Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

ASUS B85M-G nekter POST

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Igår aftens under et meget intenst øyeblikk i MGS:V fikk maskinen min et anfall av fransk arbeidsmoral og skrudde seg helt av. Etter litt googling og kludring med maskinvaren, deriblant hard-reset av CMOS, dobbeltsjekke alt av ledninger, og forsøk på å provosere fram en form for protest fra hovedkortet (starte uten RAMbrikker, koble fra CPU-viften) uten og høre så mye som et bip (evnt. mon dieu) står jeg nå på bar bakke.

Maskinen starter tilsynelatende opp som normalt - viftene går sin gang, lys fra Ethernetkontakten (som dog indikerer 10MBs, ikke 1000MBs som har vært standard), harddisker snurrer i gang, men nada signal fra hverken HDMI-kontakten på hovedkortet eller skjermkortet.

Systemkonfigurasjonen er:

ASUS B85M-G

i5 4460

ASUS GTX 750 Ti

8 gb HyperX ram

Corsair 600 watt PSU.

Noen forslag til hva som kan være galt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man bruker ordet "spenning" om det fysiske, "volt" er måleenheten.

Ja, at det er nytt har liten betydning. Nytt elektronisk utstyr er like utsatt for feil som noe som er 10 år gammelt. 

Skrevet (endret)

Kan være at under det intense øyeblikket trakk skjermkortet litt ekstra strøm noe som kan ha knekt noe i PSU-en, som igjen fører til at den ikke klarer å levere nok spenning som Hårek skriver. 

Endret av TMB
Skrevet

Sjekket samtlige på ATX24 kontakten og alle var innenfor marginen (gitt uten load). Etter en kjapp samtale med Komplett sender jeg inn både PSU og MB så får vi se.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...