Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor lang tid før man flytter sammen


Anbefalte innlegg

Vet det ikke er noe fasitsvar her, men hvor lang tid brukte dere før dere flyttet sammen? Hva ville du synes er en akseptabel tid?
Dette er spesielt relevant for de som ikke kjente hverandre før dere ble sammen(gjerne i en alder av 25 og oppover, hvor det å flytte sammen involverer mer enn å bare bytte studenthybel eller betale husleie til noen andre enn tidligere).

Endret av Drogin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ble sammen med eksen i mai og flyttet sammen i august. Jeg flyttet til andre kanten av landet. Vi var sammen i 9 år før vi skilte oss.

Angrer du på at dere gikk så raskt frem? Tror du utfallet ville vært annerledes om dere så ann forholdet en stund?

Synes du å se ann forholdet i 1 år før man flytter sammen er for lite?

Lenke til kommentar

Når dere er sammen nå, så er det fordi dere har avtalt å henge sammen den dagen. Da har dere satt av tid, og dere gjør noe begge (forhåpentligvis) synes er gøy. Når man bor sammen, så er man sammen hele tiden, uten at man trenger å avtale at man finner på noe. Av den grunn så er det mange par som havner i "samboerfella". Man finner aldri på noe sammen, fordi man alltid er sammen, og forholdet blir kjedelig.

 

Når man flytter sammen, er det derfor viktig at begge er bevisste på dette, slik at man sørger for å gjøre bra ting sammen. I tillegg så må man klare å være i samme rom, uten at man trenger å bry seg om hva den andre gjør.

 

Oppå dette kommer alt av irritasjonsmomenter. Samboeren roter, snorker/sover urolig og har forskjellige døgnrytme fra deg. Kanskje drar h*n med venner hjem som du irriterer deg over, men det må du bare godta, fordi dere deler på leiligheten.

 

Å bo sammen krever derfor en viss modenhet, og jeg vil påstå at det er endel par som fungerer bedre sammen når de ikke deler bosted. Jeg regner også med at du er ganske så ung, altså vil leiligheten dere bor i være ganske så liten. Altså blir følelsen av å sitte oppå hverandre enda større, og sannsynligheten for at man går hverandre på nervene, også større.

 

Edit: Men om begge er instilte på å flytte sammen, så tenker jeg hvorfor ikke? Ofte er det praktisk mtp husleie, og om begge er travle, så vil dere se hverandre oftere. Men dere må altså passe på å gi hverandre rom, samtidig som dere setter av tid til å finne på bra ting sammen. (Litt Mr. Obvious på slutten her, men mange par glemmer dette i hverdager).

Endret av blured
Lenke til kommentar

Jeg er 27, dama er 31.

Jeg tenker å ihvertfall vente 1 år med å flytte sammen.

Men jeg har lyst på barn en dag, og i og med at dama er 31, kjenner jeg litt på at det blir for mye å vente 5 år med leilighet og 5 år med barn, for da er dama over 40.

Så jeg må finne en balanse mellom å ta ting sakte og trygt, og i tide til å få barn, og til å få barn i en alder som minsker kjangsen for befruktningsproblemer, fødselskomplikasjoner og fosterskader.

Endret av Drogin
Lenke til kommentar

Jeg flyttet inn til samboeren etter ca 3 måneder, i hans leilighet. I mine øyne er dette som regel alt for tidlig og jeg tenker som regel at det er aaaalt for fort når andre gjør det samme ( :p ). Det bare "ble sånn" og har heldigvis gått fint. Jeg tror det enten går rett i dass eller veldig bra om man gjør det så tidlig. Nå har vi straks bodd sammen i 2,5 år og har det kjempebra sammen! Han hadde aldri bodd med noen tidligere, jeg har hatt samboer før. Dette var rett før jeg fylte 25.

Lenke til kommentar

 

 

Ble sammen med eksen i mai og flyttet sammen i august. Jeg flyttet til andre kanten av landet. Vi var sammen i 9 år før vi skilte oss.

Angrer du på at dere gikk så raskt frem? Tror du utfallet ville vært annerledes om dere så ann forholdet en stund?

Synes du å se ann forholdet i 1 år før man flytter sammen er for lite?

Nei, det gikk veldig fint i grunn. Gikk i det med en innstilling om at hvis det ikke funket fikk vi bare flytte fra hverandre igjen. Hadde ikke så mye annet valg enn å gjøre det slik hvis vi skulle få sett hverandre, siden vi bodde på hver vår kant av landet. At vi flyttet sammen tidlig hadde ingenting med bruddet å gjøre. Vi var gift i 7 år og fikk to barn sammen.

 

Jeg personlig synes 1 år er lenge å vente med å flytte sammen. Et halvt år er mer passe for min del. Man blir ikke ordentlig kjent med kjæresten sin før man har prøvd å bo sammen. Det er jo først da alle sidene ved en person kommer frem. Litt kjipt å ha vært sammen i 5 år før man oppdager at kjæresten snorker, er en slask med husarbeid osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg og xn min flyttet sammen etter 2 måneder etter at vi møttes. Vi klarte å vise hensyn til hverandre og gikk veldig greit med boingen. Hadde greit med arbeidsfordeling selv om jeg slet med fysisk smerte. Vi bodde på et lite sted da vi flyttet sammen, ikke at det var noe problem siden vi alltid gikk ut osv når den andre ville ha huset til noe eksklusivt. Vist vi ikke begge hadde hatt gode venne gjenger hadde det nok vært være å bodd på et så crampet sted. Men vi slo opp da de fysiske smertene tok kaka på meg, jeg slutta på jobb og endte i et oblivion av pain.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...