Gå til innhold

TEST: Samsung Galaxy S6 Edge+


Anbefalte innlegg

Har ikke opplevd at min henger seg, men gud bedre så grusom batteritid det er på den. Gikk fra en Z3 og det er jo natt og dag, bokstavelig talt, S6 Edge+ tar natta før klokka er sju. Hvordan i all verden kan noen leve med det her? :o Har samme bruksmønster som jeg hadde med Z3en... 

Spørs om jeg klarer leve med det til Z5 Premium kommer i november... :S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så man må knotte telefonen tilbake til steinalderen for at den skal overleve dagen? Spesielt... På min Z3 hadde jeg alt på, 1,5 dag var helt uproblematisk.

 

Bruker egentlig min mest på kveldstid til facebook, knotting på fora og surfing. Veeeldig greit med en ladeplate på det lille bordet ved siden av godstolen da. Også nå bestilt "fast charge" platen for Edge+.  

Lenke til kommentar

 

Så man må knotte telefonen tilbake til steinalderen for at den skal overleve dagen? Spesielt... På min Z3 hadde jeg alt på, 1,5 dag var helt uproblematisk.

 

Bruker egentlig min mest på kveldstid til facebook, knotting på fora og surfing. Veeeldig greit med en ladeplate på det lille bordet ved siden av godstolen da. Også nå bestilt "fast charge" platen for Edge+.  

 

 

Hva er produktnummeret på den? Ser ut til at jeg kun klarer å finne den til standard S6 og S6 Edge.

Lenke til kommentar

Kjøpte ei ladeplate fra Samsung, finnes det ei fast-plate også? Iiiinteresting.

 

Edit: Utfra hva jeg kunne finne ut er det denne det snakkes om:http://www.samsung.com/us/mobile/cell-phones-accessories/EP-PN920TBEGUS. Står til og med "fast charge" på den. Men det er den samme i Europa, bare uten fast charge-teksten: http://www.samsung.com/no/consumer/mobile-devices/accessories/power/EP-PG920IBEGWW

 

Se modellnr, PG920 på begge. Antar jeg allerede har den raske plata da.

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

Så man må knotte telefonen tilbake til steinalderen for at den skal overleve dagen? Spesielt... På min Z3 hadde jeg alt på, 1,5 dag var helt uproblematisk.

Da må det nesten være noe som ikke fungerer som det skal og drar mye strøm hvis det skjer. Ifølge tester skal den jo ha like god batteritid som Z3. Selvfølgelig vil Z3 sannsynligvis ha bedre resultat hvis du bruker skjermen mye, kontra oppgaver i bakgrunnen og lignende grunnet skjermstørrelse. Den kan jo og bli langt lysere enn Z3. Jeg opplevde det selv på min mobil at batteritiden  var ganske dårlig. Fant ut at det skyldest noe galt med en app, avinstallerte og hadde utrolig god batteritid. Og det på en telefon med lavere batteritid enn denne, med touchWiz. Det er jo meningen at den skal vare ut dagen. Samsung har jo vanligvis dårligere batteritid enn Sony, men store mobiler så har de ganske bra batteritid, da det er lettere å oppnå på større modeller.

Lenke til kommentar

Stemmer det da? Har da lest flere anmeldelser som har vært kritiske til batterilevetiden på Galaxy S6 og S6 Edge, og ifølge GSMArena så lister de jo blant annet hele 130-timer musikkavspilling på Z3 mot 49-timer på Galaxy S6 så noen forskjeller er det da? Batteriet på Z3 er jo også en hel del større så vil jo være naturlig at den fort kan holde bedre i standby osv..

 

 

EDIT:

 

Ser vi på tallene fra Anandtech så er jo ikke det spesielt positive:

 

 

 

 

73787.png

 

73786.png

 

73791.png

 

73792.png

 

73789.png

 

73790.png

 

 

 

 

 

 

 

 

Nå har de riktignok ikke med Xperia Z3 i sammenligningene, men tar jo da utgangspunkt i at Galaxy S6 / S6 Edge i utgangspunktet ikke scorer noe overveldende godt her og Sony har vel fått veldig mye skryt for sin batteristyring og store batterier i telefonene sine?

