Gå til innhold

Hvorfor er det så mange KRIK-medlemmer i akademiske stillinger ved NTNU?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Når det kommer til dokumentasjon, så kan du bare gå med meg langs elektrobygget og høre hva de skriker til meg. Dette er professorer og stipendiater. 

 

Det er jeg faktisk helt med på. Si et klokkeslett og sted vi kan møtes. Når som helst i neste uke.

 

Rent debattmessig er dette et godt grep fra deg, men det har noen mangler...

 

1) De vil sannsynligvis ikke gjøre det etter at jeg har klaget på dem på det mest besøkte forumet i Norge (og jeg har kraftige indisier på at de også leser her)

 

2) Jeg har ikke noen emner ved elektrobygget, slik at de ikke kan "garantere" meg en E, som de pleier.

 

Så det er dessverre ikke mulig å etterkomme ønsket ditt, men jeg pleier å gå forbi der fordi kantina har en god vegetar-sandwich, så du kan lurke rundt langs bygget ved lunsjtider. Men det er lite tvilsomt at de vil angripe meg som de pleier å gjøre. De sitter forøvrig i fjerde etasje på høyresiden, mens jeg pleier å gå langs bakken.

 

Forøvrig har jeg et annet bevis på KRIKs dominans. Opp i gjennom min tid på NTNU har jeg aldri sett en innvandrer som undervisningsassistent, men jeg så det i dag. Dette var en iraner som jeg antar har konvertert til kristendommen (han er KRIK-medlem) og hadde blitt "akseptert" av matematisk institutt. Det finnes egentlig ikke klarere bevis enn dette, så lenge du konverterer til kristendommen og ikke er mot religionen vår godtar vi deg. 

Lenke til kommentar

Dette her er å rette fokus mot feil aspekt ved saken. Dere forsøker å fjerne fokuset mot den virkelige saken; nemlig KRIKs dominans over et universitet når de er fiendtlige mot vitenskap, ved å fokusere på et sidegren av debatten og forsøke å fremstille meg som en som taler usant i det tilfellet og derav øke dette til også å gjelde hele saken. 

 

Vitenskap og religion hører ikke sammen, og det er dessverre slik at det er veldig mange kreasjonister på NTNU for tiden. I nasjoner som USA ville slike mennesker ha fått sparken, fordi kreasjonisme og intelligent design er en løgn.

 

Forøvrig tror jeg at jeg tar en ferie ettersom dere retter feil fokus og ikke er vennlig innstilte til verken meg eller vitenskapen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At så mange er blind for slike grupperinger er skremmende.

Tror dere ikke slike sammenslutninger i samfunnet er svært utbredt?

Folk som leder store organiasjoner og firmaer som gir jobber til bare folk de kjenner, så de kan styre hva som skjer der. Blir litt som en sekt. Er en grunn til at 60-70 % av alle jobber aldri utlyses offentlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Når det kommer til dokumentasjon, så kan du bare gå med meg langs elektrobygget og høre hva de skriker til meg. Dette er professorer og stipendiater. 

 

Det er jeg faktisk helt med på. Si et klokkeslett og sted vi kan møtes. Når som helst i neste uke.

 

Rent debattmessig er dette et godt grep fra deg, men det har noen mangler...

 

1) De vil sannsynligvis ikke gjøre det etter at jeg har klaget på dem på det mest besøkte forumet i Norge (og jeg har kraftige indisier på at de også leser her)

 

2) Jeg har ikke noen emner ved elektrobygget, slik at de ikke kan "garantere" meg en E, som de pleier.

 

Så det er dessverre ikke mulig å etterkomme ønsket ditt, men jeg pleier å gå forbi der fordi kantina har en god vegetar-sandwich, så du kan lurke rundt langs bygget ved lunsjtider. Men det er lite tvilsomt at de vil angripe meg som de pleier å gjøre. De sitter forøvrig i fjerde etasje på høyresiden, mens jeg pleier å gå langs bakken.

 

Forøvrig har jeg et annet bevis på KRIKs dominans. Opp i gjennom min tid på NTNU har jeg aldri sett en innvandrer som undervisningsassistent, men jeg så det i dag. Dette var en iraner som jeg antar har konvertert til kristendommen (han er KRIK-medlem) og hadde blitt "akseptert" av matematisk institutt. Det finnes egentlig ikke klarere bevis enn dette, så lenge du konverterer til kristendommen og ikke er mot religionen vår godtar vi deg. 

