Gå til innhold

Gjest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På Kvinneguiden finnes det faktisk ett helt under-forum som er dedikert til forskjellige kjendiser og rosa-bloggere. Det var noen brukere der som mente at alle kjente rosa-bloggere i Norge sprer reklame og søppel om kropp, plastiske operasjoner og restylane (eller hva det nå heter) samt klær / mote. Så ett par brukere på KG mente at flest mulig burde boikotte alle nett-butikker, organisasjoner og så videre, som de forskjellige bloggerne skriver reklame-innlegg for.

 

Men for å finne ut hva som må boikottes, så må jo noen lese alle bloggene – og så skrive på KG om ting som blir reklamert for i rosa-bloggene. Så en del brukere fra KG leser fleire forskjellige blogger (opp til fleire ganger om dagen) for å få med seg alt som de forskjellige bloggerne skriver om.

 

Men selv om noen skriver (på Kvinneguiden) at den og den nett-butikken burde boikottes (på grunn av sitt samarbeid med en eller annen blogger) så kommer selvfølgelig ikke en slik eventuell  boikott fra enkelte medlemmer av KG til å ha noen særlig effekt. Men man risikerer jo at bloggerne tjener penger på at fleire KG-medlemmer klikker på bloggene deres (opptil fleire ganger om dagen) samt at de klikker på alt som er av reklame-lenker som bloggerne har lagt ut.

 

Så jeg skrev en kommentar i en eller annen tråd på KG, om det ikke var bedre å bare boikotte alt som var av idiotiske rosa-bloggere, i stedet for å gi masse klikk til disse bloggene heile tiden. Men da ble noen KG-medlemmer rett og slett irriterte og sure på meg. De ville heller lese alt som var av bloggere, og så late som de gjorde noe nyttig ved å påstå at forskjellige ting som bloggere skriver om burde boikottes.

 

Det stemmer jo at rosablogger bare er søppel, og de som er store er bare reklame og spam. I tillegg promoterer de et usunt kroppsbilde, usunn livsstil, bruk og kast-mentalitet, osv.

 

Hvorfor kreves det at man må lese alle og boikotte alt? Det holder at et tilstrekkelig antall personer boikotter et tilstrekkelig antall bedrifter og skaper presedens og viser at det ikke lønner seg å lyve til kundene sine via rosabloggere. Dette vil kunne vise andre bedrifter som vurderer å bruke useriøse reklamemetoder at det ikke lønner seg.

 

Dermed trenger de altså ikke å klikke seg inn på bloggen flere ganger hver dag. Ingen trenger å lese alt.

 

Hele premisset for kommentaren du skrev er altså bare rør. Kritikk av en blogg gir den ikke masse klikk hele tiden. Tvert imot viser det seg jo at kritikken som har kommet mot mange bloggere i ulike fora har ført til en reell nedgang i antall lesere, kritisk medieomtale, m.m.

Lenke til kommentar
hekomo, den 23 Aug 2016 - 19:55, sa:

 

Valdres 101, den 21 Aug 2016 - 11:00, sa:

På Kvinneguiden finnes det faktisk ett helt under-forum som er dedikert til forskjellige kjendiser og rosa-bloggere. Det var noen brukere der som mente at alle kjente rosa-bloggere i Norge sprer reklame og søppel om kropp, plastiske operasjoner og restylane (eller hva det nå heter) samt klær / mote. Så ett par brukere på KG mente at flest mulig burde boikotte alle nett-butikker, organisasjoner og så videre, som de forskjellige bloggerne skriver reklame-innlegg for.

 

Men for å finne ut hva som må boikottes, så må jo noen lese alle bloggene – og så skrive på KG om ting som blir reklamert for i rosa-bloggene. Så en del brukere fra KG leser fleire forskjellige blogger (opp til fleire ganger om dagen) for å få med seg alt som de forskjellige bloggerne skriver om.

 

Men selv om noen skriver (på Kvinneguiden) at den og den nett-butikken burde boikottes (på grunn av sitt samarbeid med en eller annen blogger) så kommer selvfølgelig ikke en slik eventuell  boikott fra enkelte medlemmer av KG til å ha noen særlig effekt. Men man risikerer jo at bloggerne tjener penger på at fleire KG-medlemmer klikker på bloggene deres (opptil fleire ganger om dagen) samt at de klikker på alt som er av reklame-lenker som bloggerne har lagt ut.

 

Så jeg skrev en kommentar i en eller annen tråd på KG, om det ikke var bedre å bare boikotte alt som var av idiotiske rosa-bloggere, i stedet for å gi masse klikk til disse bloggene heile tiden. Men da ble noen KG-medlemmer rett og slett irriterte og sure på meg. De ville heller lese alt som var av bloggere, og så late som de gjorde noe nyttig ved å påstå at forskjellige ting som bloggere skriver om burde boikottes.

 

Det stemmer jo at rosablogger bare er søppel, og de som er store er bare reklame og spam. I tillegg promoterer de et usunt kroppsbilde, usunn livsstil, bruk og kast-mentalitet, osv.

 

Hvorfor kreves det at man må lese alle og boikotte alt? Det holder at et tilstrekkelig antall personer boikotter et tilstrekkelig antall bedrifter og skaper presedens og viser at det ikke lønner seg å lyve til kundene sine via rosabloggere. Dette vil kunne vise andre bedrifter som vurderer å bruke useriøse reklamemetoder at det ikke lønner seg.