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

 

 

Bruker egentlig min mest på kveldstid til facebook, knotting på fora og surfing. Veeeldig greit med en ladeplate på det lille bordet ved siden av godstolen da. Også nå bestilt "fast charge" platen for Edge+.  

 

 

Hva er produktnummeret på den? Ser ut til at jeg kun klarer å finne den til standard S6 og S6 Edge.

 

Svart farge:  

EP-PN920BBEGWW  eller søk på "fast charge" pad.

 

 

Lenke til kommentar

Ramguy, du sammenligner helt feil telefoner. Vi snakker om egde + her. S6 og s6 egde har jo naturlig nok lavere batteritid enn z3. Musikkavspilling har ingenting å si alene. Se på totale score for egde+ hos gsm arena. Den er veldig god.

 

Testene hos anandtech viser web-browsing og benchmark levetid. Jeg kan forklare hvorfor disse testene er svært dårlige til å vurdere batteritid generelt. Det er ikke sikkert testen er representativ for bare browsing engang. Noe som henger sammen med amoled skjerm.

Lenke til kommentar

Synes det virker svært representativt med hva jeg selv opplever. Edge+ har crap batteritid. Apropos så kom det en oppdatering i natt, hvor et av punktene var forbedring av batteritid. Får se om det blir noen bedring, men jeg holder ikke pusten. Mulig jeg reagerer ekstra siden jeg har vært "godt vant" med Xperia Z, Z2 og nå Z3.

Lenke til kommentar

Synes det virker svært representativt med hva jeg selv opplever. Edge+ har crap batteritid. Apropos så kom det en oppdatering i natt, hvor et av punktene var forbedring av batteritid. Får se om det blir noen bedring, men jeg holder ikke pusten. Mulig jeg reagerer ekstra siden jeg har vært "godt vant" med Xperia Z, Z2 og nå Z3.

Hvis du faktisk hadde lest det jeg skrev, og som jeg har bevist med kilder, i motsetning til å bare hoppe på det en annen person skriver baser på EN ANNEN enhet en den du har, som altså er helt meningsløst, så hadde du nok ikke skrevet dette....

 

Egde + har veldig bra batteritid, på samme nivå med Z3 som og har veldig god batteritid.

Det at du IKKE opplever god batteritid, og går tom så raskt i forhold til Z3 betyr enten at det er noe galt med SW på telefonen. Eller så er det noe galt med en app. Jeg opplevde som sagt kraftig forverring av batteritid, pga en app. Gå på strømforbruk og sjekk hva som bruker strøm! Istedenfor å si deg enig med noen som trekker frem resultater fra en modell du ikke har engang!

 

Galaxy S6 og S6 egde har ellers ikke dårlig batteritid, men ikke god heller. Den er helt average når det kommer til batteri. Og de overlever begge en dag.

Lenke til kommentar

Edge+ har definitivt ikke veldig bra batteritid. Kanskje sammenlignet med iPhone, men sammenlignet med en Sony er den håpløs. Første appen på lista er på 7. plass, og er Facebook. Ellers går det i skjerm, android-system, andrioid OS, Google-tjenester, anrop og cellestandby. Ingenting overraskende, og telefonen er noen få dager gammel, med få installerte apps. Er vel bare å innse at skal man ha fornuftig levetid på mobilen er det Sony som gjelder. Synd, Edge+ er lekker å se på. 

Lenke til kommentar

Z3 Endurance rating: 85h

http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s6_edge+-7467.php

Galaxy Egde + Endurance rating: 83h

http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s6_edge+-7467.php

 

Det er merkelig at du bedømmer enhetens generelle levetid utifra ditt ene eksemplar(!). Det er absolutt ingenting som tilsier at Egde + har dårlig batteritid. Den har et stort batteri, og svært effektive komponenter. Så har du tenkt å fortsette å  hevde at den har dårlig batteritid, selv om alle tester sier at den har god batteritid? Selv om alle komponenter tilsier det motsatte? (Bare se på Note 4, Note 5, S6 til sammenligning)

 

Ellers, Sony Z3+: 65h endurance rating. Z5 er ikke akkurat veldig forskjellig fra Z3+. Den kommer ikke til å være på nivå med Z3 i batteritid.

