Gå til innhold

Sparer du egentlig penger på å kjøpe en TV uten tuner?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For de som klarer seg uten NRK, så sier jeg lykke til.

Den kunnskap og mulighet for almen opplysning man da unngå ville jeg ikke skryte av meg fullt navn. Da vil du framstå som temmelig ignorant

Skal nødvendig almendannede kunnskap komme i fra TV2 eller andre kommersielle kanaler, innimellom reklameinnslagene?

Kunnskap er ikke medfødt, så ...

Lenke til kommentar

For de som klarer seg uten NRK, så sier jeg lykke til.

Den kunnskap og mulighet for almen opplysning man da unngå ville jeg ikke skryte av meg fullt navn. Da vil du framstå som temmelig ignorant

Skal nødvendig almendannede kunnskap komme i fra TV2 eller andre kommersielle kanaler, innimellom reklameinnslagene?

Kunnskap er ikke medfødt, så ...

 

Mener du i fullt alvor at NRK er den beste kilden til allmenn opplysning og kunnskapsformidling i 2015?  :huh:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

For de som klarer seg uten NRK, så sier jeg lykke til.

Den kunnskap og mulighet for almen opplysning man da unngå ville jeg ikke skryte av meg fullt navn. Da vil du framstå som temmelig ignorant

Skal nødvendig almendannede kunnskap komme i fra TV2 eller andre kommersielle kanaler, innimellom reklameinnslagene?

Kunnskap er ikke medfødt, så ...

Får all min informasjon via World Wide Web

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel stort sett kvisete, single, bleikfeite menn i starten av tjueårene som klager på NRK lisensen. Mange av oss setter pris på at man får reklamefri tv til bla barn, samt et tv/radio/nettavis som ikke er kommersielt styrt.

 

Det er jo så mye bedre at de er politisk styrt i stedet. NRKs nyhetsredaksjon er absolutt ikke nøytral.

 

Ellers er det interessant at du satser på å latterliggjøre motstandere. Har du virkelig så få gode argumenter?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Det er vel stort sett kvisete, single, bleikfeite menn i starten av tjueårene som klager på NRK lisensen. Mange av oss setter pris på at man får reklamefri tv til bla barn, samt et tv/radio/nettavis som ikke er kommersielt styrt.

 

Det er jo så mye bedre at de er politisk styrt i stedet. NRKs nyhetsredaksjon er absolutt ikke nøytral.

 

Ellers er det interessant at du satser på å latterliggjøre motstandere. Har du virkelig så få gode argumenter?

Han er åpenbart et troll. Det han sier er at "de som ikke vil betale lisens er stygge og ekle". Selv om det hadde vært sant, hadde det selvfølgelig ikke hatt noen verdens ting med saken å gjøre.

 

TV-lisensen ble innført da en TV faktisk var en NRK-boks. Den kunne ikke brukes til noe annet enn å se NRK. Ville man ha NRK-boks fikk man også være med å betale for innholdet. I dag er en TV mye mer enn en NRK-boks, og av flere av oss brukes den overhodet ikke til å se NRK. Teknisk hadde det vært enkelt å lage en betalløsning for de som vil ha kanalen. Login på NRKs nettsider / i App for å få streame innhold, kort hvis man vil ha det gamlemåten. Da risikerer NRK samtidig å måtte stå til ansvar for innholdet. Folk kan si opp hvis de ikke er fornøyd med underholdningstilbudet. Folk kan si opp hvis de føler at politisk dekning er for tendensiøst vinklet. Den friheten vil ikke politikere flest at folk skal ha. Det er også bred støtte blant befolkningen for å påtvinge folk kanalen. Det bor en liten diktator i mange, og når noen løsriver seg fra jerngrepet deres reagerer de fort med usaklige personangrep og skittkasting.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Folk må lese lovene litt bedre.. Det er ikke tv'en i seg selv som er lisenspliktig.. det er "mottaker utstyr" som er lisenspliktig. Er slett ikke alle tv-er i dag som er innenfor den rammen der..

 

Min tv har ikke kortleser.. Ergo kan den i seg selv ikke ta imot tvsignaler uten tillegsutstyr og er da ikke lisenspliktig.

 

Men ja, jeg vet at de aller fleste tv'er i dag har kortleser.. Men viktig å huske definisjoene.. Du sparer fint lite hvis du har en plombert tv eller uten tuner, for så å kjøpe en boks ifra GET..

Lenke til kommentar

Og til de som sier at man går glipp av noe uten statlig tv så har de lite innsyn i livet til moderne familier..

 

Jeg er selv akkurat bikket 40.. har vært uten NRK/tvkanaler i 4-5 år nå, og har aldri angret.. 

 

Bare det rent økonomiske.. Jeg sparer ikke kun lisensen, men også kanalpakken.. så kan jeg legge på Netflix/HBO så sparer jeg ca 350-400 kr i mnd.. Kanskje ikke allverdens.. Var vel heller ikke hovedargumentet.. 

 

JA.. jeg kan ikke se nyheter.. Det gjorde jeg heller ikke før.. Har bedre tid kl 1930 eller kl 2100.. Er som oftest ute eller på jobb..  Dessuten har jeg fått en solid dose nyheter igjennom dagen igjennom telefonen.. Jeg ser sjelden tv før kl 2100 på kvelden.. som oftest ikke før etter kl 2300.. Og jeg er ikke alene.. Bare se på seertallene til de fleste tvkanalene.. De stuper i de yngre segmentene.. Strømmetjenestene er kommet for å bli..

 

Nå kan jeg se det jeg vil, når jeg vil.. Jeg går ikke glipp av siste episode av Lillyhammer fordi jeg glemte det var torsdag i dag.. For pengene jeg sparer kan jeg og damen ta oss to turer på kino eller bøtte på med kinosnop hjemme..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...