Gå til innhold

TEST: Chromecast


Anbefalte innlegg

En ny firmware er på vei til den gamle Chromecasten som gir den Spotify Connect støtte. Ingen app-oppdatering er nødvendig. Den nye CC har Spotify Connect støtte fra første stund.

Ah, strålende! Takk for oppklaring :)

 

Spørs om det blir ny CC på meg og. Den jeg har fungerer ypperlig, men artig med nye ting og!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spirograf: Scoren skyldes til dels kompleksitetsnivået her. Dingsene er i seg selv svært avanserte ting som puttes inn i noe minst like komplekst - et trådløst nettverk. Samtidig er de forsøkt gjort enkle nok til at folk flest kan ta dem i bruk. Det er likevel fryktelig mange feilkilder her, og som nevnt i testen kan det tenkes at vi bare har hatt maksimal uflaks, og at dette ikke er like vanskelig for alle. Vi vet at enkelte har hatt liknende problemer med forrige generasjon, men så er det også en dings som bor i HDMI-kontakter i ekstremt mange hjem etter hvert, så hvor stor andel som har hatt problemer er det vanskelig å si noe om.

 

Vi har trukket litt for trøbbelet, men ikke veldig mye. At anbefaltlogoen består, og at karakteren ble det den ble skyldes ellers at de er enkle og stabile i bruk når de fungerer, og at prisen fortsatt er svært gunstig, om enn litt høyere enn i forrige runde. Det er rett og slett en litt vanskelig karakter å sette. Men vi kommer til å jobbe mer med Chromecast fremover - spesielt etter hvert som nye funksjoner aktiveres, og da vil vi ha et bedre inntrykk av hvor landet ligger. Omtalene fremover vil forsøksvis reflektere det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har bestilt denne boksen, og planlegger å hive ut min digre htpc når den ankommer. Benytter kun NRK/TV2, Netflix, HBO, Spotify og Plex, og alt ser ut til å være dekket.

 

En ting jeg lurer på. Denne tingsten registrerer vel hvem jeg er med en gang den kobles opp (gmail account). Vil det si at all bruk av vpn er fånyttes, og jeg vil aldri kunne spoofe utenlandsk ip får å se f eks amerikansk innhold?

Lenke til kommentar

Jeg har bestilt denne boksen, og planlegger å hive ut min digre htpc når den ankommer. Benytter kun NRK/TV2, Netflix, HBO, Spotify og Plex, og alt ser ut til å være dekket.

 

En ting jeg lurer på. Denne tingsten registrerer vel hvem jeg er med en gang den kobles opp (gmail account). Vil det si at all bruk av vpn er fånyttes, og jeg vil aldri kunne spoofe utenlandsk ip får å se f eks amerikansk innhold?

 

Jeg skal ikke si nei definitivt, men uten å ha brukt nevneverdig mye tid på det, så vil jeg si at det ikke går. Jeg har ikke fått det til å funke med mitt standardoppsett ihvertfall. (Hovedsaklig P.I.A mot US East) :)

Lenke til kommentar

så hvis du bruker apple produkter er cromecast dårlig?

 

Jeg antar at du svarer på en post et sted, men usikker på hvilken...

 

Nei, Chromecast fungerer fint med Apple sine produkter. Kona har iPhone og iPad, mens jeg har Xperia Z3 og et Z2 Tablet. Vi har Chromecast i flere rom og det fungerer ypperlig fra alle enheter. Det vi bruker mest er Netflix, Plex, Youtube, og casting av bilder/film fra lokale enheter. For å få til sistnevnte var det nødvendig med egne apper på iPhon/iPad, men det finnes flust av de disse på App Store.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...