 

Jeg kan forstå at du er skuffet med DIN enhets batteritid, men jeg skjønner ikke hvordan du kan si at dette gjelder generelt, når alt annet tilsier at det ikke stemmer. Det er og mulig at du har et bruksmønster som dreper store mobilers batteritid. Store mobiler er generelt bedre, men mye screen-on tid gjør at de blir lett slått. Spesielt av en Z3 som med mer vanlige mengder screen-on tid er bedre. Eller, så kan det som sagt være en feil i touchWiz, som gjør at den tar mer strøm enn den burde. Det er ikke uvanlig at dette skjer på mobile enheter fra tid til annen. Spesielt etter updates.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

TKongen, du kan jo dømme thklinge så mye du vil, men litt av greia med android er jo at batterilevetiden lever sitt eget liv. plutselig blir den dårlig etter en oppdatering, eller en app lager helvete. I hans tilfelle, som oppegående mobilbruker, så er han misfornøyd med batteritiden, selv om du finner tester som viser at den skal være ca like bra som telefonen han refererer til. Dette er jo litt av greia med at en del av oss trekkes mot ios. Det finnes problemer og bugs som ødelegger for batteritiden her også, men min erfaring er at de er sjeldnere.

Lenke til kommentar

Ingenting å utsette på batteritiden her. Faktisk så opplever jeg den som meget god. Jeg forventer ikke at en tlf skal holde et par dager og er fornøyd med å klare meg med god bruk frem til dagen er omme. Det eneste jeg har gjort er å sette skjermmodusen til grunnleggende, som gir mer naturlige farger, og slått av 4G pga variabel dekning (erfarer 3G som mer enn raskt nok).

Lenke til kommentar

TKongen, du kan jo dømme thklinge så mye du vil, men litt av greia med android er jo at batterilevetiden lever sitt eget liv. plutselig blir den dårlig etter en oppdatering, eller en app lager helvete. I hans tilfelle, som oppegående mobilbruker, så er han misfornøyd med batteritiden, selv om du finner tester som viser at den skal være ca like bra som telefonen han refererer til. Dette er jo litt av greia med at en del av oss trekkes mot ios. Det finnes problemer og bugs som ødelegger for batteritiden her også, men min erfaring er at de er sjeldnere.

Jeg dømmer ingen, jeg prøver bare å forklare hva det faktiske problemet er. Jeg prøver ikke å dekke over noe, og jeg prøver faktisk å hjelpe. Som f. eks skrive at han bør sjekke forbruk fra apps. 

 

Jeg forstår ikke hvorfor du absolutt skal komme her å prøve å gjøre alt til iOS vs Android. Det er faktisk lite interessant. Du har ingen beviser, du sier "jeg føler at det er mer sånn på Android enn iOS". Som er feil i seg selv, pga generaliseringen. Dessuten blir det merkelig å komme inn i en diskusjon der du har mobiler som Z3 og snakke om Apple og batteritid...

 

Så hvis du har noe å bidra med, kom gjerne med det, men hvis du bare vil skape en iOS vs Android er jeg svært lite interessert. Spesielt når du baserer deg på høyst subjektive og generaliserende argumenter...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dessuten blir det merkelig å komme inn i en diskusjon der du har mobiler som Z3 og snakke om Apple og batteritid...

 

 

...dette er et strålende prinsipp som hadde vært helt fint om alle kunne følge. Da slipper man alle disse håpløse diskusjonene om hvilket merke/modell som er "best".

 

Så da holder vi unna alle Apple-ting fra Android/Windows-tråder, og vi holder unna alle Android/Windows-ting fra Apple-tråder.

 

Kjempebra!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...