Gå til innhold

Nexus 6P - Googles nye toppmodell er nå tilgjengelig fra Google Store


Peppep

Anbefalte innlegg

Her har jeg tatt bilde av Mate 7 og 6P ,begge med full lysstyrke som viser gulskjæret jeg spurte om tidligere. Mate 7 har IPS og 6P har AMOLED.

 

Forøvrig ikke alle som går ned i mobilstørrelse når de byttet til 6p :w00t:

Akkurat sånn gulfarge har min Nexus 6 også. Dette er bakdelen med Amoled, den klarer ikke å lage skikkelig hvitfarge. Jeg tviler på skjermen blir mindre gul etter noen dager bruk. Så dette bør folk nok være obs på når de velger Nexus 6P.selv bryr jeg meg ikke så mye om det, men overgangen fra min Honor 7 vil være grusom i starten, men jeg blir vandt med det til slutt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke man skal henge seg så mye opp i dette med yellow tint. Isåfall er dette noe som man må ta et valg med før man kjøper telefon. Amoled er ikke like hvit som ips skjerm så enkelt er det bare. Så har man en telefon fra før som er ips så vil overgangen være uvant til å begynne med. Og også fra amoled til ips.

 

Når man kjøper telefon så får man tenke over om man vil ha amoled eller ips skjerm. Og siden telefoner kun lages med en skjermtype så er det ikke noe valg når vi kjøper Nexus 6p. De som liker amoled skjermer kommer dårlig ut hvis de velger iPhone som kun bruker ips.

 

Amoled skjermer viser svart bedre enn ips. Så hver teknologi har sine fordeler og ulemper. Jeg har hatt en del iPhone, men i påvente av en Nexus modell har jeg det siste halve året brukt en Honor 6 kjøpt brukt på finn. Disse telefonene har ips skjerm så overgangen til amoled og litt dårligere hvit farge ser jeg. Men man blir fort vant med det. Nå så synes jeg det er litt mer behagelig hvit farge faktisk. Litt varmere og ikke så intens.

 

Hvordan skjerm man liker er jo et eget valg. Fotografer sverger ofte til Apple produkter fordi de viser mer ekte farger.

 

Jeg er kjempe fornøyd med Nexus 6p. Jeg kjøpte den da jeg ville ha clean android og få oppdateringer raskt. Samt at den har en fornuftig pris i forhold til andre produsenter hvor jeg synes premium modeller begynner å få en høy høy pris.

 

Hvis man mener at man har fått en telefon som har mye yellow tint og skal sammenligne med en annen telefon så bør det være en telefon som har amoled skjerm. Blir litt feil og sammenligne 2 forskjellige teknologier for å sjekke dette.

 

Her er en artikkel som enkelt forklarer forskjellen:

 

http://www.gizmag.com/amoled-vs-ips-display-technology/39196/

Endret av halloiluken1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takker for svar. Skal sjekke i butikk tenkte jeg med f.eks S6 da jeg syns det er litt rosa skjær nederst.

 

Men til noe annet. Android 6 skulle jo spare masse batteri med doze mode. Mobilen har ligget på nattbordet med kun wifi (sim kort er ikke satt i) fra kl 0100. Telefonen gikk fra ca 80 til 53%. Ser på xda forum at noen mister knapt en prosent i løpet av natta med wifi og 4g. Funker "doze" hos dere?

post-52767-0-92003900-1448181439_thumb.png

post-52767-0-63423700-1448181451_thumb.png

post-52767-0-47108000-1448181489_thumb.png

Endret av Kenney87
Lenke til kommentar

Takker for svar. Skal sjekke i butikk tenkte jeg med f.eks S6 da jeg syns det er litt rosa skjær nederst.

 

Men til noe annet. Android 6 skulle jo spare masse batteri med doze mode. Mobilen har ligget på nattbordet med kun wifi (sim kort er ikke satt i) fra kl 0100. Telefonen gikk fra ca 80 til 53%. Ser på xda forum at noen mister knapt en prosent i løpet av natta med wifi og 4g. Funker "doze" hos dere?

Nå er min akkurat fulladet, så har ikke stats å vise til - men gikk fra 78 til 75 i går natt!

Lenke til kommentar

 

Billader. Jeg kjøpte denne typen (ikke av denne selgeren) http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&id=121810519478&globalID=EBAY-DE&alt=web

 

Telefonen rapporterer at den lader raskt, og jeg har ikke merket noe annet. Altså et OK alternativ. Minus for at kabelen er fast, men pluss for at det også er en usb-a til andre på den.

 

Bestilte en slik, greit å ha i firmabilen

 

Da har også jeg lagt inn en bestilling. :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Men ifølge mange er jo iPhone 6s helt ubrukelig på alt? Så viser det seg at den faktisk ikke er ubrukelig allikevel på kamerabiten? Tror en del vil få et sjokk nå altså, eller som vanlig så vil de påstå at testeren er kjøpt og betalt av Apple.

Lenke til kommentar

 

Men ifølge mange er jo iPhone 6s helt ubrukelig på alt? Så viser det seg at den faktisk ikke er ubrukelig allikevel på kamerabiten? Tror en del vil få et sjokk nå altså, eller som vanlig så vil de påstå at testeren er kjøpt og betalt av Apple.

 

 

Nei, det er ikke mange som mener Iphone 6S er "ubrukelig på alt", skjønner ikke helt hva som er vitsen med å argumentere med sånne engang.

 

Forøvrig virker utsnittet ganske smalt på iphonen, det er en større ulempe enn litt småforskjeller i skarphet osv, noen som vet hva den ekvivalente brennvidden er på Nexus 6p?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Men ifølge mange er jo iPhone 6s helt ubrukelig på alt? Så viser det seg at den faktisk ikke er ubrukelig allikevel på kamerabiten? Tror en del vil få et sjokk nå altså, eller som vanlig så vil de påstå at testeren er kjøpt og betalt av Apple.

De som bruker det argumentet er selv ubrukelige :p hehe :p 6S+ er også en toppmodel, bare min 6P er bedre :cool: hehehe

Lenke til kommentar

 

Men ifølge mange er jo iPhone 6s helt ubrukelig på alt? Så viser det seg at den faktisk ikke er ubrukelig allikevel på kamerabiten? Tror en del vil få et sjokk nå altså, eller som vanlig så vil de påstå at testeren er kjøpt og betalt av Apple.
Morsom du. Hvem er det som mener noe annet enn at Nexus 6P, Galaxy S6, Xperia Z5, iPhone 6S, Moto X Style og et par andre modeller er de beste telefonene på markedet i dag?

 

Jeg kjøper ikke iPhone bl.a pga absurd pris for 6S Plus 64GB, lock-in i økosystemet til Apple og manglende frihet til å f.eks endre default browser, side-loade apper som ikke er i App Store osv. Men på byggekvalitet og kamera har iPhone vært på topp 3 i flere år for meg i hvert fall. Fint om du dropper fanboy-argumentasjon.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvis noen skal ha headset til Nexus 6p (siden det ikke følger med) så har jeg en anbefaling her. Disse er det bra lyd i, har volum knapp opp og ned som fungerer, kan også skifte sang:

(dette er selgeren jeg kjøpte fra en tid tilbake, men er mange andre som selger og som er billigere nå)

 

http://www.ebay.com/itm/New-HUAWEI-HONOR-AM12-Engine-Earphones-3-5mm-Earbuds-Stereo-Headset-Control-Mic-/161395285829?hash=item2593e89f45:g:jEsAAOSweW5VaBFT

Endret av halloiluken1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...