Gå til innhold

Samsung SM951/950Pro/SM961/960Pro/960EVO M.2 -tråden


Teodor1979

Anbefalte innlegg

Tror du Samsung vil lage bootladere for sata harddisk\DVD for eldre hovedkort? Sokkel 2011 eller 1366 samt LGA 1155?

For problemet er bios ikke er støttet til boot disk, så man får kun brukt dette som lagring av backup.

 

Så du tror Intel 750 SSD 400GB PCIe 3.0 HHHL har bedre responstid en 950 pro?

 

Blir vel en stund til man ser 1 TB m.2 PCI-E regner jeg med.

Hvis 950pro er tilnermet lik til sm951 nvme, så vil 950pro være raskere på 4k random read @ 1QD. Average responstime med masse forskjellig data, så ville jeg tro 750 er bedre. Dog tester vil nok vise dette. Generelt så er 750 for høy QD og sm951/950pro for lav QD. Altså 950pro er nok best for den jevne bruker :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DU trenger ikkje noe raskere enn den til 10Gbit lan. Har 10 Gbit lan og maxer det ved overføring av store filer. Husk å ha det raskt nok i begge ender :p

Der er ikkje sikkert 950 pro er raskere enn sm951 nvme. Faktisk så kan det være at den er litt treigere pga ekstrafunksjoner og færre nandchips?

Ok for å ha det med teskje:

Hvem av disse hadde du gått for, og hvorfor? Hvis man planlegger å kjøpe 2 stk en til windows 2012 server, (LGA 1366) til filoverføring\backup og en til laptop som operativsystem disk, ønsker mest mulig I\O raskest 4k (Småe filer) men er forskjellen så lite at man like godt kan gå for den billigste?

 

Er ytelsen så likt at man umulig merkelig forskjell her?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Sikkert helt vanlig kjølebrikker ram for GPU som følger med skjermkort kjøler godt mulig f.eks: Cooling Shim Pad Thermal CPU GPU VGA RAM Heat Sinks Spreader Memory Cooler 8pcs vil passe.

 

Enzotech Enzotech MOS-C10 Forged Copper MOSFET Heatsinks

 

Men ville ikke fjernet lappen med serienummer da mister du garantien, og det er egentlig produsenten sitt ansvar SSD disken holdes kald nok i bruk, for det andre tviler jeg på det er mulig å overklokke SSD disker basert på m.2?

Så da vil jeg si dette er bortkastet med penger.

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nizzen : Har du lagt merke til throttling på din Samsung?  Hvis du har satt en vifte over den, kunne du tatt bilde og vist oss her åssen du har det?

 

Ikkje noe throttling her. Max 40 grader under benchmark.

 

 

 

Dette er egentlig for ekstra kjøling til skjermkorta. Bakplatene blir sykt varme uten vifte. Som bonus kjøler den m.2 ssden også :)http://www.jottacloud.com/p/nizzen/43877b1640b04189bcd3ce838c4a1bc8

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nizzen : Har du lagt merke til throttling på din Samsung?  Hvis du har satt en vifte over den, kunne du tatt bilde og vist oss her åssen du har det?

Du trenger ikke å bruke de store kjøleribbene som er vist ovenfor, for sm951. Jeg bruker denne i en Clevo laptop, og bruker en 30x30x6mm vifte som blåser direkte på kontrolleren nærmest pcie-kontakten. Bare på den måten senker jeg temperaturen kraftig! Ligger på alt mellom 35-48 grader avhengig av belastning. Uten viften er jeg raskt oppe i 82-83 grader, og da begynner disken å throttle......

MEN...... Noen som har fått 950 Pro her og som kan fortelle om den kommer med en egen kontroller-driver ? Jeg hørte at denne disken også skulle støttes i Samsung Magician ?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...