Gå til innhold

Politianmelde hijacking?


Celsiuss

Anbefalte innlegg

Jeg blei nettopp hijacka på steam, han som gjorde det ringte meg fra skjult nummer og sa at han skulle gi tilbake kontoen dersom jeg fant han et steam gavekort på 50$. Har kontakta steam, men har hørt at det fort kan ta to uker. Har også hørt at slikt kan politianmeldes, jeg har ikke mye erfaring med sånn, men kan jeg det i dette tilfellet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det kan du. Sannsynligheten for at noe blir gjort derimot er sikkert ikke så stor.

 

Edit: Se om du kan få han til å komme i en skypesamtale eller noe med deg, der du "overgir koden" fks. Da kan du kjøre Wireshark (et nettverks-analyseprogram) og se om du kan sniffe ut en ip-adresse. 

Endret av Viking Chieftain of Gains
Lenke til kommentar

Jeg blei nettopp hijacka på steam, han som gjorde det ringte meg fra skjult nummer og sa at han skulle gi tilbake kontoen dersom jeg fant han et steam gavekort på 50$. Har kontakta steam, men har hørt at det fort kan ta to uker. Har også hørt at slikt kan politianmeldes, jeg har ikke mye erfaring med sånn, men kan jeg det i dette tilfellet?

Så han var norsk?

Lenke til kommentar

Ja, det kan du. Sannsynligheten for at noe blir gjort derimot er sikkert ikke så stor.

 

Edit: Se om du kan få han til å komme i en skypesamtale eller noe med deg, der du "overgir koden" fks. Da kan du kjøre Wireshark (et nettverks-analyseprogram) og se om du kan sniffe ut en ip-adresse.

Hørtes spennende ut! ?

 

Tviler på at han norsk... Jeg FØLER at han er dansk, men jeg vet ikke

Endret av ende124
Lenke til kommentar

Steam brukersupport er vel første steg - tviler politiet vil gjøre noe annet enn henlegge pga manglende ressurser.  

 

 

https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=2347-qdfn-4366

 

Visa-kortet ditt og opprinnelig email adresse kan f.eks. bekrefte at du er rettmessig eier og det er en langt bedre bruk av dette kortet enn til å ta ut penger til en som har "kidnappet" kontoen din.

Endret av Rune_says
Lenke til kommentar

Anmelder du han så vil politiet, om dem gidder kunne hente trafikkinformasjon fra teleoperatøren og dermed finne nummeret han ringte fra selv om han skjulte det fra deg. Er du ekstra heldig var det hans private telefon. 

Men om ikke annet, kontakt Steam kundeservice, så ordner det seg vel til slutt.

Lenke til kommentar

Tenker jeg drar til politiet i morgen eller noe. Jeg tror jeg fant ut at han bor i vesten en plass (husker ikke land). Så på reddit at steam support brukte ekstra lang tid på å svare når en account ble hijacka, ofte flere uker :/ Uansett, takk for gode svar :)

Endret av ende124
Lenke til kommentar

En jeg kjenner ble phisha på steam og mistet Inventory til 2k eller noe slikt, da kontaktet jeg Steam support og fikk alt refundert innen 24t.

 

Sjangsen for at Hijackeren ikke sitter bak VPN er minimal, noe som gjør det +- umulig og ubrukelig å anmelde noe som helst, men hvis du gidder kan du jo prøve det også.

Lenke til kommentar

En jeg kjenner ble phisha på steam og mistet Inventory til 2k eller noe slikt, da kontaktet jeg Steam support og fikk alt refundert innen 24t.

 

Sjangsen for at Hijackeren ikke sitter bak VPN er minimal, noe som gjør det +- umulig og ubrukelig å anmelde noe som helst, men hvis du gidder kan du jo prøve det også.

Skreiv til dem på søndag, fremdeles ingen svar.

Jeg (tror) jeg fant skypen hans, jeg er ikke 100% sikker, men jeg tror det. Fant IPen hans gjennom skype da. Tror ikke han sitter bak VPN 24/7.

Lenke til kommentar

Politiet vil be deg fylle ut anmeldelse og legge i skranken. Så blir den nok liggende der. Du fpr ikke snakke med noen andre enn de som sitter i ankomstskranken på stasjonen. De velger å ta det videre eller ikke. Ikke forvent noe. De aner sikkert ikke hva steam er. Og kan ikke gjøre noe som helst når badguyen sitter i asia uansett

Lenke til kommentar

 

En jeg kjenner ble phisha på steam og mistet Inventory til 2k eller noe slikt, da kontaktet jeg Steam support og fikk alt refundert innen 24t.

 

Sjangsen for at Hijackeren ikke sitter bak VPN er minimal, noe som gjør det +- umulig og ubrukelig å anmelde noe som helst, men hvis du gidder kan du jo prøve det også.

Skreiv til dem på søndag, fremdeles ingen svar.

Jeg (tror) jeg fant skypen hans, jeg er ikke 100% sikker, men jeg tror det. Fant IPen hans gjennom skype da. Tror ikke han sitter bak VPN 24/7.

 

 

Siden han holder på med dette, så gjør han nok det, jo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...