 

Dermed trenger de altså ikke å klikke seg inn på bloggen flere ganger hver dag. Ingen trenger å lese alt.

 

Hele premisset for kommentaren du skrev er altså bare rør. Kritikk av en blogg gir den ikke masse klikk hele tiden. Tvert imot viser det seg jo at kritikken som har kommet mot mange bloggere i ulike fora har ført til en reell nedgang i antall lesere, kritisk medieomtale, m.m.

 

 

Jeg er selvfølgelig helt enig i at veldig mange slike rosa-bloggere bare er søppel. Det går stort sett i reklame og dritt over hele fjøla. Men jeg satte ett lite spørsmålstegn ved hvorvidt en liten boikott av forskjellige  nettbutikker egentlig kommer til å ha noen særlig effekt. Store og kjente nettbutikker, organisasjoner osv har vel en god del kunder, som sannsynligvis ikke kommer til å slutte å være kunder der. Selv om nettbutikkene betaler en eller annen blogger for å skrive en kommentar om butikken deres.

 

Det er ikke alle som skriver om rosa-bloggere på Kvinneguiden som gidder å boikotte noe som helst uansett. Så en slik eventuell boikott, kommer sannsynligvis ikke til å ha noen særlig effekt. Men det virker som enkelte medlemmer av Kvinneguiden liker å lese fleire forskjellige blogger, og så kommer de til Kvinneguiden for å klage over hvor elendige de forskjellige bloggene er.

 

Dersom man leser noen rosa-blogger (og legger merke til hva de reklamerer for) så kan de gå til KG og nevne ting som bloggerne har skrevet reklame for. Da kan disse KG-medlemmene slå seg på brystet, og påstå at de hjelper til med å ta ned slike store bloggere med mange lesere...

Lenke til kommentar

Hvis mange nok reagerer på rosabloggernes ugjerninger så vil det nok ha en effekt. Uansett er det tåpelig å påstå at kritikk gir en blogg flere klikk.

 

KG har forresten stått bak flere store avsløringer om store rosabloggere som også har hatt merkbare konsekvenser, så de kan trygt dunke seg litt på brystet synes jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Hvis mange nok reagerer på rosabloggernes ugjerninger så vil det nok ha en effekt. Uansett er det tåpelig å påstå at kritikk gir en blogg flere klikk.

 

KG har forresten stått bak flere store avsløringer om store rosabloggere som også har hatt merkbare konsekvenser, så de kan trygt dunke seg litt på brystet synes jeg.

Øh... Leste jeg nettopp en påstand om at et marginalt diskusjonsforum, med høyst kommersielle interesser, er et nobelt og altruistisk nettsted? Fantastisk morsom og trist samtidig.

Lenke til kommentar

Nei, det gjorde du ikke. Med mindre du lever i den villfarelse at alle forumdeltakerne på både KG og Diskusjon.no sitter med kommersielle interesse i forumet de deltar på. Da skjønner jeg at din vrangforestilling kan få deg til å tolke det jeg skriver i den retning.

 

Jeg skriver altså om deltakerne i forumet. Det burde være tydelig ut ifra konteksten. Hvis du i det hele tatt gidder å lese noe før du kaster deg utpå med kommentarer.

Og uansett er det irrelevant for saken om noen er altruistiske eller ikke. Avsløringer av ugjerninger fra rosabloggere er like avslørende om de(n) som kom med avsløringene har kommersielle interessser.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Generelt vil jeg si at både diverse forum og rosabloggere får mer oppmerksomhet og tyngde i denne tråden enn hva som er fornuftig. Men for all del, det får meg til å humre litt i skjegget :)

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Fortalte det til en venn av meg: " Jeg er faktisk utestengt for resten av livet fra kvinneguiden". Vedkommende svarte: "Det høres helt sykt ut. Virket ut som om de er ute etter deg". Kvinneguiden er dømmende uten tvil. ;). De favoriserer personer.

Ja det er sikkert å vist, er en bruker som gjentatte ganger BRYTER regler, den brukeren for lov tl å styre å stelle der inne uten noen konsekvenser, mens de som sier ifra om at de er lei av kranglingen, avsporingen og den frekke måten å svare på til den brukeren som toppet seg i dag, får advarsler eventuelt utestegninger for personangrep.

Lenke til kommentar

Ett par brukere har fått advarsel, og ett par har blitt utestengt, denne brukeren har brytt reglene like mye, hvis ikke mer, hun er forsatt inne på KG og fortsetter i samme stil,. Jeg skjønner ikke hvorfor ikke hun også er utestengt. Jeg melder meg ut, når det er så stor forskjell behandlig på brukere og tillegg er det ikke hyggelig å være på KG, da det er veldig rolig forum med få brukere som skriver at hun synes veldig mye, da hun er veldig aktiv.

Endret av IamWonderWoman
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Gamme tråd, men enig at KG driter på draget til de grader. Hørere flere og flere blir utestengt hvis de sier noe i mot noen som kritiserer offentlige personer. Mange av brukerne har ikke engang fått varsel eller får ikke forklart seg på hvorfor de blir utestengt. De blir plutselig sperret og må godkjenne grunne før de i det hele tatt kan ta kontakt med admin. Så når det går noen mnd så er de på igjen og får en ny sjanse, så lenge det varer. Latterlig favorisering av brukere og høye på seg selv. Ulv i fårklær vil jeg si.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...