Gå til innhold

Gaming til jente som skal streame og spille


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

https://www.komplett.no/product/807969/datautstyr/headset-pckonsoll/gaming-headset-pc/sennheiser-g4me-zero-gaming-headset-hvit?gclid=CjwKEAjwhdOwBRDFsYTfhvzX1hYSJAAfCUcLW_PIbOqU1rHL142YkVueF5Rx-wcEG4LbKJBPkHaathoCnBjw_wcB&gclsrc=aw.ds

 

Det er mange gode headset med bra lyd men dårlig mikrofon(da de fleste gamere ikke bryr seg så mye om hvordan de høres ut så lenge de hører bra selv:P) , men denne har veldig bra mikrofon+bra klokker. Eneste ulempen er vel prisen.(Nesten 2k).

 

Om du vil ha review med mic test:

 

 

 

Endret av Blåbjørn
Lenke til kommentar

 

Hvis man skal streame og tjene penger på det så lønner det seg også å ta opp videoene så man kan legge de på for eksempel YouTube så folk som liker streamen men ikke har mulighet til å se på hele tiden kan få sjansen. Da lønner det seg ofte å bruke PC'en så man kan ta opp samtidig og redigere etc så det blir bra. Jeg har for meg at slike streambokser er mest for folk som skal streame fra konsoll el.l.

 

Man kan spare penger der, men prisforskjellen fra en i7 med 6-kjerner og en i5 med 4 er ikke så stor så 1.300,- for en slik vil egentlig ikke lønne seg uansett. Jeg regnet på pris etc når jeg skulle kjøpe utstyr og en slik boks vil spare deg for maks noen få hundrelapper. Så får man ofte bedre kvalitet ved å ta deg gjennom PC'en, man har mange fler valgmuligheter også :)

Lenke til kommentar

 

 

Hvis man skal streame og tjene penger på det så lønner det seg også å ta opp videoene så man kan legge de på for eksempel YouTube så folk som liker streamen men ikke har mulighet til å se på hele tiden kan få sjansen. Da lønner det seg ofte å bruke PC'en så man kan ta opp samtidig og redigere etc så det blir bra. Jeg har for meg at slike streambokser er mest for folk som skal streame fra konsoll el.l.

 

Man kan spare penger der, men prisforskjellen fra en i7 med 6-kjerner og en i5 med 4 er ikke så stor så 1.300,- for en slik vil egentlig ikke lønne seg uansett. Jeg regnet på pris etc når jeg skulle kjøpe utstyr og en slik boks vil spare deg for maks noen få hundrelapper. Så får man ofte bedre kvalitet ved å ta deg gjennom PC'en, man har mange fler valgmuligheter også :)

 

Tror du har misforstått hele poenget med boksen...

Du kobler den på PCen og bruker fortsatt OBS/Xsplit!

Så man kan fortsatt lagre lokal i tilegg...

Det som er med den er at du så å si ikke påvirker CPU  ;)

Lenke til kommentar

Kom med et eksempel der du faktisk sparer nok penger til at denne er verdt å betale 1.300,- for i forhold til bruken til TS.

 

Billigste i5 på Komplett https://www.komplett.no/product/815204/datautstyr/prosessorer/intel-core-i5-4460-socket-lga1150

 

Billigste i7 med 6-kjerner på Komplett https://www.komplett.no/product/822371/datautstyr/prosessorer/intel-core-i7-5820k-socket-lga2011-3

 

Er 2000,- forskjell, men ytelsen man da får for de 700,- man sparer er ikke verdt det etter min mening. Så har man overklokking og da kan de ikke sammenliknes engang. Så har man 2 ekstra kjerner som gir mye bedre multitasking som er viktig når man skal streame siden man ofte har mange programmer oppe uansett + spill og streamingsoftware etc. Jeg merker hvertfall stor forskjell på multitasking med 6-kjerner istedenfor 4-kjerner.

 

Jeg visste ikke at man kunne bruke OBS/ XSplit med denne, men man får ingen flaskehals på CPU uansett hvis man går for en kraftig en.

 

Edit; Skrev litt feil :p

 

Edit2; Den i5'en er jo den svakeste også så hvis man skal gå for en bedre i5 eller noe svakere i7 så sparer man enda mindre.

