Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gleder meg til å se resultatet, husk å ta mange bilder! :D

 

Hvorfor går du heller ikke for en mer kvalitetsstrømforsyning når du lager noe så fett?

Hvorfor ikke gå for et hovedkort med OC Socket?

 

Ps: legg linken til bygget her også :)

Masse bilder skal det bli, men er på tegnestadiet ennå  :wee: 

 

Fikk den oppfatningen at corsair sin 1000W gold til 2k måtte holde? Kan gå for platinum mer det egenlig noe vits?

 

Grunnen til at jeg går for corsair er at de selger kabelsett "sleeved" i rød

post-384151-0-94486100-1438612552_thumb.jpg

 

Siden dette er en pc som sitter pent under en glassplate så tenker jeg litt mer på utseendemessige kriterier også. Så jeg har undersøket litt og finner stort sett ikke noen røde hovedkort med OC bortsett for Asus Rampage V Extreme. I tillegg er søkeresultatene litt vage, så viss jeg kunne halvert kostnaden fra 4,7k til ~2-3k så hadde det vært fint. 

 

Ja, prosjektet kommer sikkert på ligge imellom 50k når det er ferdig. Sist jeg sjekket, så driter jeg ikke penger, og om jeg kan spare på noe så hadde det vært fint.

 

Ingen vannkjøling? :(

Hehe, ikke frykt! Her skal alt vannkjøles fra topp til tå, har bare ikke bestemt meg ennå. Leser fortsatt meg opp på div utstyr og bygging, og hva er best og ser best ut :wee: 

 

 

 

Ikke glem at jeg har aldri bygget en pc før, eg er ganske fersk når det gjelder forståelse av alle tekniske beskrivelser osv. Jeg kan det grunnleggende, men trenger gjerne tips og hjelp om jeg dummer meg ut med valg osv ;)

Endret av Creolucis
Lenke til kommentar

Jo, er bare to kort utenom kort fra Asus som har OC socket, Asrock x99 OC Formula USB 3.1 og et fra gigabyte, husker ikke hvilket (oransje farge tror jeg).

Hva med å heller gå for en annen og bedre strømforsyning (RM serien er ikke kjent for kvalitet), og kjøpe kabler fra Cablemod. Syns de fra Cablemod er mye finere enn de fra Corsair uansett. :D

Lenke til kommentar

Jo, er bare to kort utenom kort fra Asus som har OC socket, Asrock x99 OC Formula USB 3.1 og et fra gigabyte, husker ikke hvilket (oransje farge tror jeg).

Hva med å heller gå for en annen og bedre strømforsyning (RM serien er ikke kjent for kvalitet), og kjøpe kabler fra Cablemod. Syns de fra Cablemod er mye finere enn de fra Corsair uansett. :D

Synd at fargen rød må koste 2k ekstra X)

 

Takker for cablemod tipset, så hvilke strømforsyninger er kompatible med kablene deres som er også kjent for litt bedre kvalitet?

Lenke til kommentar

 

Jo, er bare to kort utenom kort fra Asus som har OC socket, Asrock x99 OC Formula USB 3.1 og et fra gigabyte, husker ikke hvilket (oransje farge tror jeg).

Hva med å heller gå for en annen og bedre strømforsyning (RM serien er ikke kjent for kvalitet), og kjøpe kabler fra Cablemod. Syns de fra Cablemod er mye finere enn de fra Corsair uansett. :D

Synd at fargen rød må koste 2k ekstra X)

 

Takker for cablemod tipset, så hvilke strømforsyninger er kompatible med kablene deres som er også kjent for litt bedre kvalitet?

 

Her er hvilke de passer til. Ville anbefalt Evga Supernova G2, Corsair AX/HX, Seasonic og evt CM V-serien. Ta en titt her 

Lenke til kommentar

 

 

Jo, er bare to kort utenom kort fra Asus som har OC socket, Asrock x99 OC Formula USB 3.1 og et fra gigabyte, husker ikke hvilket (oransje farge tror jeg).

Hva med å heller gå for en annen og bedre strømforsyning (RM serien er ikke kjent for kvalitet), og kjøpe kabler fra Cablemod. Syns de fra Cablemod er mye finere enn de fra Corsair uansett. :D

Synd at fargen rød må koste 2k ekstra X)

 

Takker for cablemod tipset, så hvilke strømforsyninger er kompatible med kablene deres som er også kjent for litt bedre kvalitet?

 

Her er hvilke de passer til. Ville anbefalt Evga Supernova G2, Corsair AX/HX, Seasonic og evt CM V-serien. Ta en titt her 

 

Blir en Cooler Master V1200

Lenke til kommentar

Det finnes en del å velge i mellom. EK er vel mest utbredt, handler du utenfor Norge finner du f.eks Alphacool, Aquacomputer, Bitspower, Swiftech, XSPC og Koolance, 

 

Det finnes en del å velge i mellom. EK er vel mest utbredt, handler du utenfor Norge finner du f.eks Alphacool, Aquacomputer, Bitspower, Swiftech, XSPC og Koolance, 

 

 

 

Det er vel kun EVGA som har ferdigmonterte vannblokker, resten er hybrid kort. Du betaler en del ekstra i forhold til å montere selv.

Det var det jeg tenkte, er hovedsaklig blokker jeg kan selv montere jeg leter etter.
Ek har masse vannblokker som du monterer selv.

 

Flott!

Regner med det er lite vits med 2 msi 98ti med stock twin frozr vifter, da disse må av uansett?

Lenke til kommentar

Håper du ikke bare har valgt det dyreste. Lurer litt på hva du skal bruke maskinen til siden du velger å bruke 50 000 på en PC. Det kan umulig være gaming. Ser ikke poenget med GTX980 i SLI på en 1440p monitor. I tillegg velger en 1000gb SSD disk som er ufattelig overpriset. Hva med 2x 500gb som du setter i Raid 0 så du kan få litt fart på systemet her? CPU er også veldig overkill samme med minnet og ikke minst hovedkortet.

Lenke til kommentar

Håper du ikke bare har valgt det dyreste. Lurer litt på hva du skal bruke maskinen til siden du velger å bruke 50 000 på en PC. Det kan umulig være gaming. Ser ikke poenget med GTX980 i SLI på en 1440p monitor. I tillegg velger en 1000gb SSD disk som er ufattelig overpriset. Hva med 2x 500gb som du setter i Raid 0 så du kan få litt fart på systemet her? CPU er også veldig overkill samme med minnet og ikke minst hovedkortet.

Ser en del advarsler om at å sette 500gb ssd i raid 0, så er de høy sjanse for at de blir ødelagt?

 

Er enig i at ting begynner å bli dyrt, men du må ta til hensyns at jeg er en noob som blir villedet rundt på dyre valg.

Har ennå ikke kjøpt noe og er fortsatt på tegnestadiet når det gjelder bordet.

 

Det begynte med at jeg ville ha muligheten til å game på 4k skjerm, men ble fort advart at det er "for tidlig, gå for 1440p istedet"

Jeg tenkte å fremtidsrette pc'n til å vare i 5 år.

 

Om du kommer med forslag til komponenter som er like bra eller har lite betydning i ytelsesforhold til faktisk gaming så hadde det vært bra.

Kommer vel til å utforske videoredigering, photoshop m.m etterhvert. Jeg har aldri hatt en god nok pc til å drive slike programvarer heller, så jeg kaster meg egentlig på dypt vann.

Endret av Creolucis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...