Gå til innhold

Om to uker kommer Windows 10 til Xbox One


Anbefalte innlegg

 

Men det blir ingen DX12 støtte?

I software ja, i hw nei. Men gammel hw kan fortsatt til dels dra nytte av dx12 så enkelte forbedringer kan ventes med dx12 spill på xbone

 

 

Fra det som har kommet frem I SDK så har XBO GPU’en en GCN 1.1 arkitektur, mao har XBO en feature level 12_0 GPU.

 

http://www.extremetech.com/extreme/207598-demystifying-directx-12-support-what-amd-intel-and-nvidia-do-and-dont-deliver

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Ja, de har endret windows 10 til å kunne også bli lettere brukt med kontroll, slik at det kan brukes på xbox1

Du leser nok dette helt annerledes enn meg..

Jeg leser at forrige versjon av GUI'et til Xbox One IKKE var optimalisert for navigering med kontroller. Det er jo litt rart..

Du leser nok at de har optimalisert dagens Windows 10 slik at det skal fungere bedre med Xbox One og kontroller..

Joda, man kan jo lese det feil hvis man vil, men setningen var nok ikke ment slik du leste den.

Helt uenig med deg her. Indahla leser det på samme måte som meg og, Ja, det er fornuft i det. Forrige Xbox One GUI var tilpasset Kinect, og dårlig optimalisert for navigering med kontroller. New Xbox One Experience(Windows 10 på box) er mye mer strømlinjeformet og enkelt å navigere med kontroller.

Lenke til kommentar

Hvis den har DX12 kapabilitet og får Win10 med DX12 støtte så er det rart det ikke gjøres et stort PR nummer ut av dette?

 

Grunnen til at dette ikke er større nyheter er at Xbox One fra før av har DX12 kapabiliteter i form av en modifisert versjon av DX11. DX11 på konsoll er ikke det samme som på PC. Så forskjellen blir ikke stor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...