Gå til innhold

Danske Popcorn Time-brukere får pengekrav i posten


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-GlDE6z

Som vanlig starter dem i feil ende. Bøtelegg først, deretter forsøk å forbedre systemet.

 

Hadde Netflix hatt utvalget popcorntime har, betaler vi alle med glede.

Netflix, viaplay etc etc er alle tjenester med elendig utvalg pga et dustete undersystem fra filmbransjen.

Vi er ikke villige til å måtte betale for 3-4 forskjellige streamingtjenester for å få filmene vi ønsker.

Det blir mange hundre kroner i måneden det.

Beklager, jeg tror deg ikke. Jeg tror ikke personer som sier at alle hadde betalt om Netflix/HBO var som popcorntime. Jeg tror mange hadde valgt alternativet som var gratis, uansett hvor stort utvalg Netflix skulle hatt. Det er veldig vanskelig å forbedre Popcorntime, og om de holder seg likt så tror jeg mange hadde holdt seg til Popcorntime før eventuelle bøter kom i posten.

 

Derimot så håper jeg at jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er enig det er bedre med sperring.

Nei, sperring er like latterlig. Fordi det de sperrer er ikke ulovlig. Det vil si "uskyldig dømt". Synes det svekker kredibiliteten til rettsystemet kraftig når de kan la dette gå gjennom.

 

 

Kanskje de nå endelig må begynne å skjønne

De skjønner aldri... :p Det er bare til å gi opp.

 

 

Er det da riktig at de som priatkopier skal få høyest pris, og bli tvunget til det?

Man kan jo få spyware\virus med på kjøpet også da.

Jeg finner logikken din er artig. :p

 

 

Håper netflix og andre arktører kommer med større innhold, ellers må man vurdere andre løsninger.

Det er ikke Netflix det står på. De gjør en fantastisk jobb med det de har.

 

 

Er ikke sikkert piratkopiering blir noe billigere fra popcorn time.

Om du ikke skaffer deg VPN etter å ha fått et sånn brev i posten og fortsetter å streame ubeskyttet så er du passe dust. No offence. Det finnes til og med gratis VPN der ute. En god betal-VPN blir ikke mange kronene i måneden for å si det sånn (vi snakker noen få ti-kroninger).

 

 

Om man risikerer å betale 2200 kr for en måned om man blir tatt. Og får krav om dette 12 ganger i året.

Du ser vel poenget, man betaler aldri så mye for netflix, dermed blir popcorn time dyrere en netflix.

 

 

Sånnsett kan de tjene mere å kreve fra piratpersoner som piratkopier en de ville tjent om det startet en tjeneste på dette. Men spørsmålet om dette er lov, da 2200 kr sier ikke noe om hvor ofte dette blir krevd inn.

Om det 1 gang i året eller måneden.

Når du formulerer det sånn så vil jeg heller si de ironisk nok tar de betalt for en tjeneste de ikke har laget selv.

 

Uansett, det er ikke lov fordi IP-adressen ikke sier noe om hvem som gjør dette, bare at noen gjør det. Men når de innrømmer det, så blir det noe annet. De som innrømmer skyld, når det attpåtil ikke er de som har gjort det, bør lese seg opp.

 

 

Problemet med VPN man kan aldri vite om det hjelper, særlig om vpn levrandøren sladder siden ellers får de nok problemet istedenfor, de ungår problemet om de sier hvem som er skyld i dette.

 

Så vil det nok ta tid før man får pengekrav som brev.

Så godt mulig man får det halv år etter, så det er også problemet.

Det er ikke et sånn problem du skal ha det til. Og det er ihvertfall ingen grunn til å tenke at du bare skal gi faen i beskyttelse. Er du i tvil så tester du jo tilkoblingens sikkerhet selv.

 

Får du et brev så er jo det bare flott! Gratis opptenningsbrikkett. :)

 

 

At man betaler kan brukes senere i en rettsak som et bevis at man innrømmer skyld.

Godt poeng, dette kan også brukes for å knuse kredibiliteten din. Litt dumt om du skulle bli uskyldig dømt for noe bare pga. noe sånn.

 

 

Personlig så synes jeg at dette tar opp alt for mye plass, på samme måte som at jeg kjøper alle spillene mine via steam eller lignende tjenester.

Bare for å være enda en som er uenig: jeg hadde gjerne kjøpt Blu-Ray om jeg faktisk kunne forsvare det økonomisk sett.

