Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Venner som misunner deg...


Anbefalte innlegg

Det sies at det er i dårlige tider man finner ut hvem som er dine gode venner og hvem som ikke er det.

Jeg er merkelig nok opplevd det motsatte, at det faktisk er i de gode tider man finner ut av det. Jeg kjøpte meg leilighet i fjord og giftet meg i år. Ja ting går riktig så bra for meg. Men merkelig nok så forsvinner også et par venner, som jeg anså som svært gode. Selv så er dem single og arbeidsledige. Men jeg brydde meg ikke om det, fordi de var gode venner av meg. Nå har dem ekskludert meg helt, og gidder ikke en gang å treffe meg når jeg spørr. Dem er rett og slett ute av livet mitt. Kan det være misunnelse, er det ikke meningen at venner skal kunne unne hverandre. Hva skjedde egentlig på veien?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har noe med at du har giftet deg. Så de føler seg etterlatt. Eller de føler at de ligger bak deg. Det har ingenting med misunnelse å gjøre, men menneskelige følelser. Når en kamerat nr.1 gifter og kamerat nr.2 ikke oppnår det samme. Så blir man deprimert og lei av andres lykke. Har ingenting med sjalusi å gjøre.

Endret av Rioter
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 Jeg kjøpte meg leilighet i fjor og giftet meg i år. Ja ting går riktig så bra for meg. 

Fint at du er fornøyd. Andre ser det slik at du har blitt slave av banken og slave for kjerringa og en A4 besteborger som de har lite til felles med lenger. De er ikke misunnelige, synes heller synd på deg, men anser deg nok som fortapt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det handler så mye om at de er kjipe som at de kanskje ikke lenger føler dere har så mye å snakke om, siden dere er på forskjellige steder i livet.

Dessuten har vellykkede mennesker en tendens til å vite hva som er best for alle andre og å bidra med "suksessoppskriften" ved hver minste anledning, noe som kan være litt slitsomt for en ensom stakkar som har sin egen, mindre legitime utgave. At du mistenker at dette først og fremst dreier seg om misunnelse kan jo tyde på at du nå også anser deg selv for å være hevet over dine mindre heldige venner. Det merker de fort. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Du kan få være med på parmiddager, det kan ikke kameratene dine.

 

Edit: men for å være helt seriøs så betyr det å gifte seg at man må si litt farvel til gamle kamerater og prioritere familien. Tipper dere finner tilbake til hverandre når kameratene dine kommer i parforhold. Det er lettere å invitere par hjem til seg, enn gamle kamerater som lett blir det femte hjulet på vogna.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

Jeg tror også det som alle andre i tråden sier. Det trenger ikke å ha med deg eller dem som personer å gjøre, men det faktum at dere er i forskjellige faser av livet, og da kan inkompabilitet oppstå. Men må få gjøre en interessant observasjon her. Nå er jeg ikke jeg mann, så det kan jo hende det er forskjellig for oss damene, men jeg har ikke opplevd dette fenomenet med at en glir fra hverandre så snart en venninne får familie. Dog ser jeg det hos menn hele tiden. Må være at vennskap mellom kvinner fungerer annerledes enn mellom menn.

Lenke til kommentar

Jeg kan se en ting som kan få folk til å "gå lei", nemlig at man ikke har den samme fleksibiliteten lenger, mens dine venner fortsatt har den. Blir "kona" unnskyldning nok ganger går man lei, og den gamle vennen er en tøffel fremfor en god kamerat.

Har venner som må spørre "dama" om det passer med besøk, og det er like irriterende hver gang når det motsatte aldri er et problem. Dog har jeg aldri vurdert å ditche dem av den grunn, selv om jeg nok ikke strekker meg langt for å få til et møte som en stille protest mot "regimet" :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...