Gå til innhold

Nexus 6P - Googles nye toppmodell er nå tilgjengelig fra Google Store


Peppep

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir nok å kjøpe 6P 32gb Grå hos Djuice. Nå får man 250 kr rabatt på neste regning, og gratis frakt, om man kjøper hos de. Totalprisen blir 8837. Minus det abonnementet hadde kostet uansett så blir telefonprisen 5249. Og så kan man trekke fra de 249 man får i rabatt. 5000 for telefonen er fint det. Og så kan man få fikset at man sparer 40 kr i mnd pga fakturagebyr også om man tar e-faktura.

Lenke til kommentar

 

Nå som flere og flere her får telefonen så er det egentlig fint om man også skriver info om bygge nr osv. Da kan man se om det er noen som har yellow tint osv og om det er relatert til tid den er bygd og slikt. 

Jeg synes min virker veldig fin, men er selvsagt mer yellow tint enn ips skjermen på min forrige mobil. Kan egentlig ikke sammenlignes. Vi alle kan kanskje sette det i signaturen eller noe.

 

Min er:

Build/delversjonsnummer: MDB08L

Kernel /kjerneversjon: 3.10.73-gcf36678

Thu Oct 8 05:46

God ide! Hvis du skrur av telefonen og booter med volum ned + power, deretter velger barcodes- så kan du se når den ble bygd ferdig på fabrikken! Min med kamerafeil ble bygd 051115

 

 

Min er bygd 03-11-2015. Er usikker om min har yellow tint. Det jeg vet er at den er mye gulere enn ips skjermen på Honor 6. Var på elkjøp og sammenlignet med en Samsung S6 edge+ og da var min nexus6p litt gulere, men ikke noe drastisk. Sammenlignet også Honor 6 med s6 egde+ og da var Honor 6 hvitere (nesten litt blåhvit som butikkselger sa).  

 

Vurderer å bestille en nexus 6p fra google store for å sammenligne og sende tilbake. Eller vente til de kommer i butikk. Jeg kjøpte min Nexus 6P i Riga, så ikke like enkelt å sende den avgårde for meg da. Men synes ikke min nexus 6P har yellow tint. Eller om det er slik amoled skjermen er fabrikkinnstilt. Og uansett så viser ikke amoled skjermer hvit like bra som ips. Bare begynte å henge meg opp i det da jeg så det på forumet og at jeg vil ha det "perfekte". Har endret signaturen min, så da ligger informasjon om min Nexus 6P der, oppfordrer andre til å gjøre det samme. Også evt skrive om yellow tint, bluetooth andre problmer. Også om man har sendt tilbake, hvilken feil det var, og hvordan den nye er. Da er det enkelt å sammenligne for forumbrukere.

Endret av halloiluken1
Lenke til kommentar

Da har jeg bestemt meg for å beholde enheten jeg kjøpte fra Dustin, og satser på at de gjør en god jobb ved en eventuell RMA. Så langt har jeg kun hatt gode erfaringer med dem og jeg håper det fortsetter på samme viset. Som sagt var det ikke noen problemer med min enhet. Orker ikke styret med å returnere og vente på ny enhet... Leveringstiden var ihvertfall bedre hos Dustin enn hos Google! :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Blir nok å kjøpe 6P 32gb Grå hos Djuice. Nå får man 250 kr rabatt på neste regning, og gratis frakt, om man kjøper hos de. Totalprisen blir 8837. Minus det abonnementet hadde kostet uansett så blir telefonprisen 5249. Og så kan man trekke fra de 249 man får i rabatt. 5000 for telefonen er fint det. Og så kan man få fikset at man sparer 40 kr i mnd pga fakturagebyr også om man tar e-faktura.

Den totalprisen er vel ink. 250 kr i rabatt på neste faktura?

Lenke til kommentar

Den totalprisen er vel ink. 250 kr i rabatt på neste faktura?

Jaggu, ser slik ut når jeg regner på det ja! Men de har vel fortsatt ikke tatt med de 40 kr du sparer på å ha e-faktura og billig blir det uansett.

 

Starter jeg på nytt da blir det 8837-(40*12) som blir en totalsum på 8357 for telefon og abonnement første året. Minus abonnementet så blir det 8357-(259*12) som da gjør at telefonen koster 5249 kr. Finner det ikke billigere jeg i alle fall. Og Djuice sitt L abonnement er perfekt for meg (sett bort i fra at jeg gjerne skulle hatt 3x hastigheten på det mobile nettet).

Ville egentlig ha Frost-fargen, men siden de ikke leverer den i 32GB så blir det graphite i stedet. Skal ha deksel utenpå uansett, så da har det vel ikke mye å si.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jaggu, ser slik ut når jeg regner på det ja! Men de har vel fortsatt ikke tatt med de 40 kr du sparer på å ha e-faktura og billig blir det uansett.

