Gå til innhold

Anbefalte innlegg

 

Jo, er bare to kort utenom kort fra Asus som har OC socket, Asrock x99 OC Formula USB 3.1 og et fra gigabyte, husker ikke hvilket (oransje farge tror jeg).

Hva med å heller gå for en annen og bedre strømforsyning (RM serien er ikke kjent for kvalitet), og kjøpe kabler fra Cablemod. Syns de fra Cablemod er mye finere enn de fra Corsair uansett. :D

Synd at fargen rød må koste 2k ekstra X)

 

Takker for cablemod tipset, så hvilke strømforsyninger er kompatible med kablene deres som er også kjent for litt bedre kvalitet?

 

Du kan evt prøve deg på en farge mod? Linus fra linus tech tips gikk andre veien, og ville kvitte seg med den røde fargen, men ble ganske kult resultat. Dessuten blir det enda mer unikt^^ 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, du kan jo bare ha et NAS f.eks. hvor du lagrer viktige filer, så drite i om en disk feiler på PCen.

Ny disk, sett opp RAID på nytt og fersk installasjon av Windows dersom det skulle skje.

Ja det kan gå, og er det mulig å sette 2 ssd i raid 0 og ha en lagrings hdd i tillegg?

Lenke til kommentar

 

 

Jo, er bare to kort utenom kort fra Asus som har OC socket, Asrock x99 OC Formula USB 3.1 og et fra gigabyte, husker ikke hvilket (oransje farge tror jeg).

Hva med å heller gå for en annen og bedre strømforsyning (RM serien er ikke kjent for kvalitet), og kjøpe kabler fra Cablemod. Syns de fra Cablemod er mye finere enn de fra Corsair uansett. :D

Synd at fargen rød må koste 2k ekstra X)

 

Takker for cablemod tipset, så hvilke strømforsyninger er kompatible med kablene deres som er også kjent for litt bedre kvalitet?

 

Du kan evt prøve deg på en farge mod? Linus fra linus tech tips gikk andre veien, og ville kvitte seg med den røde fargen, men ble ganske kult resultat. Dessuten blir det enda mer unikt^^ 

 

 

Hehe, bra "10 feet mod" men utrolig risky X)

 

Jeg gikk heller for et billigere rødt hovedkort med socket 1150 istedet for 2011, byttet ut ddr4 med ddr3 ram, og byttet til i7 4790k istedet for 5820k, Gikk vel ned med 3-4k som jeg fort tar igjen med vannkjølingsutstyr.

Lenke til kommentar

 

Tja, du kan jo bare ha et NAS f.eks. hvor du lagrer viktige filer, så drite i om en disk feiler på PCen.

Ny disk, sett opp RAID på nytt og fersk installasjon av Windows dersom det skulle skje.

Ja det kan gå, og er det mulig å sette 2 ssd i raid 0 og ha en lagrings hdd i tillegg?

 

 

Ja, du kan ha en vanlig hdd som lagringsdisk i tillegg :)

Evt. et RAID1 med to vanlige disker om du ønsker enda litt mer sikkerhet på dataene dine.

Lenke til kommentar

 

 

Tja, du kan jo bare ha et NAS f.eks. hvor du lagrer viktige filer, så drite i om en disk feiler på PCen.

Ny disk, sett opp RAID på nytt og fersk installasjon av Windows dersom det skulle skje.

Ja det kan gå, og er det mulig å sette 2 ssd i raid 0 og ha en lagrings hdd i tillegg?

 

 

Ja, du kan ha en vanlig hdd som lagringsdisk i tillegg :)

Evt. et RAID1 med to vanlige disker om du ønsker enda litt mer sikkerhet på dataene dine.

 

Holder med en hdd og 2 ssd for min del ;) Ser også rapporter på at de har kjørt ssd i raid 0 for 4-5 år uten spessielle problemer

 

Høres fornuftig ut!

Håper d, ytelsesmessig har ikke delene noe mye å si når d gjelder gaming så vidt jeg har forstått.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke X99 og 2011-v3 socket? Og da DDR4 minne?

ja si det.

 

Hva gir en x99 ift z97? (https://www.komplett.no/k/kcp.aspx?sku=814894&sku=822626&sku=844956)

 

- Usb 3.1 - Svært begrenset med utstyr ennå, men kanskje innen 2-3 år

- Flere sata porter - kan se jeg kanskje trenger flere enn hva z97 har

- Bedre innebygd lydkort

- bedre internettkort

 

 

nei du jeg går for en x99.

 

 

 

Det er simpelthen så mye valgmuligheter at det er lett å gå seg vill, spesielt når man knapt vet hva man trenger/vil ha.

 

 

 

Lenke til kommentar

Mer fremtidsrettet (som gjør det lettere å oppgradere f.eks. CPU og minne senere).

DDR4 minne, DDR3 er vel snart på vei ut - om det ikke er på vei allerede.

Ytelse?

 

Det er jo ikke mange kronene i forskjell, spesielt når du legger rundtom 50k i maskinen din!

Jeg hadde i alle fall gått for 2011-v3, X99 og DDR4 minne.

Lenke til kommentar

 

 

 

https://www.mpx.no/evga-geforce-gtx-980-ti-6gb-physx-cuda/850626

 

er dette lureri?

 

buttikken finnes visst i trondheim, de er ca 1-2k billigere enn komplett på alle 980 ti's

Er ikke 1-2k billigere når du legger på mva ;)

Sant, så sant. Begynte å lure, derfor jeg spurte om det var lureri.

 

 

Da er det også lagt ut en liten oppdatering i arbeidsloggen :w00t:

Da tar jeg kveld, klokken er jo kvart på fire.

Endret av Creolucis
Lenke til kommentar

Hey

Lurer på hvilket kabinett som er best å skaffe for å få tak i ssd/hdd spor, dvd/blueray spor, skruhull til hovedkort osv...


Kommer til å kappe opp kabinettet for å få ut det nødvendige til montering av pc utstyret.

skal jeg gå for en billig midi kabinett eller er må jeg ha en stor big tower? Dette er relativt utdaterte kabinett vel å merke.

Er det deler jeg må ha som ikke eksisterer i disse?

Lenke til kommentar

 

 

 

https://www.mpx.no/evga-geforce-gtx-980-ti-6gb-physx-cuda/850626

 

er dette lureri?

 

buttikken finnes visst i trondheim, de er ca 1-2k billigere enn komplett på alle 980 ti's

Er ikke 1-2k billigere når du legger på mva ;)
Sant, så sant. Begynte å lure, derfor jeg spurte om det var lureri.

 

 

Da er det også lagt ut en liten oppdatering i arbeidsloggen :w00t:

Da tar jeg kveld, klokken er jo kvart på fire.

 

Mpx er eid av komplett.

Mpx fokuserer på bedrifts markedet, og komplett på privat markedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...