 

 

Beklager, jeg tror deg ikke. Jeg tror ikke personer som sier at alle hadde betalt om Netflix/HBO var som popcorntime. Jeg tror mange hadde valgt alternativet som var gratis, uansett hvor stort utvalg Netflix skulle hatt. Det er veldig vanskelig å forbedre Popcorntime, og om de holder seg likt så tror jeg mange hadde holdt seg til Popcorntime før eventuelle bøter kom i posten.

 

Derimot så håper jeg at jeg tar feil.

Benekter du statestikken som tilsier at musikkpiratkopiering ble betraktelig svekket pga. Spotify, og at vi har sett samme fenomen med Netflix?

 

Det er et faktum at folk gjerne betaler for å få en solid betalløsning. Veldig mange som bruker Popcorn Time betaler også for Netflix og gjerne andre VOD-tjenester. Problemet oppstår når Netflix ikke har den ene tittelen du vil se på.

 

Så du slipper å tro når du kan vite - vite at det er en reell utvikling som tilsier dette.

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

 

 

 

Kanskje de nå endelig må begynne å skjønne at de må få en bedre streamingtjeneste og slutte med DVD/Blu-ray tullet.

Ingen som liker fysisk media til film lengre, tar opp alt for mye plass om man er en ivrig samler.

Hadde lett betalt 500kr pr mnd for å få en filmtjeneste som gir både gode filmer og serier som er relativt nye og ikke gammelt søppel.

 

Tull! Er man opptatt av å få den beste kvaliteten er Blu-Ray det eneste alternativet.

 

 

Pr idag er blu ray det beste alternativet.

Men jeg tenker på når 100+Mb linjer er allemannseie, der man kan få se filmer på samme måte som på netflix, men at det ikke blir fjernet.

 

 

Nå lever jeg i nåtiden og ikke om 50 år.

 

 

Dæven du er trangsynt.

Hvor lenge siden er det siden vi satt med 28.8k modem?

Om du mener det skal ta 50 år til at en slik tjeneste blir opprettet "kan" du ha rett, men ikke at 100Mb blir allemannseie, der kommer 5/6G til å ta over for de som har en kjip husplassering.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

 

Beklager, jeg tror deg ikke. Jeg tror ikke personer som sier at alle hadde betalt om Netflix/HBO var som popcorntime. Jeg tror mange hadde valgt alternativet som var gratis, uansett hvor stort utvalg Netflix skulle hatt. Det er veldig vanskelig å forbedre Popcorntime, og om de holder seg likt så tror jeg mange hadde holdt seg til Popcorntime før eventuelle bøter kom i posten.

 

Derimot så håper jeg at jeg tar feil.

Benekter du statestikken som tilsier at musikkpiratkopiering ble betraktelig svekket pga. Spotify, og at vi har sett samme fenomen med Netflix?

 

Det er et faktum at folk gjerne betaler for å få en solid betalløsning. Veldig mange som bruker Popcorn Time betaler også for Netflix og gjerne andre VOD-tjenester. Problemet oppstår når Netflix ikke har den ene tittelen du vil se på.

 

Så du slipper å tro når du kan vite - vite at det er en reell utvikling som tilsier dette.

 

Og du tror det er mulig å ha hver eneste tittel for Netflix? Hvordan skal selskaper tjene penger når de må kjøpe rettighet til alt samt ha en lav kostnad på produktet sitt. Hvor er statistikken og hvor troverdig er den er noe jeg heller vil se på, så lenge popcorntime finnes så er det vanskelig for Netflix og kapre deres "brukere", da det er fullstendig umulig for Netflix å slå de kvalitetsmessig.

 

Jeg sier ikke at piratkopiering aldri har forbedret en bransje, jeg sier at det kommer en grense der forbedring er ytterst vanskelig. Om jeg finner Popcorntime music som er helt lik som Spotify, så ser jeg liten grunn til å betale for Spotify.

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar

Og du tror det er mulig å ha hver eneste tittel for Netflix?

Det har jeg aldri sagt. Men mulig er det absolutt. Realistisk eller sannsynlig? Neppe.

 

 

Hvordan skal selskaper tjene penger når de må kjøpe rettighet til alt samt ha en lav kostnad på produktet sitt.

Folk har sagt de er villig til å betale flere hundre kroner. Og jo flere kunder, jo større betaling blir det for filmskaperne.

