Gå til innhold

Sverige går konkurs


Anbefalte innlegg

http://avpixlat.info/2015/10/25/massinvandringens-kostnader-orsakar-panik-pa-regeringskansliet/

 

 

Oppsummert: Kostnadene knyttet til masseinnvandring fører til krise i Sverige

 

Løsning: Besparelser, altså reduksjon i tilbud og tjenester til befolkning

Økte skatter

Låne penger fra EU

 

 

Dette utsetter den uunngåelige kollapsen.

Flyktningestrømmen vil stanse på naturlig vis når Sverige blir et u-land.

 

Spådom: Når kollapsen kommer vil landet ikke innrømme mislykket politikk, men skylde på andre land som ikke tok sin del av børen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei , ingen som sier at penger vokser på trær , men jobber kan skaffes , noe som lager penger.

Å nekte for at man faktisk kan bruke arbeidskraft om man legger om er det samme som å nekte for at det går an å gjøre endringer.

 

Jeg tviler på at noen land vil bli rik av dette , men man kan få ting til å fungere om man er villig til å jobbe for det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Salvesen, Penger er årsaken til at vi har blant annet fred, lange liv, muligheter for utdanning og helsevesen for alle. Er ikke det viktig nok?

 

Malvado, Det er noen store "hvis" eller "om".

Er det realistisk?

Hvor mange vil heller flytte til Norge eller et annet velferdsland fremfor å måtte jobbe?

 

Statistikker sier at arbeidsdeltakelsen er lav, det er derfor innvandring er så dyrt at det driver Sverige konkurs.

 

Problemet med sosialisme er at til slutt så går du tom for andre mennesker sine penger.

Og det er hva som skjer i Sverige nå.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Salvesen, Penger er årsaken til at vi har blant annet fred, lange liv, muligheter for utdanning og helsevesen for alle. Er ikke det viktig nok?.

 

Uenig! Alt det du nevner her har ikke det spøtt med penger å gjøre, jeg forstår ikke hvordan du kan si noe så "feil" uten å få det med deg ...

Lenke til kommentar

Salvesen, Penger er årsaken til at vi har blant annet fred, lange liv, muligheter for utdanning og helsevesen for alle. Er ikke det viktig nok?

 

 

Jo penger er forsåvidt greit det, men det er ikke alt. Vill heller ha fred enn gratis utdanning og helsevesen. Jeg har medfølelse til disse menneskene, det betyr mye mer å gi de rettferdige liv enn at jeg slipper å betale for operasjonen min.. 

 

Altså jeg er glad i velferdsstaten jeg, men jeg dropper den lett til fordel for en bedre verden for alle. Ikke like god, men bedre. 

Verden er ikke rettferdig nå, det er ikke rettferdig at ett fåtall skal leve og fråtse som vi gjør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Salvesen, Det er lett å si for en som har penger.

 

Når du har sett hvordan fattige mennesker lider så er det ikke lenger like lett å si.

 

 

Kondanna, Du mener skole og sykehus ikke koster penger? Du er klar over at medisiner og lærere koster penger, men at du ikke betaler fordi staten tar regningen?

 

Det er som å bli spandert middag på ute, og så tro mat er gratis fordi du ikke betalte noe.

Lenke til kommentar

 

Salvesen, Penger er årsaken til at vi har blant annet fred, lange liv, muligheter for utdanning og helsevesen for alle. Er ikke det viktig nok?

 

 

Jo penger er forsåvidt greit det, men det er ikke alt. Vill heller ha fred enn gratis utdanning og helsevesen. Jeg har medfølelse til disse menneskene, det betyr mye mer å gi de rettferdige liv enn at jeg slipper å betale for operasjonen min.. 

 

Altså jeg er glad i velferdsstaten jeg, men jeg dropper den lett til fordel for en bedre verden for alle. Ikke like god, men bedre. 

Verden er ikke rettferdig nå, det er ikke rettferdig at ett fåtall skal leve og fråtse som vi gjør.

 

 

 

Flott å fremstå som "god" på et slik diskusjonsforum :-)  Det kan gi overtak i diskusjonen :-))

Det er ikke sikkert at det er like "godt" å påtvinge andre denne "godheten" din.

Det kunne jo få konsekvenser som du ikke ante - spesielt for dine og andre sine barn.

 

Å fremstå slik "grenseløs" er bare konfliktskapende - og ikke noe annet.

Endret av ludo1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Kondanna, Du mener skole og sykehus ikke koster penger? Du er klar over at medisiner og lærere koster penger, men at du ikke betaler fordi staten tar regningen?

 

Det er som å bli spandert middag på ute, og så tro mat er gratis fordi du ikke betalte noe.

 

Penger gir ingen garanti for kvalitet eller "godhet. Det som hjelper oss fremover er den innstillingen hver og en har til å være hjelpsomme, spesielt overfor de svakeste. Den innstillingen finner du blant annet i tilfeller av ulykker og plutselig panikk. Da er de de som uten tanke for egne behov, går med åpne øyne inn i det som er vanskelig eller farlig og gjør det som må til

 

ærefrykt for livet, det er en fin innstilling, og kan aldri kjøpes for penger ..

Lenke til kommentar

 

 

 

Flott å fremstå som "god" på et slik diskusjonsforum :-)  Det kan gi overtak i diskusjonen :-))

Det er ikke sikkert at det er like "godt" å påtvinge andre denne "godheten" din.

