Gå til innhold

Ny telefon nå, eller vente?


ATWindsor

Anbefalte innlegg

Min telefon har blitt defekt, så jeg lurer på om jeg skal skaffe meg ny telefon nå, eller vente. Jeg får antakelig via jobben, jobben har i utgagnspunktet noen standardtelefoner å velge mellom, så selv om det kommer nye modeller kan det være jeg må vente enda noen måneder, og klare meg med en gammel S2 i mellomtiden.

 

Jobbens standardtelefoner er Galaxy S6, Sony Z3 compact, eller Iphone. Hvordan er nye modeller kontra S6en? Og har samsungs software og oppdatering blitt bedre? Det var noe av grunnen til at jeg byttet ut min S2 med nexus 5.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min telefon har blitt defekt, så jeg lurer på om jeg skal skaffe meg ny telefon nå, eller vente...

 

Hvis du er avhengig av en telefon, så bør vel det fakta at telefonen din er defekt være ganske avgjørende for om du trenger ny telefon NÅ. Hvis du ikke er alt for avhengig av telefonen, kan du jo vente til det kommer en modell som passer dine behov.

Lenke til kommentar

Z3 blir vel byttet ut med Z5 nå?

 

Bortsett fra det så vet jeg ikke om andre modeller. Og hva er det du ser etter i en god telefon? Hva er dine krav/bruksmønster?

 

Litt vanskelig å si, "vanlig bruk"? Nexus5 har fungert fint, men har litt for kort batteritid når den har blitt eldre, har en grei størrelse. Liker at den har stock android.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Min telefon har blitt defekt, så jeg lurer på om jeg skal skaffe meg ny telefon nå, eller vente...

 

Hvis du er avhengig av en telefon, så bør vel det fakta at telefonen din er defekt være ganske avgjørende for om du trenger ny telefon NÅ. Hvis du ikke er alt for avhengig av telefonen, kan du jo vente til det kommer en modell som passer dine behov.

 

 

Som nevnt har jeg en gammel S2 jeg bruker som reserve i mellomtiden, så jeg klarer meg jo på et vis, men ønsker jo å få ny telefon om ikke alt for lang tid.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Min telefon har blitt defekt, så jeg lurer på om jeg skal skaffe meg ny telefon nå, eller vente...

 

Hvis du er avhengig av en telefon, så bør vel det fakta at telefonen din er defekt være ganske avgjørende for om du trenger ny telefon NÅ. Hvis du ikke er alt for avhengig av telefonen, kan du jo vente til det kommer en modell som passer dine behov.

 

 

Som nevnt har jeg en gammel S2 jeg bruker som reserve i mellomtiden, så jeg klarer meg jo på et vis, men ønsker jo å få ny telefon om ikke alt for lang tid.

 

AtW

 

 

Det er jo selvsagt fristende, og enkelt, å basere en anbefaling på MINE behov. Da blir det i så fall iPhone 6s. Men mine behov er ikke dine behov. 

 

Generelt er jo rådet å kjøpe det som finnes i markedet når behovet er der. Vente på noe nytt kan man gjøre til evig tid. Du vet antagelig hva du skal ha, og hvis det ikke er iPhone eller noe annet som skal lanseres innen kort tid, så blir vel rådet egentlig å kjøpe det som passer best og være fornøyd med det...:-)

Lenke til kommentar

 

 

 

Min telefon har blitt defekt, så jeg lurer på om jeg skal skaffe meg ny telefon nå, eller vente...

 

Hvis du er avhengig av en telefon, så bør vel det fakta at telefonen din er defekt være ganske avgjørende for om du trenger ny telefon NÅ. Hvis du ikke er alt for avhengig av telefonen, kan du jo vente til det kommer en modell som passer dine behov.

 

 

Som nevnt har jeg en gammel S2 jeg bruker som reserve i mellomtiden, så jeg klarer meg jo på et vis, men ønsker jo å få ny telefon om ikke alt for lang tid.

 

AtW

 

 

Det er jo selvsagt fristende, og enkelt, å basere en anbefaling på MINE behov. Da blir det i så fall iPhone 6s. Men mine behov er ikke dine behov. 

 

Generelt er jo rådet å kjøpe det som finnes i markedet når behovet er der. Vente på noe nytt kan man gjøre til evig tid. Du vet antagelig hva du skal ha, og hvis det ikke er iPhone eller noe annet som skal lanseres innen kort tid, så blir vel rådet egentlig å kjøpe det som passer best og være fornøyd med det...:-)

 

 

Jeg er mer ute etter konkrete råd, skjønner jo at man alltid kan vente på noe nytt, men avogtil er nye modeller svært nærstående, eller det er "paradigmeskift" på gang eller liknende. Jeg kommer nok uansett til å kjøpe det jeg tror passer best, det er det jeg prøver å finne ut av. 

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Min telefon har blitt defekt, så jeg lurer på om jeg skal skaffe meg ny telefon nå, eller vente...

