Gå til innhold

Nexus 6P - Googles nye toppmodell er nå tilgjengelig fra Google Store


Peppep

Anbefalte innlegg

 

 

 

Håper du har rett, er veldig sugen på denne selv. Men, feilen i N5 ble altså aldri rettet, og å endre i build. prop. er bare wn quick fix med ulemper, ikke noen reell fiks... I tillegg kreves vel root?

 

 

 

 

Du har delvis rett - det er en quick fix, men kan fint gjøres permanent :)
Ja, det krever Root - men med 6P er det 4 tastetrykk unna (advarsel til de som prøver seg: rooting kan fraskrive garanti) -> så slipper jeg å komme i trøbbel x) haha

 

Jeg har trua - håper jeg har rett selv x) hehe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

Hvem er det som har valgt å benytte seg av angreretten hos Dustin for så å kjøpe via Google Store? Usikker på hva jeg skal... Beholde den jeg har eller sende den i retur...

VELDIG usikker på akkurat det samme. Treng vel egentleg ikkje meir minne, men verkar "tryggare" å kjøpe gjennom Play.
Tenker det samme selv. Snakket med Dustin i dag og de kunne tilby gratis frakt ved eventuell retur av telefonen. Tenkte kanskje å avvente til jeg får svar fra Google angående saken jeg har gående med dem om tilbehøret jeg bestilte, men ser allerede nå at 64 GB Aluminium er utsolgt... Trenger heller ikke mer plass egentlig. Fordelene ved å bestille via Google Store er jo som du sier mer trygghet og en billigere pris. :)

Fikk du dekket frakt ved angrefrist?

Yup. :)
Lenke til kommentar

 

Kan legge til at når min Nexus 9 hadde problemer, var det ikke noe problem å få replacement. Google Play er god på service og følger deg tett opp.

 

Jeg kan bekrefte at oppfølging er det dårlig med. Jeg bestilte et deksel til min Nexus 6P for lenge siden, når det var tilgjengelig, og etter en tid fikk jeg sporing og følgte denne, plutselig står det at varen ikke kunne leveres til min adresse, da de ikke kunne finne den, og da var pakken ikke ute av Holland. Så jeg ringte til Google kundeservice, og fikk da som beskjed at de skulle sjekke saken. De sa at jeg kunne få beskjed på mail hva som var galt og hvordan det skulle løses videre, etter 2 uker har ingenting skjedd, de har ikke sendt meg mail, eller ringt meg tilbake....  

Så god service er vel ikke akkurat riktig i denne saken  :nei:  :hmm:

 

 

Skal si at jeg hadde god oppfølging gjennom hele RMA'n min og opp til selv om DHL fakturerte meg feil. Hadde 3 forskjellige konsulenter som så igjennom saken min, alt var ordnet opp på 10 dager alt sammen. Du har kanskje vært maks uheldig, men etter 10 dager uten å ha hørt noe i ditt tilfelle ville jeg ha sendt en purremail eller ringt Play Store.

Lenke til kommentar

Folkens! Stopp pressen. Avbestill telefonene! Send dem tilbake på angrefristen. Nexus 6P gir ikke nok status.

 

 

Om du vil ha en telefon som nok gir litt mer status enn Nexus 6P, er Samsung Galaxy S6 Edge+ et alternativ. Den har omtrent samme skjerm som Nexus 6P, men her er skjermen bøyd ut mot kantene. Denne modellen koster fra ca. 7500 kroner med 32 GB minne, og dermed er den ca. 1500 kroner dyrere enn Huawei Nexus 6P.

 

Fra: http://www.tek.no/artikler/test-huawei-nexus-6p/194272/3

 

Jeg lo.

Lenke til kommentar

Folkens! Stopp pressen. Avbestill telefonene! Send dem tilbake på angrefristen. Nexus 6P gir ikke nok status.

 

 

Om du vil ha en telefon som nok gir litt mer status enn Nexus 6P, er Samsung Galaxy S6 Edge+ et alternativ. Den har omtrent samme skjerm som Nexus 6P, men her er skjermen bøyd ut mot kantene. Denne modellen koster fra ca. 7500 kroner med 32 GB minne, og dermed er den ca. 1500 kroner dyrere enn Huawei Nexus 6P.

 

Fra: http://www.tek.no/artikler/test-huawei-nexus-6p/194272/3

 

Jeg lo.

 

Herreguuuud.... LOL

Lenke til kommentar

Er det INGEN som er bekymret for problemene som ramses opp på XDA?

