Gå til innhold

Helt ærlig, har vi ikke fått nok?


Anbefalte innlegg

4eren litt anderledes men veldig lik de første. Gidder vi virkelig å se en 5er hvis det blir mer av det samme?

 

Mengden av HoMM spillere der ute virket av å være av en annen oppfatning, 4 var så mye endret at mange ikke likte spillet. Her har du forskjeller over alt, og et strømlinjeformet system etter de fem forsjelige magi rettnigene. Dette var veldig anerledes en de foregående. Det er jo tross alt samme serie og da skal jo ikke være helt anerledes, som det ser ut som du ønsker. Da kan du for eksempel gå over til en annen serie som Etherlords.

 

Hva 5'ern gjelder så er det mange som vil se mer, da de ikke var fornøyd med 4'ern (jeg var tålig fornøyd). HoMM 5 produseres ikke lengere av NWC for 3DO, da 3DO gikk konkurs. UbiSoft har såvidt begynt å pusle på 5'ern og skal tilsynelatende ikke bruke det NWC hadde designet til 5'ern før de stoppet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Might & Magic kunne godt ha stoppet etter nummer 7.

Enig.

 

Might And Magic 7 var konge.

 

Pengesugne som spillprodusentene er fortsatte de og gi ut spill, kopiert nøyaktig fra 7ern uten å forbedre.

 

Synd! :shrug:

Uenig. MM7 var et bra spill (enig der da :p ). Dessverre gikk det nedover etter det. MM8 ble pumpet ut på samme motor etter Trip Hawkins (CEO of 3DO) sin filosofi. Det var forbedringer her, men ikke nok. Og forverringer storymessig imho.

 

Men med MM9 fikk NWC lisensiert en helt ny motor (allerede litt utdatert), og de kunne fokusere på game & level design. Dessverre fikk de aldri laget ferdig dette spillet. En dag sa 3DO; "dere skal ha ferdig spillet om en uke". Synd, dette spillet er veldig bra enkelte plasser, mens ganske labert på andre områder.

 

UbiSoft har kjøpt opp rettighetene til MM, men har til nå ikke kommentert om de vil fortsette M&M (RPG) serien.

 

Jeg håper ikke det er for mange av dere som ikke ønsker flere MM spill, for ellers vil ikke MMT bli særlig populært. Heldigvis ser det ut som inntressen for MMT er god. :) Og vi håper vi kan hjelpe fans gjennom ventetiden på et eventuelt MM10. :yes:

Lenke til kommentar
Might & Magic kunne godt ha stoppet etter nummer 7.

Hehe, sitter å spiller MM7 nå igjen jeg, har aldri brukt så mye tid på spill som på MM seriene, dvs. MM6, MM7 og Heroes 3. Jeg begynnte med H3 dermed er det også "eneren" for meg, og dermed veldig god.

 

Men H4 og MM8/9? :grumpy: --brenn sier jeg

 

Disse burde aldri sett dagens lys.

Lenke til kommentar
Jeg håper ikke det er for mange av dere som ikke ønsker flere MM spill, for ellers vil ikke MMT bli særlig populært. Heldigvis ser det ut som inntressen for MMT er god. :) Og vi håper vi kan hjelpe fans gjennom ventetiden på et eventuelt MM10. :yes:

Heh, MM10, jo jeg må innrømme at jeg kjøper nok den, men jeg vil veldig gjerne tilbake til erathian og det andre landet som er i 6'ern, hadde vært konge, det dabba liksom litt av med en gang de skulle introdusere nye historier o.l.

Lenke til kommentar
Spill som ikke hadde sett dagens lys hvis id hadde gitt seg etter quake1:

 

quake2

quake3

Half-Life (og dermed counterstrike, day of defeat og alle andre hl-modder)

Half-Life 2 (angivelig ikke bygdt på noe quakekode, men hadde aldri blitt realisert uten suksessen med hl.)

 

Ettersom Half-Life er bygd på Quake 1 motoren ville nok HL blitt noe av uavhengig av Quake 2.

 

 

Quake er mitt favorittspill, men er enig i at Quake 2 var _litt_ skuff. Ikkje mye, men utenom den nye grafikken så var det ikkje så mye nytt. Og som mulitplayer var jo QW mye bedre en Quake 2. Men men det blir uansett to forskjellige kategorier så Quake 2 var kanskje ikkje så skuff uansett bortsett fra at det hadde koert levetid.

Og Quake 3 er bra.

Lenke til kommentar
Nei FYSJ! Den 3d-Monkey-Island saken var frastøtende. Men opptil 3eren var det fantastisk fine spill.