Endret av Belphegor
Lenke til kommentar

Kom med et eksempel der du faktisk sparer nok penger til at denne er verdt å betale 1.300,- for i forhold til bruken til TS.

 

Billigste i5 på Komplett https://www.komplett.no/product/815204/datautstyr/prosessorer/intel-core-i5-4460-socket-lga1150

 

Billigste i7 med 6-kjerner på Komplett https://www.komplett.no/product/822371/datautstyr/prosessorer/intel-core-i7-5820k-socket-lga2011-3

 

Er 2000,- forskjell, men ytelsen man da får for de 700,- man sparer er ikke verdt det etter min mening. Så har man overklokking og da kan de ikke sammenliknes engang. Så har man 2 ekstra kjerner som gir mye bedre multitasking som er viktig når man skal streame siden man ofte har mange programmer oppe uansett + spill og streamingsoftware etc. Jeg merker hvertfall stor forskjell på multitasking med 6-kjerner istedenfor 4-kjerner.

 

Jeg visste ikke at man kunne bruke OBS/ XSplit med denne, men man får ingen flaskehals på CPU uansett hvis man går for en kraftig en.

 

Edit; Skrev litt feil :p

Nja, xsplit er da en del bedre enn OBS på CPU bruk, men om du skal streame high bitrate 60FPS 1080p med OBS så begynner faktisk en 6 core også å slite (Har en overklokket 3930K og 64GB RAM...)

Derfor jeg anbefaler en ekstern encoder som gjør all jobben og lar CPU kjøre resten av sakene på PCen :)

Lenke til kommentar

30fps er litt lite etter min mening, spesiellt i kompetitive "raske" spill som skal spilles med denne riggen. Etter å ha vent meg til 60fps så "flyter" ikke 30fps bra nok, er nesten ille å se på filmer/ serier også siden de fleste der er i 30fps :hm: Jeg legger faktisk merke til "hakkingen" helt til jeg får sett en time eller to og slutter å tenke på det. Men det er kanskje ikke så vanlig å streame med 60fps alikevel?

 

Men 60mbps bitrate er flott, visste ikke at de klarte det, men jeg har ikke sett så mye på spesifikasjoner heller, bare pris :p

 

Edit; Burde nesten slettet alle innleggene våre med denne diskusjonen, blir bare masse surr for TS og vanskelig å finne innleggene direkte relatert til hva hun spør om :mellow: Beklager TS.

Endret av Belphegor
Lenke til kommentar

Dette blir nesten for dumt.
Så langt ser jeg kun at Agentspoon har kommet med et reelt alternativ til hennes formål (kanskje øke til 16gb ram er den eneste tingen).
Andre snakker om hz og gtx, mens han gjorde det smarte og gikk rett for amd+freesync.
Prismessing og yttelsemessig så er det et veldig mye bedre alternativ.

De fleste 'store' bruker fortsatt i7 4790k til streaming, og med så pass lette spill som lol og csgo, så er det ingen grunn til at ikke i5 4690K skal virke bra nok.

Cloud er et godt alternativ til et headset, og dette sier jeg kun siden de låner designet fra Beyerdynamic.
Du kan også gå rett på Beyerdynamic DT770 80db, og bruke modmic fra AntLion.
(Jeg vil påstå at DT770 er de mest behagelige hodetelefonene jeg noen gang har brukt.)

Hun burde starte med headset/modmic, og hvis det blir noe hun gjør ofte, og liker så kan hun oppgradere til en dedikert mikrofon som audio-technica's AT2020.

Når det kommer til et 'lite' og bra mekanisk tastatur så kan man ikke se bort i fra hhk2 =P

 

 

Beyerdynamic DT 770 80db: http://www.head-fi.org/products/beyerdynamic-dt-770-pro-80-closed-studio-headphones

AntLion modmic: http://www.modmic.com/collections/modmic

audio-technica AT2020: http://www.audio-technica.com/cms/wired_mics/c75c5918ed57a8d0/

hhk2: http://elitekeyboards.com/products.php?sub=pfu_keyboards

 

[edit] Du nevner wifi...    NEI, NEI, NEI !!!!!

Trådløst nett har ingenting å gjøre i nærheten av noe som kan kalles 'competetive'!

eks.

