3 dager (dette skjedde forrige LAN :/)

Lenke til kommentar

Gode lan, dårlige lan. Har ikke egentlig så mye erfaring fra Laner, men jeg husker den tiden vi hengte en del på Spidernet (en lokal "nettkafe" på Sotra). Meg og en hel gjeng med kjente. Spilte CS. Så etter denne butikken gikk nedenom og hjem så ble det lite med Lan på meg siden 1. Jeg har ikke tatt meg råd til å oppgradere maskinen mine like ofte som alle andre pleier og 2. Jeg arbeider, og en del av det arbeidet foregår i helgene.

 

Det VERSTE lanet jeg har vært på var for et par måneder siden. Første kvelden der så brukte jeg et gammelt 10 Mbps nettverkskort, tok jo århundrer å få ned nødvendige patcher og slikt, dagen etter gik kejg og kjøpte meg nytt nettverkskort. Aopen hovedkortet mitt er ikke så glad i Realtek-baserte nettverskkort, så det var stor glede da det viste seg at ADMtech chipsettet funket som bare det. Den gleden ble svært nedsatt når vi fikk begynt å spille og jeg ble banket sønder og sammen av samtlige andre.

 

Det ble til at jeg spilte Hitman2 med meg selv.

Lenke til kommentar

Jeg spiller hver helg jeg, siden jeg er DJ på klubben her oppe og at vi har lan der.

men jeg har stor forventninger til det nye LAN 71n her oppe i nord, hadde jo den møkk PCen..men no tar Cell comeback :woot: .

hmm, har ikke vært på så mye lan jeg...beste var vel StarCraft turneringer jeg og en kompis hadde, og vi gikk gjennom ****** og skaffe en kryssa netverks kabel :grumpy: ..jeg vil si at BF og CS er det mest artigste man kan spille på lan.

Helt mogis!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...