Gå til innhold

TEST: Chromecast Audio


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må si at det er ganske tullete å samme ligne chromecast audio og Apple TV... Denne er jo ikke ment til å vise bilde engang, og bare de aller færreste har hdmi i lydanlegget sitt. Hadde vært mye mer aktuelt å sammenligne med f.eks. Sonos sine høyttalere og vise hva som trengs til å lage sin egen diy Sonos

 

Du tror vel ikke det er tilfeldig at de never ett eller annet apple produkt i nesten hver eneste artikkel?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Støtter alle Chromecast'ene streaming fra Spotify, eller kun Chromecast Audio? Eg har en første generasjon Chromecast og der får eg ikke streame fra Spotify - kun om eg streamer hele skjermen. Dette tenker eg kan skyldes at dette kun er støttet av Audio utgaven, kun av de nye versjonene eller at eg har for gammel firmware hos meg(men den skal være oppdatert).

 

Noen som vet? :)

Lenke til kommentar

Det er rart at dere mener at den er litt kranglete på nettverks utstyr, når det ikke er mulig å bruke den på noe annet enn nettverks utstyr. Dere mener sikkert at den var litt kranglete å sette opp på nettet, og det mener jeg er merkelig. Jeg satte opp Chromecast Audio på to minutter. Hvis jeg ville kunne jeg klart det under 1 minutt.

Dere kan ikke pirke på at det bare er ett lys, når alt skjer på mobilen eller pcen. jeg mener den burde få karakteren 8/10, siden den gjør det den er laget for nesten perfekt. Jeg er enig med at den skal trekkes for forsinkelse av lyd når man strømmer lyden fra video, men ikke tre.

Og god lyd har den ikke, det er fantastisk lyd til å være over nettet!

Lenke til kommentar

Gikk like godt å handlet meg den nye utgaven av Chromecast og en Chromecast Audio. Begge to dukker fint opp i Spotify(under devices), og fungerer utmerket. Første utgaven fungerer ikke med Spotify - så håper de kommer med en oppdatering(i Spotify eller Chromecast) som løser det. Ellers er eg happy :)

Lenke til kommentar

Det er rart at dere mener at den er litt kranglete på nettverks utstyr, når det ikke er mulig å bruke den på noe annet enn nettverks utstyr.

Da er det jo kritisk at CC faktisk fungerer med ett bredt spekter av nettverksutstyr. Hvis man potensielt må bytte router / AP hjemme for at CC skal fungere, så er jo det hele litt poengløst. Burde vært trukket mer for dette etter min mening.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Da er ny firmvare ute med støtte for å koble flere Chromecast Audio sammen. Noen som har testet(eg har kun en)? Og vet noen om evnt standard Chromecast(siste versjon) og får mulighet for å grupperes?

 

Eg ser ikke helt poenget med å ha både Chromecast og Chromecast Audio tilkoblet anlegget i stua. Satser på at de og støtter vanlig Chromecast :)

Lenke til kommentar

Da er ny firmvare ute med støtte for å koble flere Chromecast Audio sammen. Noen som har testet(eg har kun en)? Og vet noen om evnt standard Chromecast(siste versjon) og får mulighet for å grupperes?

 

Eg ser ikke helt poenget med å ha både Chromecast og Chromecast Audio tilkoblet anlegget i stua. Satser på at de og støtter vanlig Chromecast :)

ser ut til å fungere fint, her er eneste informasjonen jeg har funnet på nettet om det (som bekrefter at sync fungerer fint) 

Endret av Athegaaran
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...