Du har 12 ms ping fra modem til csgo server.

Ja, hvorfor ikke introdusere 40-120 ms mere fra pc til modem ved å bruke wifi!

(Kablet når jeg pinger modem er på 0.1 ms...)

Endret av kjeita
  • Liker 1
Lenke til kommentar

30fps er litt lite etter min mening, spesiellt i kompetitive "raske" spill som skal spilles med denne riggen. Etter å ha vent meg til 60fps så "flyter" ikke 30fps bra nok, er nesten ille å se på filmer/ serier også siden de fleste der er i 30fps :hm: Jeg legger faktisk merke til "hakkingen" helt til jeg får sett en time eller to og slutter å tenke på det. Men det er kanskje ikke så vanlig å streame med 60fps alikevel?

 

Men 60mbps bitrate er flott, visste ikke at de klarte det, men jeg har ikke sett så mye på spesifikasjoner heller, bare pris :p

 

Edit; Burde nesten slettet alle innleggene våre med denne diskusjonen, blir bare masse surr for TS og vanskelig å finne innleggene direkte relatert til hva hun spør om :mellow: Beklager TS.

30FPS er bare streamen, selve spillet vil jo fortsatt kjøre xxx fps...

De fleste streamingtjenester er 30fps eller mindre, men 60fps støtten kommer jo gradvis.

 

Joda, men føler ikke at vi har gått så mye off topic? Vi har jo bare to forskjellig løsninger på samme sak :)

 

Dette blir nesten for dumt.

Så langt ser jeg kun at Agentspoon har kommet med et reelt alternativ til hennes formål (kanskje øke til 16gb ram er den eneste tingen).

Andre snakker om hz og gtx, mens han gjorde det smarte og gikk rett for amd+freesync.

Prismessing og yttelsemessig så er det et veldig mye bedre alternativ.

 

De fleste 'store' bruker fortsatt i7 4790k til streaming, og med så pass lette spill som lol og csgo, så er det ingen grunn til at ikke i5 4690K skal virke bra nok.

 

Cloud er et godt alternativ til et headset, og dette sier jeg kun siden de låner designet fra Beyerdynamic.

Du kan også gå rett på Beyerdynamic DT770 80db, og bruke modmic fra AntLion.

(Jeg vil påstå at DT770 er de mest behagelige hodetelefonene jeg noen gang har brukt.)

Hun burde starte med headset/modmic, og hvis det blir noe hun gjør ofte, og liker så kan hun oppgradere til en dedikert mikrofon som audio-technica's AT2020.

 

Når det kommer til et 'lite' og bra mekanisk tastatur så kan man ikke se bort i fra hhk2 =P

 

 

Beyerdynamic DT 770 80db: http://www.head-fi.org/products/beyerdynamic-dt-770-pro-80-closed-studio-headphones

AntLion modmic: http://www.modmic.com/collections/modmic

audio-technica AT2020: http://www.audio-technica.com/cms/wired_mics/c75c5918ed57a8d0/

hhk2: http://elitekeyboards.com/products.php?sub=pfu_keyboards

 

[edit] Du nevner wifi...    NEI, NEI, NEI !!!!!

Trådløst nett har ingenting å gjøre i nærheten av noe som kan kalles 'competetive'!

eks.

Du har 12 ms ping fra modem til csgo server.

Ja, hvorfor ikke introdusere 40-120 ms mere fra pc til modem ved å bruke wifi!

(Kablet når jeg pinger modem er på 0.1 ms...)

Freesync + CS:GO = Stutter!!!! (Har det selv...)

Om du får 40-120ms ping ved å bruke WiFi så har du utrolig crappy utstyr...

Klart, kabel er absolutt best, men WiFi er faktisk blitt ok!

 

 

Om du ser på prisene til det du linker så begynner det å bli dyrt...

Lenke til kommentar

Stutter, ikke bra.

Lurer på hva årsaken til det kan være, noe driver-greier amd enda ikke har fikset?

 

40-120ms er en illustrering, for å fortelle hvordan det kan være under dårlige forhold (noe vi vet veldig lite om vil være tilfelle her); poenget er kun å få fram at wifi ikke er veldig bra til spill som krever lav ping.