 

Starter jeg på nytt da blir det 8837-(40*12) som blir en totalsum på 8357 for telefon og abonnement første året. Minus abonnementet så blir det 8357-(259*12) som da gjør at telefonen koster 5249 kr. Finner det ikke billigere jeg i alle fall. Og Djuice sitt L abonnement er perfekt for meg (sett bort i fra at jeg gjerne skulle hatt 3x hastigheten på det mobile nettet).

Ville egentlig ha Frost-fargen, men siden de ikke leverer den i 32GB så blir det graphite i stedet. Skal ha deksel utenpå uansett, så da har det vel ikke mye å si.

De trekker vel ikke fra 40,- på prisene for e-faktura? Såvidt jeg forstår det opererer de med et gebyr for papirfaktura på 49,- som kommer på toppen av prisene som opplyses på sidene. Altså at det forutsetter e-faktura for å betale det som står der? Jeg har i alle fall Djuice med e-faktura, hatt det så lenge jeg kan huske. Betaler 299,- for L.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Den totalprisen er vel ink. 250 kr i rabatt på neste faktura?

Jaggu, ser slik ut når jeg regner på det ja! Men de har vel fortsatt ikke tatt med de 40 kr du sparer på å ha e-faktura og billig blir det uansett.

 

Starter jeg på nytt da blir det 8837-(40*12) som blir en totalsum på 8357 for telefon og abonnement første året. Minus abonnementet så blir det 8357-(259*12) som da gjør at telefonen koster 5249 kr. Finner det ikke billigere jeg i alle fall. Og Djuice sitt L abonnement er perfekt for meg (sett bort i fra at jeg gjerne skulle hatt 3x hastigheten på det mobile nettet).

Ville egentlig ha Frost-fargen, men siden de ikke leverer den i 32GB så blir det graphite i stedet. Skal ha deksel utenpå uansett, så da har det vel ikke mye å si.

 

 

Nesten riktig!

 

De 40kr (*host* 49kr egentlig) du nevner, i papirgebyr, kommer oppå prisen for abbnomentet. Altså, glemmer du og si ifra om at du vil ha e-faktura / registrerer det selv i nettbanken - blir månedsprisen 549+49 = 598. 

 

La oss gå ut ifra at du melder ifra om e-faktura / registerer selv:

 

Totalprisen på 8837 - er inkludert fradraget på 249kr for første måned.

 

549*12 = 6588. Så trekker du fra de 249kr du sparer første måned = 6588 - 249 = 6339.

 

6339 + 2499 for selve telefonen ved binding av L549 = 8837kr.

 

Altså, 8837 - 299*12 (som er det abboet egentlig koster) = 8837 - 3588 = 5249 er det du reelt betaler for telefonen :)

Endret av Buckzie
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir nok å kjøpe 6P 32gb Grå hos Djuice. Nå får man 250 kr rabatt på neste regning, og gratis frakt, om man kjøper hos de. Totalprisen blir 8837. Minus det abonnementet hadde kostet uansett så blir telefonprisen 5249. Og så kan man trekke fra de 249 man får i rabatt. 5000 for telefonen er fint det. Og så kan man få fikset at man sparer 40 kr i mnd pga fakturagebyr også om man tar e-faktura.

 

Selv bestilte jeg hos Netcom til 4799. Abonnementet koster da 299 i mnd og inkl 3gb data. Djuice sitt L inkluderer vel 5gb, men har lavere hastighet? 

 

Edit: Nå kjører de kampanje med 4gb data til 349 inkl spotify premium. Tlf koster da 4799. 

Endret av j0lsrud
Lenke til kommentar

 

Blir nok å kjøpe 6P 32gb Grå hos Djuice. Nå får man 250 kr rabatt på neste regning, og gratis frakt, om man kjøper hos de. Totalprisen blir 8837. Minus det abonnementet hadde kostet uansett så blir telefonprisen 5249. Og så kan man trekke fra de 249 man får i rabatt. 5000 for telefonen er fint det. Og så kan man få fikset at man sparer 40 kr i mnd pga fakturagebyr også om man tar e-faktura.

 

Selv bestilte jeg hos Netcom til 4799. Abonnementet koster da 299 i mnd og inkl 3gb data. Djuice sitt L inkluderer vel 5gb, men har lavere hastighet? 

 

Edit: Nå kjører de kampanje med 4gb data til 349 inkl spotify premium. Tlf koster da 4799. 

 

Djuice har maks 10 mb/s på Nonstop Large (5gb) ja. Etter denne kampanjen, blir du nedgradert til vanlig "smart basis abbo"? Dvs med 3 gb til 299? 

Lenke til kommentar

 

Jaggu, ser slik ut når jeg regner på det ja! Men de har vel fortsatt ikke tatt med de 40 kr du sparer på å ha e-faktura og billig blir det uansett.

