Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] oppdatert bios. finner ikke OS


Anbefalte innlegg

Har oppdatert bios og fikk beskjed om at det var vellykket. Men ved omstart får jeg beskjed om at den ikke finner noe OS. Har googler litt og ser det kanskje har noe med raid ide ahci mode å gjøre. I såfall lurer jeg på hva jeg skal ha hvor? Jeg har en ssd og en hdd.

Alternativene er:

Onboard e.sata controller mode ; ide,ahci eller raid?

Sata mode; ide,ahci eller raid?

External data 6gbs controller mode; ahci eller ide? (kun de to valga der)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ytelsen vil være en god del lavere dersom du har valgt IDE og ikke AHCI.

Anbefaler at du installerer riktige drivere i Windows og bytter tilbake til AHCI i bios.  Finnes massevis av guider på nett på hvordan du gjør dette.

 

skal sjekke det :) takk for info. Selv om jeg syns det er skummelt å stole på en som i skrivende stund har 6 666 innlegg. 

Lenke til kommentar

 

fant ut av det. prøvde meg frem på ulike innstillinger med raid ahci og ide, og traff til slutt på en kombinasjon som gjorde at jeg kom meg inn i windows og alt virker som normalt. 

 

Har du lært noe av dette? :hmm:

 

 

lærte å oppdatere bios, og at om den ikke vil starte opp så er det noe med de innstillingene der som må rotes med :p

Lenke til kommentar

 

 

Har du lært noe av dette? :hmm:

 

 

lærte å oppdatere bios, og at om den ikke vil starte opp så er det noe med de innstillingene der som må rotes med :p

 

 

Det blir mindre roting dersom du knipser noen bilder av BIOS-SETUP-skjermbildene før du oppdaterer BIOS.

 

(Gjorde det selv for et par dager siden. Sparte meg sikkert en del tid - for det var flere ting som var endret etter oppdateringen.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...