 

hodetelefoner + modmic = viser at du ikke trenger headset, og at du kan bruke hvilke som helst hodetelefoner du liker, og feste en mikrofon til dem (egentlig ser jeg for meg at cloud sitt headset blir brukt)

 

AT2020 er en framtidig oppgradering, noe som er sikkert langt unna, og som er en god ekstern mikrofon som ikke blir nevnt ofte nok i streaming sammenheng.

 

 

 

Ut av det jeg lenker til, så er det vel kun tastaturet som er noe han vil kunne se på nå.

Lenke til kommentar

Jeg er tilbake igjen. Har enda ikke kjøpt mansjiten.

 

Jeg går fram og tilbake. Leser litt, forandrer litt på ting. Budsjettet er sprengt til de grader. Alt dette ville vært mye MYE billigere om hun ikke ville streame. 

 

Så basicly for selve PCen er jeg oppe i 18.800 ca.

 

- Intel Core i7-5820k

- Crucial DDR4 2133MHz 16GB (4x4GB) Eller skal jeg gå for HyperX Fury 2133MHz 16GB (4x4GB) ? Det er 400,- pris forskjell

 

980 ble for dyr og det er streaming som er poenget her og ikke 60+ fps i battlefield. Så da gikk jeg for 970

- MSI GeForce GTX 970 Gaming 4GB (Noen anen version av 970 jeg burde ta?)

 

-Går for 2 disk. Primær ssd rundt 250 og secondary på 1TB. Tror det burde holde. Men er usikker på hvilken SSD jeg skal velge.

Lenke til kommentar

Er hun pro streamer? Tjener hun penger på det? Har hun hundrevis, kanskje tilogmed tusener med tittere når hun streamer? Hvis ikke, holder det i massevis med en i5.

 

Jeg kjører i5 3570K og har ikke noe problem med å spille spill, være på skype, ha oppe en nettleser med 5-10 faner og i tillegg streame i full HD (og IALLFALL 30 fps) med min maskin.

 

SSD ville jeg personlig valgt noe fra Intel eller Samsung eller Crucial. Har selv to samsung-disker i min maskin, og har ikke hatt noen dårlige erfaringer med de.

Hvis hun ikke bare MÅ lagre en masse data, ville jeg gått for enten én SSD på rundt 200GB og én SSD til på rundt 400GB. 200GB til OS og ting og tang, og 400GB til spill.

Skulle jeg kjøpt ny maskin NÅ, ville jeg gått for en NVMe-SSD på 500+GB og delt opp den i to partisjoner, eller som sagt to SSDer hvor den ene er rundt 200GB og den andre MINST 300GB.

 

Beklager om du bare blir mer rådvill.

Lenke til kommentar

Er hun pro streamer? Tjener hun penger på det? Har hun hundrevis, kanskje tilogmed tusener med tittere når hun streamer? Hvis ikke, holder det i massevis med en i5.

 

Jeg kjører i5 3570K og har ikke noe problem med å spille spill, være på skype, ha oppe en nettleser med 5-10 faner og i tillegg streame i full HD (og IALLFALL 30 fps) med min maskin.

 

SSD ville jeg personlig valgt noe fra Intel eller Samsung eller Crucial. Har selv to samsung-disker i min maskin, og har ikke hatt noen dårlige erfaringer med de.

Hvis hun ikke bare MÅ lagre en masse data, ville jeg gått for enten én SSD på rundt 200GB og én SSD til på rundt 400GB. 200GB til OS og ting og tang, og 400GB til spill.

Skulle jeg kjøpt ny maskin NÅ, ville jeg gått for en NVMe-SSD på 500+GB og delt opp den i to partisjoner, eller som sagt to SSDer hvor den ene er rundt 200GB og den andre MINST 300GB.

 

Beklager om du bare blir mer rådvill.

 

Hun er ikke pro streamer. Men blir veldig kjedelig å kjøpe noe som man må oppdatere senere fordi man for litt andre krav. Det verste er hvis hun ikke blir fornøyd med kvaliteten. Og jeg kjenner henne så eneste hun blir fornøyd med er 60fps, 1080p. Kravstor dame.

 

Pcen jeg har dugger til gaming på nesten ultra i alt selv om jeg kjøpte den for nesten 5 år tilbake. Hennes tenker jeg meg 5-10 års periode.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...