Gå til innhold

Nexus 6P - Googles nye toppmodell er nå tilgjengelig fra Google Store


Peppep

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hater cases selv, men den er så glatt at jeg må nesten ha noe på baksiden

 

fant denne: http://www.toastmade.com/products/nexus-6p.html

 

synes den var ganske stilig, byttet om på fargene, slik at ebony dekker det meste (passer bedre med graphite synes jeg)

 

fant den her: https://m.reddit.com/r/Nexus6P/comments/3s6mt0/nexus_6p_getting_toasted_this_week/

 

(der står det også hvordan man bestiller nexus etching; legge inn i ordre kommentarer)

Endret av madmats
Lenke til kommentar

Hvor mange benytter skjermbeskytter ala "Tempered Glass"? Hva syns dere? Vurderer å gå til innkjøp av det selv.

Et absolutt must synes jeg. Har hatt det selv og hatt episoder der glasset uten tvil kunne ha blitt knust mens det bare var det ekstra glasset som tok støyten og sprakk. 

 

Finner man bra tempered glass så merker man ikke særlig forskjell når man tar på skjermen da det er glass. De plastikk-filmene man legger utpå er bare seige å ta på og hjelper mye mindre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da har jeg fått lekt meg litt med kameraet. Etter tips fra Xphylion så testet jeg og deretter kjøpte Proshot. Den fungerer aldeles utmerket. Kan kontrollere alt manuelt untatt eksponerings komnpensasjonen, men det er som sagt google sin feil. Men når jeg nå kan justere iso og lukkerhastighet manuelt, så er ikke det noen krise for meg.

Jeg fant også ut at telefonen blir temmelig varm ved bruk av Proshot. Jeg filmet makslengden i 4K som er 8 minutter. På slutten hadde telefonens bakside kommet opp i 45 grader på varmeste punkt. Det samme med google cam makset derimot ut på kun 39 grader, selv etter 2x8 minutter rett etter hverandre. Google Camera er også den enste appen (som jeg har prøvd) som autofokuserer kontinuerlig under filming. På de andre appene må man tappe på skjermen for å fokusere. Regner med at dette blir fikset etter hvert.

RAW format funker også helt fint. Har importert bilder inn i Lightroom. Ingen ting å si på kvaliteten på bildene heller. De er meget gode alt i alt. Gleder meg til å forske mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Er det noen andre som bruker google play music? I såfall har dere merket at musikken stopper opp et halvt sekund når man snur på skjermen? Altså når man går fra portrett til landskap inne i GPM appen så hakker lyden.

Bruker GMP, testa å snu skjermen nå, ingen pause i lyd her hvertfall

Roterer jeg mot høyre kommer det et halvt sekund pause. Roterer jeg mot venstre er det ingen pause...

LOL! Prøvde det samme selv nå, hakker mot høyre, ikke mot venstre. Noe så bisarr!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et raw format er et raw-format, akkurat som på DSLR. Det gir deg det komplette ubehandlete bildet som bildebrikken har fanget opp. Hvor mye lys/skygge man kan hente inn kommer an på din kompetanse som fotograf og bildebrikkens kvalitet. Du vil som regel ha mye mer å rutte med på det planet på et raw-bildet fra en diger bildebrikke på et DSLR.

Lenke til kommentar

Jeezes folkens - de av dere som nevner det "hakket" ved å rotere, må ta dere en bolle... Det er typ 3 ting google har svart på, hva angår 6p sine feil - dette er noe de svarte på umiddelbart, at var en softwarefeil de hadde rettet, update kommer snart.

 

--

 

Av tempered glass, bruker jeg denne:

 

http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&id=151879555272&globalID=EBAY-GB&alt=web

 

Både cutout til kamera, og "L" formen på øverste høytalercutout er på plass, så proximitysensor fungerer uten problem. Bestilte 3, så har jeg skulle det skje noe :)

Lenke til kommentar

Må forresten si at jeg er sykt imponert over batteritiden på telefonen. Ut av laderen i dag 05.30. 4 timer screen on time, bluetooth,wifi,gps,push mail x2 aktivert hele tiden og ca 2,5 time med nrk nett-tv. Resten facebook, snap, kamera og surfing. I skrivende stund har jeg fortsatt 37% igjen. Bruker Pure Nexus rom med ElementalX kernel.

Endret av Anders WS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et raw format er et raw-format, akkurat som på DSLR. Det gir deg det komplette ubehandlete bildet som bildebrikken har fanget opp. Hvor mye lys/skygge man kan hente inn kommer an på din kompetanse som fotograf og bildebrikkens kvalitet. Du vil som regel ha mye mer å rutte med på det planet på et raw-bildet fra en diger bildebrikke på et DSLR.

Har bare brukt RAW på DSLR før. Var bare nysgjerrig på hvor mye mer et raw-format på en mobilsensor klarer å hente inn. Blir det bare "jalla" eller er det faktisk verdt det? Store forskjeller i bildestørrelse (MB)?

 

Bruker 100% raw på DSLR, og blir sikkert å skru på det på 6Pen også på alt som ikke er snapshots.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...