Gå til innhold

TEST: Samsung Galaxy S6 Edge+


Anbefalte innlegg

 

 

Takk for svar folkens

Har aldri hørt eller lest at noen har merket lagg med en iphone,har dog hørt at med touchwiz så vil man merke lagg/studder,det er den lille biten som holder meg tilbake for jeg vil ikke bruke så masse på en telefon som ikke kjører like smooth som ios ville ha gjort

 

Problemet er med andre ord touchwiz,er det mulig å fjerne dette slik at telefonen kan kjøre bedre?

Vel som RamGuy sier med kildekode for Exynos. Forrige Samsung modeller kom alltid i Snapdragon varianter her. Nå kommer alle med Exynos. Så det vil nok være vanskelig å erstatte det med noe som fungerer bra og effektivt ville jeg tro.

 

Du kan jo alltids prøve telefonen i butikk, men du vet jo selvsagt aldri hva som kommer til å være opplevelsen etter 1 år, uansett produkt. Sannsynligvis vil du få en veldig god opplevelse med begge produkter.

 

Det beste er nok å vente til launchen av de nye iPhonene og så vurdere. Så kan du velge det produktet du føler deg mest komfortabel med å velge, og det du føler vil være best. I slike premium produkter er det en viktig faktor. Det er derfor du kjøper premium, får å få noe som føles virkelig bra. Ikke noe noen andre sier er best, eller en test har funnet ut at er bedre verdi en noe annet. Den beste måten er jo da gjerne å ta på produktene, og  teste dem litt. Se hvordan de føles. S6 Edge+ er jo ganske spesiell i design, og den har jo blant annet tynnere ramme å holde, så hvis det er en telefon som det er verdt å se og ta på før du kjøper den så må det være den.

Helt sant det du sier her,jeg skal nok stikke innom butikken når jeg har muligheten slik at jeg kan kjenne hvordan den er i hånden osv :)

Virkelig lekker design

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fristende.. :-) litt forvirrende med alle modellene til samsung.. burde ikke dette vært note edge et eller annet?

Note serien har penner, altså S Pen. Dette er bare en stor variant av S6 Edge. De har gjerne mange modeller, men toppserien sine navn gir veldig mye mening. S6 og S6 edge. Så har du en S6 edge+, akkurat som iPhone 6+. Galaxy S6+ ville vært bortkastet mtp likhetene til Note 5.

 

Ellers så finnes Galaxy Note Edge:

http://www.tek.no/artikler/test-samsung-galaxy-note-edge/166393og denne har altså S Pen.

Lenke til kommentar

 

"Har iPhone 6 plus møtt sin overmann?"

 

Ja, for lenge siden. Jeg vil si cirka 4 generasjoner med android siden.

 

Neida, de ikke overmenn noen av de. For de som ønsker Android er nok et eller annet som passer der best og noe fra Apple er antagelig totalt uinteressant, mens for oss som foretrekker Apple og iOS så er hva som helst med Android like uinteressant.

 

Toppmodellene fra de ulike produsentene er uansett svært gode, mobile datamaskiner.

 

 

Da har du vel meldt deg ut av alle diskusjoner om Android-telefoner? Rimer jo ikke helt med at du er uinteressert hvis du er her og kommenterer?

Lenke til kommentar

Spørsmål til dere som har testet ut telefonen ( eller vanlig edge )

Merker man noe "lagg/studder" når man bruker telefonen? er den tregere på spill osv enn iphone? alle diverse tester jeg har sett av eldre android telefoner viser at de lagger til tider og at spill osv kjører dårligere/tregere enn den gjør på en iphone

Hovedgrunnen til at jeg ikke har gått over til android er nettopp pga jeg opplevde dette selv når jeg hadde s3/s4/htc one osv,jeg går alltid tilbake til iphone pga slike små ting som irriterer meg

Nå har jeg kvittet meg med min iphone 6+ og lurer på om jeg skal velge edge+ eller vente å¨nye iphone ,men edge+ frister veldig,men om den forsatt sliter med å være like smooth som ios så blir det nok dessverre en iphone atter en gang på meg

 

Har selv en LG G4 og en ipad mini 2, hvis det er noen av de som har problem med lag, så er det ipad'en (Særlig når jeg roterer skjermen inne i Safari). Ikke antydning til noe som helst lag på telefonen.

Lenke til kommentar

 

 

"Har iPhone 6 plus møtt sin overmann?"

 

Ja, for lenge siden. Jeg vil si cirka 4 generasjoner med android siden.

 

Neida, de ikke overmenn noen av de. For de som ønsker Android er nok et eller annet som passer der best og noe fra Apple er antagelig totalt uinteressant, mens for oss som foretrekker Apple og iOS så er hva som helst med Android like uinteressant.

 

Toppmodellene fra de ulike produsentene er uansett svært gode, mobile datamaskiner.

 

 

Da har du vel meldt deg ut av alle diskusjoner om Android-telefoner? Rimer jo ikke helt med at du er uinteressert hvis du er her og kommenterer?

 

 

Jeg er svært sjelden innom rene Android-diskusjoner, jeg har ingen problemer med å forlate denne tråden...:-)

Lenke til kommentar

Irriterende at Samsung drar en Apple og sløyer både minnekort og batteribytte. Savner nesten tiden da sauene kasta stein på oss pga plasten. Nå behandler tom produsenten oss som sauer...

Det som er så greit er at du kan bare gå for en telefon som LG G4 istedenfor. Det er det produsenter hører mest på: salgstall. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...