Gå til innhold

Samsung SM951/950Pro/SM961/960Pro/960EVO M.2 -tråden


Teodor1979

Anbefalte innlegg

 

 

Trenger ikke noen oppgradering nei, men gøy med noe nytt likevel. Får se hva jeg gjør.

 

Oppgraderer jeg nå kan jeg installere win 7 lisensen min på ny maskin og få w10 gratis. Etter sommeren er ikke w10 gratis mer. Er noen kroner der også. ;)

 

Oppgrader den nå da? Du beholder jo den evig.

 

Nei, w10 lisensen er knyttet til maskinen og kan ikke flyttes til en ny maskin. w7 lisensen derimot kan flyttes.

 

Edit: ja har vurdert X99 ruta, men HK og CPU blir ganske mye dyrere.

Nei, du kan bruke lisenskravene til fra Windows 7 til å aktivere Windows 10 tror jeg (kunne ihvertfall det med Windows 8 lisens), er gjort forandringer nå nylig ;)

 

Uansett så trenger du kun å installere Windows 7 på nytt og oppgradere, da blir Windows 10 aktivert med den nye hardwaren (gjort det selv).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Blir vel en stund til man ser 1 TB m.2 PCI-E regner jeg med.

 

1TB Samsung 950 PRO skal vel komme i Q1 2016.

 

 

 

Mener å huske at jeg egentlig sitter og venter på at 950 PRO 1TB skal dukke opp.

 

Gjorde et kjapt søk, men fant ingen ferske rykter om planlagt lansering. Er det noen som har noen opplysninger å bringe til torgs?

Lenke til kommentar

 

Fant ingen ny info om 950 PRO 1TB jeg heller. Kanskje ikke den kommer før senere i år da. Vil helst ha den jeg også og ikke 512GB versonen. Alternativet er Intel 750 800GB da, men den koster 8300 kr...

Skulle nå komme i q1 2016. Dette betyr ikkje alltid 1 januar :p

 

 

Duhh jeg er klar over det :p

Men rart hvis ingen ny info kommer fra CES 2016 messen som er denne uka heller.

Lenke til kommentar

Hmm, jeg har nå eid 512gb 950 pro en stund, jeg hadde Asus z97 hovedkort før og Pcn bootet på utrolig kort tid. Har byttet til x99 (har flere hovedkort med x99, msi raider, Asus deluxe og Asus raider) også mye dårligere bootingtime på x99, bruker m2 slotten på hovedkortene.

 

Aner noen hvorfor?

Lenke til kommentar

Hmm, jeg har nå eid 512gb 950 pro en stund, jeg hadde Asus z97 hovedkort før og Pcn bootet på utrolig kort tid. Har byttet til x99 (har flere hovedkort med x99, msi raider, Asus deluxe og Asus raider) også mye dårligere bootingtime på x99, bruker m2 slotten på hovedkortene.

 

Aner noen hvorfor?

 

Vet ikke hvorfor, men jeg vet om at X99 har lenger bootingtime, så ikke noe unormalt.

Lenke til kommentar

Hmm, jeg har nå eid 512gb 950 pro en stund, jeg hadde Asus z97 hovedkort før og Pcn bootet på utrolig kort tid. Har byttet til x99 (har flere hovedkort med x99, msi raider, Asus deluxe og Asus raider) også mye dårligere bootingtime på x99, bruker m2 slotten på hovedkortene.

 

Aner noen hvorfor?

Det er ca 100 forskjellige årsaker til treigere boot. Er det selve boot til load av windows, eller load av windows som er treig?
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hmm, problemet er vell igrunn overalt, jeg har formatert x antall ganger, samme feilene oppstår.

 

Jeg et eller annet asus hovedkort med I7 4790k tidligere og da gikk booten dritraskt og pcn var generelt utrolig kjapp.

 

Nå har jeg Asus X99-PRO/3.1 USB hovedkort med 5930k og nå er booten myyye lenger, hver gang jeg skal starte et spill opplever jeg at pcn "småhakker" litt mens jeg venter på at spillet skal starte. 

 

Når jeg f.eks skal starte LoL tar det mye lengre tid før jeg er inne i loadingscreen før dem andre da jeg veit dem andre har lol installert på en helt vanlig sata disk.

 

Jeg kjøpte meg nettopp en Asus rog et eller annet fra komplett til å ha som skolepc. Ille å si det men den er faktisk mye raskere enn den stasjonære :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nettop installert en 950 Pro 512gb i M2 slotten på Asus X99 Pro hovedkortet mitt, overførte filene fra SSD raidet til den, og bootet opp.

 

AS SSD gir merkelige resultater, Read: 2077mb som forøvrig her bra, men write viser bare 33.94mb. Stusser også på hvordfor det står BAD med rød skrift, ?

 

post-238056-0-50372700-1454602454_thumb.jpg

 

Kjører jeg Samsung Magician får jeg riktig hastighet.

 

post-238056-0-70419400-1454602449_thumb.jpg

Endret av Stigern
Lenke til kommentar

Nettop installert en 950 Pro 512gb i M2 slotten på Asus X99 Pro hovedkortet mitt, overførte filene fra SSD raidet til den, og bootet opp.

 

AS SSD gir merkelige resultater, Read: 2077mb som forøvrig her bra, men write viser bare 33.94mb. Stusser også på hvordfor det står BAD med rød skrift, ?

 

950feil.JPG

 

Kjører jeg Samsung Magician får jeg riktig hastighet.

 

samsungmag.JPG

Les de 5 første postene i denne tråden. Noen gode tips der :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde man sett! Takk Nizzen :)

 

 

Men synes 4K er litt lav, 270 write mot 445 write på et SSD Raid 0.

 

post-238056-0-55019500-1454617964_thumb.jpg

 

950 Pro 512 til Venstre, 2x 850 Evo 256 raid0 til høyre.

 

Burde ikke 950 Pro vært bedre på alle områder? Eller forventer jeg for mye?

 

Specs på pc:

Asus X99 Pro

32GB DDR4

Core i7 5820K

 

EDIT:

 

Satt på litt kjøling:

 

post-238056-0-74773800-1454618939_thumb.jpg

Endret av Stigern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...