Jeg valgte S6 Edge+ mye pga de trådene og andre artikler om 6Ps potensielle issues. Var litt usikker på byggkvaliteten. Det ligger klagetråder på min også, men det går på ting som folk ikke liker, ikke ting som er strukturelt feil med telefonen.

 

Men tviler på at det gjelder alle enheter, og kan den byttes relativt enkelt er det ikke no problem for de det gjelder. Disse som nå er kommet til Norge er vel også produsert etter de med feil i USA.

Lenke til kommentar

Det som virker veldig seriøst er at telefonen har åpenbare strukturelle svakheter i konstruksjonen. Noen som tør å bruke denne uten deksel? :p

 

Kilde: 

 

Herregud, at dere fortsatt gidder...

 

(Se her)

 

Ved normal bruk, og til og med på grensen til ekstrem bruk blir den IKKE bøyd. Slutt og tull. JerryRig er den ene av to (som jeg har klart å finne hvertfall) som har klart å bøye den. Det er en minimal "svakhet" på et veldig spesifikt punkt, ja greit, kall de "plastrillene" langs kanten det, men det er INGENTING å bekymre seg for hvermansen. 

 

Naboen fikk 6P 2 dager før meg, fra carphone wearhouse, han er 1.87 høy, sort belte i bjj, og han ga nesten alt han kunne - DEN BØYDE SEG IKKE LITT EN GANG.

 

Keep in mind. Jerry, er en type som går med Bane-maske (som han selv sier er for å holde igjen oksygen-tilførsel) når han går SPARTAN-run, med en SEMENTBØTTE i 5KM - uten å være annpusten. Se på folka rundt han. Se på han. Capiche? :p

 

dude.jpg

 

Slutt å spre frykt x) hehe

Endret av Buckzie
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYdNbk55zt

Bestilte fra Lefdal for lenge siden, og bestilte fra google klokka 7 i morges, så tok jeg kontakt med Lefdal for å avbestille. Da sa de plutselig at denne allerede var sendt (ikke fått sendingsbekreftelse eller noenting fra dem siden SMS på forsinkelse), noe som er klassisk måte å tvinge denne på oss som avbestiller. 

 

De unnskyldte det med å si at dette kommer fra Sverige, derfor jeg ikke har fått noen sendebekreftelse på dette.. 

 

Så jeg må vel betale for å få denne sendt tilbake regner jeg med. Sleipt.

Lenke til kommentar

Etter den kjappe shippingen hos dustin må jeg si jeg har vært litt for mange ganger innom google store for å sjekke status  :wallbash:

Hehe, samme her (gjelder sikkert de fleste av oss :p). Hadde troen frem til i 20-tiden, sist jeg bestilte derfra (Chromecast) ble den sendt rundt 19:30. Nå har jeg gitt opp for i dag. Tok kontakt via chat for å se om de hadde mer detaljert info der - var ikke veldig optimistisk, og ganske riktig, der var det bare standardsvar å få.

 

"Your order has been processed for shipment.

You will receive a shipping confirmation email within 24 to 48 hours from our end once it leaves our warehouse.
The estimated delivery date for your order is between November 26 – December 3, 2015.
The estimated delivery date can also be found in the order confirmation email which you received."
 
Helt umulig er det riktignok ikke. Ser på trackingen fra sist at DHL hentet pakken ved midnatt:
 

 

6 Arrived at Sort Facility EINDHOVEN - NETHERLANDS, THE EINDHOVEN - NETHERLANDS, THE 04:16

5 Departed Facility in EINDHOVEN - NETHERLANDS, THE EINDHOVEN - NETHERLANDS, THE 04:16
4 Clearance processing complete at EINDHOVEN - NETHERLANDS, THE EINDHOVEN - NETHERLANDS, THE 02:37
3 Processed at EINDHOVEN - NETHERLANDS, THE EINDHOVEN - NETHERLANDS, THE 02:00
2 Processed for clearance at EINDHOVEN - NETHERLANDS, THE EINDHOVEN - NETHERLANDS, THE 00:45
 
Thursday, October 01, 2015 Location Time Piece
1 Shipment picked up EINDHOVEN - NETHERLANDS, THE 00:00

 

Uansett, så lenge jeg får den før helgen er jeg fornøyd.

Lenke til kommentar

Bestilte fra Lefdal for lenge siden, og bestilte fra google klokka 7 i morges, så tok jeg kontakt med Lefdal for å avbestille. Da sa de plutselig at denne allerede var sendt (ikke fått sendingsbekreftelse eller noenting fra dem siden SMS på forsinkelse), noe som er klassisk måte å tvinge denne på oss som avbestiller. 