 

 

Hvor er statistikken og hvor troverdig er den er noe jeg heller vil se på, så lenge popcorntime finnes så er det vanskelig for Netflix og kapre deres "brukere", da det er fullstendig umulig for Netflix å slå de kvalitetsmessig.

Jeg sa aldri det var lett for Netflix. Men Netflix har fått til noe stort, det er det ingen tvil om, og det har fått mange pirater til betal-tjenesten, uansett om de bruker Popcorn Time en gang i blant. Slik blir det uansett, er ikke alltid Netflix har alt.

 

Fun fact: Jeg har faktisk opplevd at Netflix har noe Popcorn Time ikke hadde, eller ikke hadde nok seedere på. Og spesielt på serier skjer det ofte at det ikke er nok seedere til å kunne se serien.

 

 

 

Jeg sier ikke at piratkopiering aldri har forbedret en bransje, jeg sier at det kommer en grense der forbedring er ytterst vanskelig. Om jeg finner Popcorntime music som er helt lik som Spotify, så ser jeg liten grunn til å betale for Spotify.

Akkurat nå er ikke Popcorn Time så revolusjonerende bra at det gjør det umulig for Netflix å leve. Men det er ingen tvil om at Netflix får det vanskelig om de ikke fortsetter å forbedre seg for å holde tritt med andre alternativer.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Som vanlig starter dem i feil ende. Bøtelegg først, deretter forsøk å forbedre systemet.

 

Hadde Netflix hatt utvalget popcorntime har, betaler vi alle med glede.

Netflix, viaplay etc etc er alle tjenester med elendig utvalg pga et dustete undersystem fra filmbransjen.

Vi er ikke villige til å måtte betale for 3-4 forskjellige streamingtjenester for å få filmene vi ønsker.

Det blir mange hundre kroner i måneden det.

Beklager, jeg tror deg ikke. Jeg tror ikke personer som sier at alle hadde betalt om Netflix/HBO var som popcorntime. Jeg tror mange hadde valgt alternativet som var gratis, uansett hvor stort utvalg Netflix skulle hatt. Det er veldig vanskelig å forbedre Popcorntime, og om de holder seg likt så tror jeg mange hadde holdt seg til Popcorntime før eventuelle bøter kom i posten.

 

Derimot så håper jeg at jeg tar feil.

 

Tro kan du gjøre i kirka. :>

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 1 år senere...

Jeg fikk nettopp et sånt krav i posten fra et dansk advokatfirma for en film jeg aldri har sett (London has fallen). Jeg har heller aldri brukt popcorntime.

 

Advokatfirmaet Njord Law har visstnok gått rettens vei for å få navnet mitt utlevert, og skriver at de vil legge saken død dersom jeg betaler 2700 kroner innen 14 dager. Hvis ikke vil de foreta videre undersøkelser og trekke meg for retten.

Endret av Keyzer28
Lenke til kommentar

Bor i Norge, og de har et Oslo-nummer selv om de ikke har kontor i Oslo (i følge hjemmesidene deres). Det hele er ganske snodig. Det er forresten ikke en faktura, men en oppfordring til å betale.

 

Når jeg leser om saken i Danmark kan det se ut som om de har sendt kravet til tusenvis av folk med håp om at de skal betale.

 

Nei, jeg betaler selvsagt ikke.

Lenke til kommentar

Nå fant jeg fram til den norske siden igjen. Det ser ut som om de har forandret på linken. 

 

http://njordlaw.com/fildeling-norge/

De har ingen avdeling i Norge, men en ny nettside på norsk. Den lukter litt av å være opprettet med tanke på det norske markedet.

 

Det er to spørsmål de ber meg besvare i mailen (om nettet mitt er sikra og om jeg eller noen i husstanden så filmen på det aktuelle tidspunktet), og det kommer jeg til å gjøre. I følge nyhetssakene fra Danmark har passivitet resultert i nye brev. 

Men på meg virker det som om firmaet har melka det danske markedet (de fikk en del medieomtale pga dette), og nå går for Norge. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Beklager, jeg tror deg ikke. Jeg tror ikke personer som sier at alle hadde betalt om Netflix/HBO var som popcorntime. Jeg tror mange hadde valgt alternativet som var gratis, uansett hvor stort utvalg Netflix skulle hatt. 

 

 

Og hvorfor skal man lytte til moralprekende personer som deg som også er i fåtall?

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...