 

Hvis du er avhengig av en telefon, så bør vel det fakta at telefonen din er defekt være ganske avgjørende for om du trenger ny telefon NÅ. Hvis du ikke er alt for avhengig av telefonen, kan du jo vente til det kommer en modell som passer dine behov.

 

 

Som nevnt har jeg en gammel S2 jeg bruker som reserve i mellomtiden, så jeg klarer meg jo på et vis, men ønsker jo å få ny telefon om ikke alt for lang tid.

 

AtW

 

 

Det er jo selvsagt fristende, og enkelt, å basere en anbefaling på MINE behov. Da blir det i så fall iPhone 6s. Men mine behov er ikke dine behov. 

 

Generelt er jo rådet å kjøpe det som finnes i markedet når behovet er der. Vente på noe nytt kan man gjøre til evig tid. Du vet antagelig hva du skal ha, og hvis det ikke er iPhone eller noe annet som skal lanseres innen kort tid, så blir vel rådet egentlig å kjøpe det som passer best og være fornøyd med det...:-)

 

 

Jeg er mer ute etter konkrete råd, skjønner jo at man alltid kan vente på noe nytt, men avogtil er nye modeller svært nærstående, eller det er "paradigmeskift" på gang eller liknende. Jeg kommer nok uansett til å kjøpe det jeg tror passer best, det er det jeg prøver å finne ut av. 

 

AtW

 

 

Ok. Da blir mitt konkrete råd iPhone 6s/6s+.

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg er mer ute etter konkrete råd, skjønner jo at man alltid kan vente på noe nytt, men avogtil er nye modeller svært nærstående, eller det er "paradigmeskift" på gang eller liknende. Jeg kommer nok uansett til å kjøpe det jeg tror passer best, det er det jeg prøver å finne ut av. 

 

AtW

 

Noe paradigmeskifte er det ikke. De fleste nyhetene nå og fremover er rafinerte forbedringer fra forrige generasjon.

 

Eneste er kanskje neste års 820 CPU vs. dagens 810. Men dette er et stykke frem i tid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Min telefon har blitt defekt, så jeg lurer på om jeg skal skaffe meg ny telefon nå, eller vente...

 

Hvis du er avhengig av en telefon, så bør vel det fakta at telefonen din er defekt være ganske avgjørende for om du trenger ny telefon NÅ. Hvis du ikke er alt for avhengig av telefonen, kan du jo vente til det kommer en modell som passer dine behov.

 

 

Som nevnt har jeg en gammel S2 jeg bruker som reserve i mellomtiden, så jeg klarer meg jo på et vis, men ønsker jo å få ny telefon om ikke alt for lang tid.

 

AtW

 

 

Anbefaler LG G4. Billig, kjapp, topp kamera, utbyttbart batteri, microsd plass +++

Lenke til kommentar

Pleier ikke produsentene alltid å ha "julegavelansering"? Tviler på at det er noen større forbedringer på vei, muligens noe bedre batteribruk på skjermer etc men det er tvilsomt at det kommer noe som varer særlig lenge uansett. Skal du spille så kan du, som sagt over, vente på next gen CPU'er.

 

Veldig lite vits å vente, de nye generasjonene vil ,etter min mening, komme med få fornuftige forandringer/ forbedringer. Største forandringene de siste årene, bortsett fra de minimale ytelseshoppene, har vel vært økosystem og software.

Lenke til kommentar

Jeg hadde Galaxy S6 tidligere (før jeg klarte å drepe den i saltvann). Kjøpte så en LG G4 som jeg totalt sett er mer fornøyd med. Kamera er omtrent på samme nivå, batteritid noe bedre på G4. Samtidig er den aggressive minnehåndteringen til S6 irriternede i lengden. Ville kjøpt G4 igjen dersom jeg hadde stått ovenfor det valget.

 

Når det er sagt, så lanseres det to nye Nexuser neste uke (produsert av hhv LG og Huawei). I og med at du liker stock ville jeg ihvertfall ha ventet og sett hva som dukker opp på lanseringen 29. september.

Lenke til kommentar

 

Z3 blir vel byttet ut med Z5 nå?

 

Bortsett fra det så vet jeg ikke om andre modeller. Og hva er det du ser etter i en god telefon? Hva er dine krav/bruksmønster?

 

Litt vanskelig å si, "vanlig bruk"? Nexus5 har fungert fint, men har litt for kort batteritid når den har blitt eldre, har en grei størrelse. Liker at den har stock android.

 

AtW

 

Jeg er i samme situasjon, klarte å knuse min Xperia Z3, så jeg bruker Galaxy S4 Active som reservetelefon i mellomtiden. Venter på de nye Nexus-telefonene som kommer på tirsdag, har et ørlite håp om at de blir tilgjengelig i Norge fra dag én, selv om det virker lite sannsynlig.

 

Hvis jeg måtte kjøpe ny telefon i dag hadde jeg sannsynligvis gått for LG G4 eller en av S6-modellene (på tross av at jeg ikke er noen fan av Touchwiz eller Samsung sine trege Android-oppdateringer). Eventuelt fjorårets Nexus 6 eller Moto X Style.

