Gå til innhold

Bernie Sanders, Amerikas neste president? (Bernie 2020)


Thoto79

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Corporate media sier fremdeles at Hillary er "front runner " noe som er rart, hun tapte nesten første valget og ble kunst i andre valget, høres ikke ut som noe "front runner" for meg.

I Iowa ble det spådd en knepen seier til Clinton. Det ble en knepen seier til Clinton. I New Hampshire ble det spådd en grei seier til Sanders. Sanders vant greit. Alt har gått som forventet så langt, og hvis ting fortsetter å gå som forventet vinner Clinton med god margin.

Lenke til kommentar

 

Corporate media sier fremdeles at Hillary er "front runner " noe som er rart, hun tapte nesten første valget og ble kunst i andre valget, høres ikke ut som noe "front runner" for meg.

I Iowa ble det spådd en knepen seier til Clinton. Det ble en knepen seier til Clinton. I New Hampshire ble det spådd en grei seier til Sanders. Sanders vant greit. Alt har gått som forventet så langt, og hvis ting fortsetter å gå som forventet vinner Clinton med god margin.

At corporate media sier det betyr ikke at det er slik, om man bare følger med er det langt fra anntatt at Hillary vinner.

 

Man man må få nyhetene sine fra andre kilder enn cnn og MSNBC

Lenke til kommentar

At corporate media sier det betyr ikke at det er slik, om man bare følger med er det langt fra anntatt at Hillary vinner.

 

Man man må få nyhetene sine fra andre kilder enn cnn og MSNBC

Hvor nevnte jeg media? Jeg snakker om meningsmålinger og prediction markets. Det er storveis å heie på Sanders, men Clinton er storfavoritt.

 

http://predictwise.com/politics/2016-president-democratic-nomination

Lenke til kommentar

Når er det vinneren av kandidatene er ferdigstilt? Må vi vente helt fram til juni for å vite dette? Er eneste informasjonen jeg fant online, men samtidig så samsvarer ikke det med at Unibet's spill på kandidater stenger 12. feb. Bernie har forøvrig 4 i odds, noe lavere enn jeg hadde håpet.

 

Prøver meg på nytt.

Lenke til kommentar

 

Når er det vinneren av kandidatene er ferdigstilt? Må vi vente helt fram til juni for å vite dette? Er eneste informasjonen jeg fant online, men samtidig så samsvarer ikke det med at Unibet's spill på kandidater stenger 12. feb. Bernie har forøvrig 4 i odds, noe lavere enn jeg hadde håpet.

Prøver meg på nytt.

Det ender når en kandidat får flertall delegater. Det trenger ikke å gå helt til juni.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Corporate media sier fremdeles at Hillary er "front runner " noe som er rart, hun tapte nesten første valget og ble kunst i andre valget, høres ikke ut som noe "front runner" for meg.

I Iowa ble det spådd en knepen seier til Clinton. Det ble en knepen seier til Clinton. I New Hampshire ble det spådd en grei seier til Sanders. Sanders vant greit. Alt har gått som forventet så langt, og hvis ting fortsetter å gå som forventet vinner Clinton med god margin.

 

 

Problemet til Clinton er at valget ikke ser ut til å få nettopp dette forventede utfall. Greit nok at disse siste prognosene før valget viste ett stort Sanders overtak, men dette hadde ingen trodd eller spådd for bare ett år siden. Clinton vant med 39% av stemmene i NH mot Obama sist, det er tydelig at folket har snudd her og det er ingen tvil om at også mange andre stater som stemte på henne sist vil gjøre det samme og stemme Bernie denne gang. Selv med hennes "super delegater" som er der for å sikre at en kandidat ifra The Establishment vinner, kan det begynne å se ut som at ikke engang det vil være nok til å holde helt inn.

Ni ting New Hampshire-valget forteller oss
Lenke til kommentar

For et år siden? Nei, det er helt riktig. For en måned siden? Jo, absolutt, selv om resultatet kanskje gikk enda mer i Sanders favør enn hva man skulle trodd da. Sanders er helt klart i en bedre posisjon i dag enn for et år siden, det er det ikke tvil om. Er han i en bedre posisjon i dag enn i forrige uke? Jeg tror ikke det. Clinton var fortsatt en klar favoritt i forrige uke, og det er hun i dag også. Det betyr ikke at det er umulig for Sanders å vinne, men det betyr at han har en veldig lang vei å gå - og den veien har ikke blitt noe særlig kortere de siste to dagene.

Lenke til kommentar

Han vil gjøre blant annet gjøre universitetsutdannelse og helsevesen gratis. 

 -Fører til økte skatter spesielt for de rike(som han vil)

  -Fører til at bedrifter må si opp ansatte og bedrifter flytter til utlandet hvor det er billigere.

   -Økt arbeidsledighet 

    -Sosialt kaos

Det minsker ikke gjelden heller ved å gjøre tjenester gratis

Har jeg feil logikk?

 

Flott å være idealist og se til Skandinavia, men det bor "noen" flere mennesker i Usa og de en verdensmakt. 

Endret av Party4life
Lenke til kommentar

Personlig så tror jeg dessverre ikke Bernie Sanders klarer å bli president.

 

Barack Obama klarte så vidt å slå Hillary i 2008. Og han hadde i praksis alle svarte velgere med seg. I tillegg så startet han med langt flere "super delegates" enn Hillary. Nå er det Hillary som starter med dette forspranget.

 

Bernie Sanders har riktignok de unge velgerne. Men Bill Clinton har alltid vært populær blant svarte velgere, og jeg tror dette vil kunne gå i Hillary sin favør i dette valget. I tillegg så vil nok flere unge (spesielt kvinner) stemme på henne i sørstatene, der de er flere hakk mer konservative enn oppe i Nord. 

Lenke til kommentar

Han vil gjøre blant annet gjøre universitetsutdannelse og helsevesen gratis. 

 -Fører til økte skatter spesielt for de rike(som han vil)

  -Fører til at bedrifter må si opp ansatte og bedrifter flytter til utlandet hvor det er billigere.

   -Økt arbeidsledighet 

    -Sosialt kaos

Det minsker ikke gjelden heller ved å gjøre tjenester gratis

Har jeg feil logikk?

 

Flott å være idealist og se til Skandinavia, men det bor "noen" flere mennesker i Usa og de en verdensmakt. 

 

Da hadde det blitt økt arbeidsledighet og sosialt kaos i Norge også, den sosialdemokratiske modellen begrenser seg ikke til små land med få innbyggere, størrelsesorden her skal i utgangspunktet ikke har noe å si da alt bare skalerer opp, både skatteinntekter og utgifter.

 

En ting mange glemmer opp i det hele er hvordan alle de private entreprenører naturlig nok ønsker lavest mulig lønnsutgifter/færrest mulig ansatte for å maxe profitten, men med Bernie`s modell så setter man heller igang store statlige prosjekter hvorav man vil åpne for millioner av nye arbeidsplasser skreddersydd for arbeider og middelklassen. Man får sysselsatt langt flere enn ved å benytte private aktører og dette vil få alvor få fart i økonomien igjen. Vinn-vinn for folk og land dette altså.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...