Det kunne jo få konsekvenser som du ikke ante - spesielt for dine og andre sine barn.

 

Å fremstå slik "grenseløs" er bare konfliktskapende - og ikke noe annet.

 

 

Det er jo overflod over folk med min tankegang, så du skal ikke påvirke oss med din "vondhet" heter det... 

Lenke til kommentar

 

Salvesen, Penger er årsaken til at vi har blant annet fred, lange liv, muligheter for utdanning og helsevesen for alle. Er ikke det viktig nok?

 

 

Jo penger er forsåvidt greit det, men det er ikke alt. Vill heller ha fred enn gratis utdanning og helsevesen. Jeg har medfølelse til disse menneskene, det betyr mye mer å gi de rettferdige liv enn at jeg slipper å betale for operasjonen min.. 

 

Altså jeg er glad i velferdsstaten jeg, men jeg dropper den lett til fordel for en bedre verden for alle. Ikke like god, men bedre. 

Verden er ikke rettferdig nå, det er ikke rettferdig at ett fåtall skal leve og fråtse som vi gjør.

 

 

Litt av problemet er jo at det ikke "bare" er snakk om at du må betale egen operasjon, men at man etterhvert i større grad må prioritere slik at folk ikke får operasjonene de trenger, med mindre de er veldig rike. Med andre ord er det gode sjanser for at vi må betale en større del av inntektene våre i skatt, men får mindre igjen i form av offentlige tilbud og det sikkerhetsnettet de fleste av oss setter høyt. 

 

Om vi i Norge kutter noen av de viktigste faktorene som gjør Norge til et godt land å leve i, slik du foreslår, vil ikke det føre til en bedre verden. Tvert imot, vil det føre til at både vi som er her og de som kommer hit får det veldig mye dårligere. Det er vanskelig å forstå hvordan noen kan ha en målsetning om at alle skal ha de like ille, heller enn motsatt. 

Lenke til kommentar

 

 

Salvesen, Penger er årsaken til at vi har blant annet fred, lange liv, muligheter for utdanning og helsevesen for alle. Er ikke det viktig nok?

 

 

Jo penger er forsåvidt greit det, men det er ikke alt. Vill heller ha fred enn gratis utdanning og helsevesen. Jeg har medfølelse til disse menneskene, det betyr mye mer å gi de rettferdige liv enn at jeg slipper å betale for operasjonen min.. 

 

Altså jeg er glad i velferdsstaten jeg, men jeg dropper den lett til fordel for en bedre verden for alle. Ikke like god, men bedre. 

Verden er ikke rettferdig nå, det er ikke rettferdig at ett fåtall skal leve og fråtse som vi gjør.

 

 

Litt av problemet er jo at det ikke "bare" er snakk om at du må betale egen operasjon, men at man etterhvert i større grad må prioritere slik at folk ikke får operasjonene de trenger, med mindre de er veldig rike. Med andre ord er det gode sjanser for at vi må betale en større del av inntektene våre i skatt, men får mindre igjen i form av offentlige tilbud og det sikkerhetsnettet de fleste av oss setter høyt. 

 

Om vi i Norge kutter noen av de viktigste faktorene som gjør Norge til et godt land å leve i, slik du foreslår, vil ikke det føre til en bedre verden. Tvert imot, vil det føre til at både vi som er her og de som kommer hit får det veldig mye dårligere. Det er vanskelig å forstå hvordan noen kan ha en målsetning om at alle skal ha de like ille, heller enn motsatt. 

 

 

Ser ut til å være tankegangen til sosialister og folk til plassert til venstre i det politiske landskapet. Sikkert unntak, men virker å være markant i de kretser. 

 

Fin tanke, men slik jeg ser det er det bedre om vi klarer å holde det rimelig stabilt her, får landet til å bli bærekraftig. Ikke slik det er nå hvor vi kjører mot ruin. Slik kan vi hjelpe de rundt oss i overskuelig fremtid, men det går ikke om vi ikke passer på oss selv.

Lenke til kommentar

 

Om vi i Norge kutter noen av de viktigste faktorene som gjør Norge til et godt land å leve i, slik du foreslår, vil ikke det føre til en bedre verden. Tvert imot, vil det føre til at både vi som er her og de som kommer hit får det veldig mye dårligere. Det er vanskelig å forstå hvordan noen kan ha en målsetning om at alle skal ha de like ille, heller enn motsatt. 

 

 

Det er vel ingen som vil at alle skal få det verre. Men at noen mener at likhet har en verdi er vel ikke så overraskende? Over et visst minimumsnivå så viser absolutt velstand seg å ha svært liten innvirkning på lykke, mens mengden av ulikhet har endel innvirkning på lykke.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Flott å fremstå som "god" på et slik diskusjonsforum :-)  Det kan gi overtak i diskusjonen :-))

Det er ikke sikkert at det er like "godt" å påtvinge andre denne "godheten" din.

Det kunne jo få konsekvenser som du ikke ante - spesielt for dine og andre sine barn.

 

Å fremstå slik "grenseløs" er bare konfliktskapende - og ikke noe annet.

 

 

Det er jo overflod over folk med min tankegang, så du skal ikke påvirke oss med din "vondhet" heter det... 

 

 

Dersom en legger ned velfersstaten så blir det vel lite "godhet" igjen her :-)

 

Forresten: sannhets-fornektelse blir noen steder reknet som kriminelt.

Endret av ludo1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...