 

Kan egentlig ikke anbefale Sony-telefoner ut fra min erfaring. Var veldig fornøyd med Z3-en i starten, men måtte etter noen få uker sende den inn fordi deler av dekslet over ladeporten falt av. Har lest om flere andre med samme problem, så det kan virke som det er dårlig kvalitetskontroll. Senere begynte jeg å få misfarging langs venstresiden av skjermen, i området ved ladeporten (kanskje skadet under reparasjonen?), men gadd ikke å sende den inn på nytt. Nå knuste frontskjermen fullstendig ved første fall i asfalt, Galaxy 2/3/4 ble behandlet betydelig røffere uten at skjermene knuste. Så på tross av at telefonen er pen, har bra batteritid og minimalistisk software kjøper jeg ikke Sony igjen på grunn av:

1) dårlig byggekvalitet/kvalitetskontroll, 

2) middelmådig kamera, og

3) såpeglatt glassdeksel på baksiden

Endret av Peppep
Lenke til kommentar

For å komme med litt motvekt til forrige post, så har jeg en z2 og er veldig fornøyd.

Ikke hatt noe slags problem med den, og batteriet varer betydelig lengre enn på s4en jeg hadde før.

 

Bruker ladedokk, så ladeluka er like fin. Ikke hatt noe sprekker i skjerm eller bakparten, før jeg mista den i asfalten for n'te gang. Bakdesklet sprakk, men telefonen funker like godt som alltid.

Lenke til kommentar

 

 

Z3 blir vel byttet ut med Z5 nå?

 

Bortsett fra det så vet jeg ikke om andre modeller. Og hva er det du ser etter i en god telefon? Hva er dine krav/bruksmønster?

 

Litt vanskelig å si, "vanlig bruk"? Nexus5 har fungert fint, men har litt for kort batteritid når den har blitt eldre, har en grei størrelse. Liker at den har stock android.

 

AtW

 

Jeg er i samme situasjon, klarte å knuse min Xperia Z3, så jeg bruker Galaxy S4 Active som reservetelefon i mellomtiden. Venter på de nye Nexus-telefonene som kommer på tirsdag, har et ørlite håp om at de blir tilgjengelig i Norge fra dag én, selv om det virker lite sannsynlig.

 

Hvis jeg måtte kjøpe ny telefon i dag hadde jeg sannsynligvis gått for LG G4 eller en av S6-modellene (på tross av at jeg ikke er noen fan av Touchwiz eller Samsung sine trege Android-oppdateringer). Eventuelt fjorårets Nexus 6 eller Moto X Style.

 

Kan egentlig ikke anbefale Sony-telefoner ut fra min erfaring. Var veldig fornøyd med Z3-en i starten, men måtte etter noen få uker sende den inn fordi deler av dekslet over ladeporten falt av. Har lest om flere andre med samme problem, så det kan virke som det er dårlig kvalitetskontroll. Senere begynte jeg å få misfarging langs venstresiden av skjermen, i området ved ladeporten (kanskje skadet under reparasjonen?), men gadd ikke å sende den inn på nytt. Nå knuste frontskjermen fullstendig ved første fall i asfalt, Galaxy 2/3/4 ble behandlet betydelig røffere uten at skjermene knuste. Så på tross av at telefonen er pen, har bra batteritid og minimalistisk software kjøper jeg ikke Sony igjen på grunn av:

1) dårlig byggekvalitet/kvalitetskontroll, 

2) middelmådig kamera, og

3) såpeglatt glassdeksel på baksiden

 

 

Jeg må dessverre støtte dette.. Jeg skal aldri ha Sony igjen. Ekstremt skjøre telefoner. Hva slags gorilla glass bruker de, egentlig? Noe de fant på dynga utenfor fabrikken? Selv små dagligdagse fall fra ekstremt korte avstander kan knuse skjermen.

 

Så, da er spørsmålet mitt: kjøper jeg LG G4 eller HTC one M9? Jeg vil ikke gå mye mer opp i pris, og er bundet til en operatør litt til...

Endret av litera
Lenke til kommentar

Jeg må dessverre støtte dette.. Jeg skal aldri ha Sony igjen. Ekstremt skjøre telefoner. Hva slags gorilla glass bruker de, egentlig? Noe de fant på dynga utenfor fabrikken? Selv små dagligdagse fall fra ekstremt korte avstander kan knuse skjermen.

 

Så, da er spørsmålet mitt: kjøper jeg LG G4 eller HTC one M9? Jeg vil ikke gå mye mer opp i pris, og er bundet til en operatør litt til...

 

Hadde valgt G4 foran M9. Men jeg heller mer og mer mot Moto X Style hvis det tar flere måneder før Nexus 6P kan kjøpes i Norge. Softwaren er ganske "barebone", slik at oppdateringer kommer kjapt, samtidig som de har lagt til nyttige gestures for å åpne kamera, skru på lommelykt osv. Virker som et greit Nexus-alternativ. Får se på tirsdag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...