Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tenner "stygge" mennesker på hverandre?


Anbefalte innlegg

Dette er et spørsmål som garantert virker støtende på mange så hold deg unna hvis du ikke vil ha en diskusjon.

De aller fleste mennesker hat et forhold til hvordan de ser ut, når det gjelder utseende er noen heldige og noen mindre heldige, sånn er det bare. I det store flertallet av par jeg ser ligger de to på ca samme "nivå" utseendemessig, men er alle alikevel tiltrukket av partneren sin?

Si at du har ett par der begge har trekk som gjør at de av andre ville bli kalt for "stygge", tenner disse to alikevel på hverandre? Hva skjer hvis en av de ser en kjekkas/babe på gaten, har de gradvis senket kravene sine, og ignorer nå disse personene?

 


 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er et spørsmål som garantert virker støtende på mange så hold deg unna hvis du ikke vil ha en diskusjon.

 

Dette er diskusjon.no, her skal det diskuteres!!!

 

I det store flertallet av par jeg ser ligger de to på ca samme "nivå" utseendemessig, men er alle alikevel tiltrukket av partneren sin?

Si at du har ett par der begge har trekk som gjør at de av andre ville bli kalt for "stygge", tenner disse to alikevel på hverandre?

 

Tiltrekning har ikke bare med utseendet å gjøre. Selvfølgelig tenner ikke alle "stygge" partnere på hverandre på samme måte som ikke alle "fine" tenner på hverandre. Mange tar til takke med det de kan få og mange gir ikke personer som ansees som stygge en sjanse.

Lenke til kommentar

De stygge personene får vell seg ikke noen pene personer, så da er det enklere å få innpass hos de som er like stygge som deg. Det er nok årsaken til at stygge møter stygge. 

Etter min mening er det kun ca 2% som kan betegnes som "stygge". La oss gjerne holde oss til disse om det er til hensikt for en god diskusjon. Det jeg er interessert i er mekanismene bak det at par svært ofte ligger nær hverandre utseendemessig.

Lenke til kommentar

Faktorer som jobb, arbeidsledighet eller uførhet virker også sammen med dette, i og med at sistnevnte grupper ofte må søke sammen fordi de ikke blir ansett som bra nok av andre.

 

Hvordan denne faktoren virker sammen med utseende, er vanskelig å si sikkert.

Jeg er helt enig med deg i at klasseindelingen i samfunnet har nådd et skadelig nivå, og at altfor mange blir påvirket av det kanskje uten å helt være klar over det selv. Men hva er egentlig grunnen til at Kristian og Kari så altfor ofte ser ut som de "passer sammen" ?

Endret av 123456789101112
Lenke til kommentar

 

De stygge personene får vell seg ikke noen pene personer, så da er det enklere å få innpass hos de som er like stygge som deg. Det er nok årsaken til at stygge møter stygge. 

Etter min mening er det kun ca 2% som kan betegnes som "stygge". La oss gjerne holde oss til disse om det er til hensikt for en god diskusjon. Det jeg er interessert i er mekanismene bak det at par svært ofte ligger nær hverandre utseendemessig.

 

Jeg selv mener ikke at mennesker er stygge, men jeg tror at du vet hva jeg mener. Mennesker som kan betegnes som "stygge", 

Lenke til kommentar

 

De stygge personene får vell seg ikke noen pene personer, så da er det enklere å få innpass hos de som er like stygge som deg. Det er nok årsaken til at stygge møter stygge. 

Etter min mening er det kun ca 2% som kan betegnes som "stygge". La oss gjerne holde oss til disse om det er til hensikt for en god diskusjon. Det jeg er interessert i er mekanismene bak det at par svært ofte ligger nær hverandre utseendemessig.

 

 

Det der er vel ikke noe dårlig å komme med, hvor mange du betegner som stygge har hvertfall ingenting med en god diskusjon å gjøre. Jeg betegner ca 70-80% av hele befolkningen som stygge, noe som er helt irrelevant.

 

Det jeg tolker det han skriver som er at mange tar til takke med det de får og/ eller at stygge lettere kommer i prat med hverandre så de havner sammen av "naturlige" årsaker :)

Endret av Belphegor
Lenke til kommentar

Ingenting er dumt å komme med i en diskusjon. Tar da også disse stygge menneskene til takke med lavere standarer innen andre områder? Da mener du fort betydningen av utseende i dagens samfunn, er langt større enn noen er villige til å innrømme. Jeg er for øvrig helt enig, men det blir alltid rot når noen skal uttale seg om dette fordi det er så kontroversielt

Endret av 123456789101112
Lenke til kommentar

Kontroversiellt er det absolutt ikke, synes jeg. Vi studerer dyr som vinner gunst/ skaffer partner med utseende eller materielle ting så hvorfor ikke mennesker. Forskning på dette temaet blir antagelig ofte skjult bak andre ting.

 

Det eneste som gjør dette kontroversiellt er at vi mennesker (mannen i gata) ikke tør eller vil innse at utseende har veldig mye å si på fler aspekter i livet enn vi er villige til å innrømme.  Artig diskusjon hvis vi drar den litt lengre enn det du tok opp i førsteposten. Hvordan påvirker utseende livet til folk rett og slett :)

 

Se for eksempel på utseendet til kvinner i høye stillinger, er ikke mange der som tar seg utrolig dårlig ut eller så sminker de seg så de blir pene. Det handler kanskje om noe i den duren at relativt pene mennesker gir mer inntrykk av styrke og dermed er mer ettertraktet høyere opp? Edit; Hvertfall de jeg har sett i offentlig media.

 

Jeg er nok ute på dypt vann her, kommer vel til å bli enda mer mislikt hvis jeg fortsetter å slenge fra meg tankene mine om dette temaet :whistle:

Endret av Belphegor
Lenke til kommentar

Det er mye å hente på trening, kosthold, kroppsholdning, klesstil, personlig utvikling. Utseendet er den minste hindring, selv med fødselsmerker i halve ansiktet og moderate avvik fra normalt utseende. Den største sperren sitter i eget hode. De viktigeste faktorene er tanke og handling.

Endret av BadCat
  • Liker 2
Lenke til kommentar

  Tenk om det sier noe om samfunnet, men ikke på den direkte måten du antyder.  Hvis utseende har mye å si for hvordan folk blir behandlet -->  dette påvirker folks personlighet og inntrykk av verden -->  folk som er i samme 'liga' antar at de har mest felles med hverandre når det gjelder personlighet og verdier.

Lenke til kommentar

Jeg er nok en av disse mindre pene menneskene eller "stygge" menneskene, og det er en jævli følelse å vite at de fleste av fine jenter ikke er villige til å gi meg en sjanse på bakgrunn av utseendet. De som ville gitt meg en sjanse, de som ikke tar det ytre såå seriøst, er jentene som stort sett allerede er kapret av andre menn. Jeg føler egentlig etterhvert at jeg må ta til takke med noen som er mer på mitt nivå, og ja, det føles som om jeg tenner mer og mer på andre mindre pene mennesker. Har ligget med pene jenter, men det blir liksom aldri mer enn det. Higer mer etter ei som ikke sikter fullt så høyt, som vil like meg for den jeg er (til tross for hvordan jeg ser ut), og det er uhoverlig deilig å bli akseptert av ei med like verdier og holdninger som en selv. Det gjør at jeg tenner på henne, til tross for at hun kanskje ikke er den "diggeste".

 

Må understreke at dere som er pene er ufattelig heldige. Det er en lang prosess å skulle akseptere et lavere nivå enn det en hadde sett for seg.



Anonymous poster hash: 03733...01a
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...