 

Starter jeg på nytt da blir det 8837-(40*12) som blir en totalsum på 8357 for telefon og abonnement første året. Minus abonnementet så blir det 8357-(259*12) som da gjør at telefonen koster 5249 kr. Finner det ikke billigere jeg i alle fall. Og Djuice sitt L abonnement er perfekt for meg (sett bort i fra at jeg gjerne skulle hatt 3x hastigheten på det mobile nettet).

Ville egentlig ha Frost-fargen, men siden de ikke leverer den i 32GB så blir det graphite i stedet. Skal ha deksel utenpå uansett, så da har det vel ikke mye å si.

De trekker vel ikke fra 40,- på prisene for e-faktura? Såvidt jeg forstår det opererer de med et gebyr for papirfaktura på 49,- som kommer på toppen av prisene som opplyses på sidene. Altså at det forutsetter e-faktura for å betale det som står der? Jeg har i alle fall Djuice med e-faktura, hatt det så lenge jeg kan huske. Betaler 299,- for L.

 

 

Sist jeg pratet med Telenor/djuice (de skulle tilby meg noe) så ga de meg rabatt på regningen, og mener å huske at det sto som trekk fra fakturagebyr. Mulig at det bare heter det i systemet fra gammelt av, og at det ikke er slik lengre. Kan sjekke i nettbanken hva det egentlig står. Betaler maks 259 (eller 249) nå.

 

 

 

Den totalprisen er vel ink. 250 kr i rabatt på neste faktura?

Jaggu, ser slik ut når jeg regner på det ja! Men de har vel fortsatt ikke tatt med de 40 kr du sparer på å ha e-faktura og billig blir det uansett.

 

Starter jeg på nytt da blir det 8837-(40*12) som blir en totalsum på 8357 for telefon og abonnement første året. Minus abonnementet så blir det 8357-(259*12) som da gjør at telefonen koster 5249 kr. Finner det ikke billigere jeg i alle fall. Og Djuice sitt L abonnement er perfekt for meg (sett bort i fra at jeg gjerne skulle hatt 3x hastigheten på det mobile nettet).

Ville egentlig ha Frost-fargen, men siden de ikke leverer den i 32GB så blir det graphite i stedet. Skal ha deksel utenpå uansett, så da har det vel ikke mye å si.

 

 

Nesten riktig!

 

De 40kr (*host* 49kr egentlig) du nevner, i papirgebyr, kommer oppå prisen for abbnomentet. Altså, glemmer du og si ifra om at du vil ha e-faktura / registrerer det selv i nettbanken - blir månedsprisen 549+49 = 598. 

 

La oss gå ut ifra at du melder ifra om e-faktura / registerer selv:

 

Totalprisen på 8837 - er inkludert fradraget på 249kr for første måned.

 

549*12 = 6588. Så trekker du fra de 249kr du sparer første måned = 6588 - 249 = 6339.

 

6339 + 2499 for selve telefonen ved binding av L549 = 8837kr.

 

Altså, 8837 - 299*12 (som er det abboet egentlig koster) = 8837 - 3588 = 5249 er det du reelt betaler for telefonen :)

 

 

Summene blir vel det samme som jeg fant ut, men hvis jeg har rett angående fakturagebyr så blir vel totalsummen mindre. Telefonprisen blir det samme ja.

 

Blir nok å kjøpe 6P 32gb Grå hos Djuice. Nå får man 250 kr rabatt på neste regning, og gratis frakt, om man kjøper hos de. Totalprisen blir 8837. Minus det abonnementet hadde kostet uansett så blir telefonprisen 5249. Og så kan man trekke fra de 249 man får i rabatt. 5000 for telefonen er fint det. Og så kan man få fikset at man sparer 40 kr i mnd pga fakturagebyr også om man tar e-faktura.

 

Selv bestilte jeg hos Netcom til 4799. Abonnementet koster da 299 i mnd og inkl 3gb data. Djuice sitt L inkluderer vel 5gb, men har lavere hastighet? 

 

Edit: Nå kjører de kampanje med 4gb data til 349 inkl spotify premium. Tlf koster da 4799. 

 

Vil heller ha 5gb data og 10mbps enn 3gb og 30mbps. Og spotify har vil allerede gratis et år framover. Usikker på om man kan legge på et ekstra år på det via den kampanjen. Totalsummen via Netcom blir jo noen få kroner mer enn hos Djuice, og da med færre GB i måneden. Ulempen med Djuice er jo at de ikke får den på lager før 4. Des. Så kanskje det er bedre å bare kjøpe via Netcom.

 

edit:

 

Slik er det hos meg, forrige faktura med faste priser + bruk (Spesialnumre, ugh).

qldo5Du.png

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...