 

De unnskyldte det med å si at dette kommer fra Sverige, derfor jeg ikke har fått noen sendebekreftelse på dette.. 

 

Så jeg må vel betale for å få denne sendt tilbake regner jeg med. Sleipt.

 

MEGAsleipt. Den skal ikke fra Sverige og til deg, den skal til hovedlageret til Lefdal - SÅ blir den sendt til deg, og du får en sendingsbekreftelse. (Dette er jeg 100000% sikker på, da jeg kjenner til prosedyren til Lefdal). Før den er bekrefetet sendt til deg, skal du fint kunne avbestille. Ring dem og be dem stappe telefonen der sola ikke skinner. Skjønner ikke at folk handler hos Elkjøp/Lefdal... er alltid lureri og dritt :p hehe. 

Endret av Buckzie
Lenke til kommentar

 

Etter den kjappe shippingen hos dustin må jeg si jeg har vært litt for mange ganger innom google store for å sjekke status  :wallbash:

Hehe, samme her (gjelder sikkert de fleste av oss :p). Hadde troen frem til i 20-tiden, sist jeg bestilte derfra (Chromecast) ble den sendt rundt 19:30. Nå har jeg gitt opp for i dag. Tok kontakt via chat for å se om de hadde mer detaljert info der - var ikke veldig optimistisk, og ganske riktig, der var det bare standardsvar å få.

 

"Your order has been processed for shipment.

You will receive a shipping confirmation email within 24 to 48 hours from our end once it leaves our warehouse.
The estimated delivery date for your order is between November 26 – December 3, 2015.
The estimated delivery date can also be found in the order confirmation email which you received."
 
Helt umulig er det riktignok ikke. Ser på trackingen fra sist at DHL hentet pakken ved midnatt:
 

 

6 Arrived at Sort Facility EINDHOVEN - NETHERLANDS, THE EINDHOVEN - NETHERLANDS, THE 04:16

5 Departed Facility in EINDHOVEN - NETHERLANDS, THE EINDHOVEN - NETHERLANDS, THE 04:16
4 Clearance processing complete at EINDHOVEN - NETHERLANDS, THE EINDHOVEN - NETHERLANDS, THE 02:37
3 Processed at EINDHOVEN - NETHERLANDS, THE EINDHOVEN - NETHERLANDS, THE 02:00
2 Processed for clearance at EINDHOVEN - NETHERLANDS, THE EINDHOVEN - NETHERLANDS, THE 00:45
 
Thursday, October 01, 2015 Location Time Piece
1 Shipment picked up EINDHOVEN - NETHERLANDS, THE 00:00

 

Uansett, så lenge jeg får den før helgen er jeg fornøyd.

 

 

Det er mitt kritiere også - FØR helgen! 

Spent på å se om det kommer noe som helst form for tilbud på 6P @ Black Friday? Kan jo hende noen kjører 20% på alt av tele (ser at Elkjøp og Lefdal har slike kampanjer i andre avdelinger, 20% på hele avdelingen)? Hveeem vet! Tviler dog, men fikk et lite black friday håp når jeg så 5Xen til -1000kr !

 

Tror nok jeg vil holde meg til google though, og tviler på at de kjører noe Black Friday tilbud :p

Lenke til kommentar

Eller tre :)

 

Hvordan er det forresten med DHL? Er det shipping på døra eller i postkasse? Satser på at telefonen blir sendt før AM blir til PM i morgen formiddag :)

De leverer på døren. Pleier å få SMS fra sjåføren om morgenen, med mulighet til å endre leveringsadresse. Så jeg har bl.a. fått levering på jobb i stedet for hjemme. Bra service fra DHL.

Lenke til kommentar

Bestilte fra Lefdal for lenge siden, og bestilte fra google klokka 7 i morges, så tok jeg kontakt med Lefdal for å avbestille. Da sa de plutselig at denne allerede var sendt (ikke fått sendingsbekreftelse eller noenting fra dem siden SMS på forsinkelse), noe som er klassisk måte å tvinge denne på oss som avbestiller. 

 

De unnskyldte det med å si at dette kommer fra Sverige, derfor jeg ikke har fått noen sendebekreftelse på dette.. 

 

Så jeg må vel betale for å få denne sendt tilbake regner jeg med. Sleipt.

Kan du ikke bare la vær å hente pakken?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...