Gå til innhold

Er dette synet på gud feil?


Anbefalte innlegg

 

Du tenker objektiv som nøytral. Jeg tenker objektiv som en almen lov. "Alle mener dette"

Me too :)

 

Hvorfor ser du ikke verdien i kristendommen? Hvorfor er du bare kritisk? Hvorfor ser du ikke de positive sidene de bringer? Hvorfor er det ingen verdi å se gud som kjærlighet? Hvordan kan du være så blind? Hva oppnår du annet enn å tenke at du har rett?

Endret av Andysowhatgg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor ser du ikke verdien i kristendommen?

 

Fordi kristendom presenterer falske verdier. De lover og truer uten grantier og de tlbyr en gud som ikke er kompatibel med noe av det jeg står for. Dum, ond, innbillsk og tilbedningskåt, en primitiv gud fra ørkenen som tilbyr det jeg anser som en lettere evneveik sønn som liksom skal være gud og et hellig spøkelse som egentlig ikke har vært brukt til noe siden voldtakten av Maria... Hva for verdier ville dette gitt meg?

 

 

Hvorfor er du bare kritisk?

 

Kristendom har fått lov til å herje i to tusen år. Det er to tusen år for lenge og jeg akter å kritisere disse ubekreftede påstandene til de er borte, eller jeg er borte. Kommer aldri til å gi meg i kritikken av det jeg anser som direkte fordummende og menneskefientlig.

 

 

 

Hvorfor ser du ikke de positive sidene de bringer?

Hvilken positive sider briger de? Godtroenhet? Å være ukritisk og tro på vrøvl uten bevis?

 

 

Hvorfor er det ingen verdi å se gud som kjærlighet?

Fordi det så langt kun blir å henge et begrep på noe som ikke finnes. Bytt ut gud med hva som helt annet og du kommer ut med det samme som med gud og hva skal det være godt for? For innbildningens skyld?

 

 

 

Hvordan kan du være så blind? Hva oppnår du annet enn å tenke at du har rett?

Hvem er blind? Er jeg blind som ser dette som det faktisk er, et tomt konsept som aldri har gjort annet enn å fordumme mennesker med blind tro? Et konsept som har drept millioner, utnyttet hundrevis av millioner og beriket en gruppe som lever av å juge?

 

Kristendom er like ille som en hvilken som helst diktatur, for mennesker skal tilbe og følge blindt en diktator ingen noensinne har sett og det leverer et sysem der man ikke engang er herre over egne tanker... Selv der sitter diktatoren å passer på for å gi straff...

 

Så har du det fordumende aspektet ved denne primitive ørken ideologien.. Folk blir fordummet til å tro at bønn og helbredelse har større effekt enn moderne medisin, men trgiske utfall for uskyldige den dag i dag. Hvor mange som ikke har fått skikkelig hjelp, men ble drept på grunn av humbug tør jeg ikke å tenke på en gang... Så har du alt det dumme prestene har gjort i denne religionens navn oppover. Og ha det helt klart for deg med en gang, kristendom ER prestene deres, noen gud har aldri vist seg, så å skylde på enkelt personer går ikke lenger, da kristendommen henger på dens forkynnere...

 

Alt i alt har kristendom ikke vært annet enn en katastofe der vi blir lullet inn i apati og likegyldighet i den tro at fantasi figuren i religionen skal komme tilbake og at vi derfor ikke trenger å skape noen fremtid, for den blir ødelagt allikevel... Vanskelig å bygge noen fremtid på en sånn dødskult, det er sikkert, og det er jo grunnen til stillstanden europa opplevde under kristendommens klør også....

 

Satt nettopp og så på et program på TV om hva vitenskap kan få til i dag... Der var det en kar som hadde mistet armen rett under albuen og hva kan kristendom gjøre for ham? Ikke en dritt... Vitenkap derimot, har laget en arm som ikke bare ser ut som en ordentlig hånd, men den fungerer som en ordentlig hånd også. Fremskrittene innen vitenskap eksloderer og hva gjør kristendom? Jo, de står fremdeles å juger om alt det "herlige" denne jesus var i stand til å gjøre, men som i lys av vitenskapen kun kan regnes som en stakkar i forhold. En primitiv oppfinnelse av det ypperste som de som fant ham opp klarte å skrape sammen på den tiden..

 

Hva skal vi med en sånn figur i dag? Hvorfor innbilde seg at slike primitive påstander er sanne når verden byr på så mye mer fra den virkelige verden? Kristendom er egentlig ikke annet enn en metal krykke som de som ikke tørr å ta ansvar for egne liv ofte tyr til... og det er alt kristendom er...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...