Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det beste er vel og bestemme seg selv for og fortelle hemmeligheten, eller saken til noen man stoler på. Spørre om hva som er vondt og vanskelig kan jo også være en ting som kanskje gjør det lettere for enkelte. Og snakke om personen er mye viktigere enn og snakke om sårene og selve skadene personen selv påfører seg. 

 

Snakke med noen man har ett godt forhold til, det kan hende det ikke kjennes ut som det hjelper der og da, men det hjelper for at folk skal forstå hva saken dreier seg om. 

 

Det finnes jo flere steder man kan gå for og snakke ut med folk som kan slike temaer, og kan snakke om hvordan man best mulig holder seg unna. BUP, eller DPS for eksempel.

Helsesøster kan også hjelpe med slike saker.

Lenke til kommentar

Tenk på hvor sykt stygt det blir seende ut etterhvert om du gir etter, det gjorde ikke jeg altså. Det ser virkelig ikke bra ut om du begynner. Er du gammel? Jeg begynte som 13-åring, holdt på med "risping" til jeg var 15. Det ballet på seg, er i dag 29 og ser ganske medium done jackass ut, og jeg angrer skikkelig. Hver dag.

 

EDIT: Bare hold det du lovet deg selv du , om ikke å begynne, så kommer du helskinna ut av hva enn du har spunnet opp av grunner til å gjøre deg selv noe som helst.

Endret av Wastass 1
Lenke til kommentar

Det beste er vel og bestemme seg selv for og fortelle hemmeligheten, eller saken til noen man stoler på. Spørre om hva som er vondt og vanskelig kan jo også være en ting som kanskje gjør det lettere for enkelte. Og snakke om personen er mye viktigere enn og snakke om sårene og selve skadene personen selv påfører seg. 

 

Snakke med noen man har ett godt forhold til, det kan hende det ikke kjennes ut som det hjelper der og da, men det hjelper for at folk skal forstå hva saken dreier seg om. 

 

Det finnes jo flere steder man kan gå for og snakke ut med folk som kan slike temaer, og kan snakke om hvordan man best mulig holder seg unna. BUP, eller DPS for eksempel.

Helsesøster kan også hjelpe med slike saker.

Lenke til kommentar

Absolutt ikke verdt det. Jeg selv kan kjenne på den følelsen, men det er jo bare tull. Er 14 år siden jeg skadet meg sist, og ikke Faen at det skal skje igjen. Gjør heller andre ting som får deg over på bedre tanker.

 

Har du skadet deg før tenk på hvor lengesiden sist og tenk sånn som meg, har du aldri gjort det før så hvorfor I alledager begynne?

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Er jeg den eneste som føler at selvskading har blitt en slags trend? Som om det er vanlig at folk gjør det. Det er så dumt at det har blitt sånn. Selvskading er utrolig alvorlig og da er det ufattelig dumt at set skal være sånn her.

Det har nok alltid vært der du, husker min ungdoms kjæreste gjorde det når jeg slo opp. Og det er umm 14-15 år siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...