Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Valg av førstegangsbil


danielch

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil legge til at jeg kjøpte min første bil for ett og et halvt år siden, og det var en 1995 Volvo 460 til 5000kr. Den går uten problemer i dag og er EU-ok til 2017. Har gått 295 000km.

 

Det er mye billig, driftsikre eldre Volvoer rundt omkring, men vet ikke helt om du har lyst til å kjøre rundt i en matboks med hjul. De er meget komfortable å kjøre uansett.

Lenke til kommentar

 

Noen som har noen gode tips? :-)

 

Toyota er ikke det mest sexy (har selv hatt en Yaris), men ønsker du en billig bil som også er billig i drift, så ville jeg definitivt velge en Toyota. 

 

Men varme er ikke et kjent problem med disse? Hadde mye problemer med termostat og radiator på tidligere Corolla og Starlet.

 

 

Vil legge til at jeg kjøpte min første bil for ett og et halvt år siden, og det var en 1995 Volvo 460 til 5000kr. Den går uten problemer i dag og er EU-ok til 2017. Har gått 295 000km.

 

Det er mye billig, driftsikre eldre Volvoer rundt omkring, men vet ikke helt om du har lyst til å kjøre rundt i en matboks med hjul. De er meget komfortable å kjøre uansett.

Bruker ikke disse Volvoene veldig mye bensin? Bor i en "rånerbygd" og vil ikke gå inn i mengden heller (mange har dårlig syn på slikt). 

Lenke til kommentar

Har 2 kompiser som har hatt A4 over flere år som førstegangsbil uten problemer til under 25.000. 

Så lenge den nylig er EU godkjent samme år så er jo alt sjekket av bremser, forstilling (svakhet på A4), o.l?

Forstår jo at man kan få katta i sekken til den pris, men det kan man jo med alle merker. Også veldig lite rust og lite problemer om jeg går for en modell som ikke har diesel og heller ikke turbo.

Endret av Enquad
Lenke til kommentar

Hiver meg på denne. Å kjøpe nesten-vrak innenfor premiumsegmentet er absolutt ingen god ide med mindre du er veldig nevenyttig. Forstår det er stas å endelig kjøpe bil, men det gjelder å være realistisk; alle med egen bil har vært der. Bil for 25.000 er vrak. De to første bilene mine var fra Asia; billige slitedeler.

 

Sprett heller lommeboken på en bil med antall år på veien som du kan telle på en hånd, i stedet for vedlikeholdskostnader til en bil som nærmer seg veteranstatus. Med mindre du er entusiast, da (og da går ofte kontantutlegg til rent forbruk).

Endret av CYA
Lenke til kommentar

Å få katta i sekken ved kjøp av en A4 er ikke veldig vanskelig.

 

Forstillinga kan lage mange morsomme lyder uten å være i en tilstand der den ikke kan EU-godkjennes..

Skal jo teste bilen nøye før kjøp med mekaniker under prøvekjøring samt ha full NAF sjekk av bilen.

 

 

Hiver meg på denne. Å kjøpe nesten-vrak innenfor premiumsegmentet er absolutt ingen god ide med mindre du er veldig nevenyttig. Forstår det er stas å endelig kjøpe bil, men det gjelder å være realistisk; alle med egen bil har vært der. Bil for 25.000 er vrak. De to første bilene mine var fra Asia; billige slitedeler.

 

Sprett heller lommeboken på en bil med antall år på veien som du kan telle på en hånd, i stedet for vedlikeholdskostnader til en bil som nærmer seg veteranstatus. Med mindre du er entusiast, da (og da går ofte kontantutlegg til rent forbruk).

Lite man får til under 20.000 hvor man kan telle år på en hånd gitt. Det nyeste jeg har sett er vel Mazda 6 2001-2005 mod men disse har igjen gått over 300K. Noen spesielle asiatere som er greie? Mazda 6/Mitsubishi Galant frister.

Lenke til kommentar

Den er grei, takk for tipset! Hørt noe om at de skal slite veldig med rust i kanalene og slikt. Hvordan er 626 i forhold? Hadde som sagt en selv som bare stod i hagen (96 modell), i den lille perioden den stod der røyk tenningslåsen (klarte ikke å skille på on/off) da nøkkelen ikke holdt seg i "riktig spor". 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...