 

Vent litt.. Først foreslår du å dokumentere påstandene dine ved at noen kan bli med deg og gå en tur og oppleve det, og det øyeblikket noen går med på forslaget ditt så er "tilfeldigvis" muligheten ødelagt?

 

Jeg har forøvrig også hatt læringsassistenter ved matematisk institutt som har vært både mørk og lys, og har aldri observert en eneste KRIK-person på NTNU.

Endret av atb
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som andre skriver, så hadde jeg heller aldri hørt om KRIK før jeg begynte på NTNU. På gløs, så kunne man se studenter med KRIK genser stadig vekk. Hadde også ca 5 stykker i klassen. Jeg husker at jeg også hadde en professor, som jeg googlet opp, og fant ut at han var svært engasjert i en eller annen kirke. Dette er de eneste tilfellene som jeg vet om, men det kan godt hende at det er enda mer utbredt enn hva jeg fikk inntrykk av. Det er jo i så fall interessant. 

 

Når det gjelder NTNU, så er skolen ganske hvit, eller hva jeg skal kalle det. De aller fleste er etnisk norske, eller har foreldre som har flyttet hit for å jobbe. Dette gjelder i alle fall på gløs. Så dette med mørkhudede studasser vil det naturlig nok ikke være så veldig mange av.

 

Selv om NTNU er et vitenskaplig universitet, så undervises det stort sett i emner hvor fagfeltet allerede er kartlagt. Newtons lover, reguleringsteknikk, programmering vil jeg ikke tro utgjør noen trussel for det religiøse verdensbildet. Det foregår selvsagt litt forskning på alle linjene, men det går bare ut på at noen har kommet opp med noen sneverheter. Det kan godt hende at NTNU er som en sekt, men tror nødvendigvis ikke at det er for å hindre vitenskapelige fremskritt. Evolusjonsteorien er allerede godt kjent.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det eneste jeg kan tenke meg er poenget med denne tråden er å bruke islam-fiendtlig konspiratorisk retorikk om kristne organisasjoner og mennesker for å vise hvor koko mye av den generelle muslim-skepsisen er.. I så fall, ganske bra gjennomført

Endret av mthor
Lenke til kommentar

I løpet av mitt studium (3 år) på Gløshaugen har jeg i hvert fall møtt minst 20 kreasjonister, som er professorer eller stipendiater, på NTNU. Dette er bare på mitt studium. Jeg har ingen anelse om hvor mange det er på medisinsk fakultet (virker som et sted hvor mange dem sannsynligvis er) eller andre institutter på NTNU. 

 

Hvis man i tillegg legger til at KRIK Student Trondheim har nesten 1200 likes på deres facebook-side og de har grupper som Spontan-KRIK med nesten 600 medlemmer, så ser mange at dette er en formidabel organisasjon. 

 

Vi må også huske at veldig mange av de vitenskapelig ansatte kommer fra andre land. De jeg vet om er etnisk norske. Det er en reell fare for at de kan bli den dominerende organisasjonen på NTNU i nær fremtid. Ettersom mange av de utenlandske forskerne kommer fra land som Iran (svært religiøst), så kommer kreasjonistene til å dominere forskningen på det eneste naturvitenskapelige universitet i Norge. 

 

Oppsummering: de kristne professorene er sannsynligvis over 100 personer i omfang, de støtter ikke-vitenskapelige teorier, de henter utenlandske studenter fra religiøst konservative land som heller ikke støtter vitenskap og de har flere tusen fotsoldater i studentorganisasjoner som KRIK som de forfremmer til doktorander og professorater.

Endret av Bjørn-Ove
Lenke til kommentar

Det er vel egentlig to ting som trådstarter har bommet på:

1: At en rekke ansatte er medlem i en organisasjon betyr ikke at denne organisasjonen har "makt".

2: KRIKere er ikke nødvendigvis kreasjonister. Noen er det nok (jeg kjenner en del som er aktive i KRIK, og der er det en ganske jevn fordeling av ekstremt konservative, og helt normale, knapt religiøse), men slettes ikke alle.

 

Dettev åset med at ansatte hater deg, hetser deg og roper deg klarer jeg rett og slett ikke tro på. Her tror jeg rett og slett du enten lyver eller fantaserer.

 

Jeg har studert ett år på gløshaugen, og har aldri vært i et miljø hvor misjonerende ateisme har stått sterkere. At KRIK skal ha nevneverdig mye makt her er, og gå inn for å fryse ut ateister er helt latterlig. Da ville jo en (virkelig) majoritet av studentmassen bli utsatt for dette.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...