3d adventure-spill er generelt noe drit. Hverken Grim Fandango, MI4 eller Gabriel Knight 3 har blitt spilt særlig lenge på mine maskiner. Derfor var jeg egentlig glad for at de kansellerte Full Throttle 2..

wtf???

 

Har de kanselert Full Throttle 2 ? ..var ikke den på "god tur" ut i butikkene da??

 

:grine:

Lenke til kommentar
...men jeg vil veldig gjerne tilbake til erathian og det andre landet som er i 6'ern, hadde vært konge, det dabba liksom litt av med en gang de skulle introdusere nye historier o.l.

I MMT kommer du tilbake til den samme verdnen som Enroth (MM6), Erathia (MM7) og Jadame (MM8). Landet i MMT heter Karigor og ligger nord for Jadame og "i" havet mellom Enroth og Erathia. Karigor er nevnt i både MM6 og MM7, og er regionen som både "Church of the Moon" og "Curch of the Sun" stammer fra. :yes:

 

Besøk oss på Might and Magic Tribute Forum for mere info. :-)

 

Edit: Ser i ettertid at dette ble litt off-topic.. Beklager

Endret av The DiM
Lenke til kommentar
Ettersom Half-Life er bygd på Quake 1 motoren ville nok HL blitt noe av uavhengig av Quake 2.

Store deler av quake2-koden er brukt i half-life. så: nei, half-life er ikke uavhengig av quake2.

Begynner å bli OT nå, men rett skal være rett.

 

Du tar feil.

 

HL enginen, som altså kjører når cs kjører, er bygd på Quake 1 engine.

 

"Ken Birdwell* explains it like this:

 

"It is fundamentally just a heavily modified Quake 1 engine. There are about 50 lines of code from the Quake 2 engine, mostly bugs fixes to hard problems that Carmack found and fixed before we ran into them."

 

At its core, it's a Quake 1 engine. "

...

"So there it is. This should put some arguments to rest. Half-Life is based on Quake 1, although it has a very small amount of Quake 2 code"

 

Hentet fra: http://collective.valve-erc.com/index.php?go=q1_or_q2

Les mer der.

 

Vil ikke akkurat si at 50 linjer med bug-fixer utgjør "store deler". Vi snakker tross alt om et spill med tusenvis av linjer kode.

Det lille som ble lånt fra Quake 2 var så lite at det uansett hadde blitt fikset av Valve hadde ikke Carmack begynnt på Quake 2 først å så funnet noen feil.

Med andre ord, det er ingen vesentlige deler fra Quake 2 i HL, og Half-Life hadde blitt lagd uavhengig av Quake 2.

 

 

*Ken Birdwell var (er?) Senior Software Development Engineer hos Valve og han bør vite hva han snakker om.

Lenke til kommentar

jaha? og når begynte den høyre hånden til valve å vite hva den venstre gjør? :D

 

men seriøst:

 

Based upon direct examination of the Half-Life hardware accellerated engine DLL ( HW.DLL ) from HL 1.1.0.7 and HL 1.1.0.8 with IDA Pro 4

(Interactive Disassembler) and comparison with the Quake 1 and Quake 2 GPL'd source code releases, I can tell you for an absolute fact that

Valve replaced all of the direct OpenGL calls used by glQuakeWorld with calls to the QGL wrapper API used in Quake 2. Valve then extended this API

with a QGL Direct 3D wrapper and that is how they made the glQW renderer work with 3dFX miniGL, system OpenGL ( OPENGL32.DLL ) or D3D within a

single engine DLL.

 

The source code for the QGL API is in the file ...\quake2\win32\qgl_win.c and is well over 4000 lines -- hardly an insignificant piece.

____________________

 

over 4000 linjer med kode huh... pluss de femti som Ken Birdwell nevnte. Da er vi oppe i 4050+ linjer.

 

 

HELT uavhengig?

Lenke til kommentar

Noen spill har hatt verdige oppfølgere!

 

Need For Speed har hittil ikke skuffet særlig!

Quake var rimlig moro

C&C har fortsatt sitt potensiale

THS var moro

GT alltid en slager

CMR veldig bra, men her burde det ikke lages nr 5

 

Generelt menr jeg at man burde styre unne å lage nr XX oppfølger til et spill! Når man når nr 4 er somregel 80% av spillerne mettet! Det er bare så og så mye man kan gjøre med samme navnet! Bedre å heller skifte navn og fortsette med et nytt konsept som er noe basert på samme malen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...