Gå til innhold

Finnes det like dumme nordmenn?


G

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De er gale alle sammen. De "politi"betjentene plaffer han ned som om han skulle vært en vill bjørn, eller en raptor fra Jurassic Park. Hva er poenget med å tømme magasinet, og samtidig forsøke gjennopplivning rett etter?

 

Det er helt "texas" i Texas.

Poenget med å tømme magasinet er å være helt sikker på at han ikke kommer til å skyte noen. Poenget med å forsøke gjenoppliving er at det er hyggelig om han overlever. Greia er at de er villige til å sette livet hans i veldig stor fare for å stoppe ham, men det er likevel å stoppe ham som er målet, ikke å drepe. Jeg vet det høres rart ut, og jeg er forøvrig motstander av generell bevæpning av politiet i Norge, men det er det som er logikken de bruker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Poenget med å tømme magasinet er å være helt sikker på at han ikke kommer til å skyte noen. Poenget med å forsøke gjenoppliving er at det er hyggelig om han overlever. Greia er at de er villige til å sette livet hans i veldig stor fare for å stoppe ham, men det er likevel å stoppe ham som er målet, ikke å drepe. Jeg vet det høres rart ut, og jeg er forøvrig motstander av generell bevæpning av politiet i Norge, men det er det som er logikken de bruker.

Ja det er logikken de bruker, men det er fortsatt ikke nødvendig å tømme magasinet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

En skutt og drept av Norsk politi i løpet av de siste 12 årene.

 

Over 400 skutt og drept av amerikansk politi i løpet av de siste 7 månedene.

 

Muuurica!

 

 

Folketall i Norge(2015): rundt 5 millioner..

 

Folketall i USA (2014): 318 millioner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

En skutt og drept av Norsk politi i løpet av de siste 12 årene.

 

Over 400 skutt og drept av amerikansk politi i løpet av de siste 7 månedene.

 

Muuurica!

 

 

Folketall i Norge(2015): rundt 5 millioner..

 

Folketall i USA (2014): 318 millioner.

 

Så hvis vi gjør om amerikanske tall til norske, og antar at det er jevnt antall drepte i alle årets måneder, får vi et snitt på 11 drepte per år per 5 millioner innbyggere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

En skutt og drept av Norsk politi i løpet av de siste 12 årene.

 

Over 400 skutt og drept av amerikansk politi i løpet av de siste 7 månedene.

 

Muuurica!

 

 

Folketall i Norge(2015): rundt 5 millioner..

 

Folketall i USA (2014): 318 millioner.

 

 

Jeg kan hjelpe til jevne ut tallene litt så du letter kan se forskjellen.

 

For å få Amerika sine antall drepte pr. år så må vi gange opp tallet med ca 1,7 (400*1,7= 680)

For å få det norske antallet pr. år så må vi dele opp tallet med ca. 63,8 (1/12=0,08334)

 

Men antallet som bor i hvert sitt land er enormt stort som du påpeker, og siden vi kun har 0,08334 i norge så blir det nok lettest og gange opp antallet for å matche USA sitt folke tall. Altså 5*63,8 så ender vi på 319. Det er close enough.

 

Ganger vi opp antall drepte med det samme tallet så finner vi hvor mange de 680 drepte i USA tilsvarer i Norge pr. år.

 

0,08334*63,8= 5,317.

 

Så med et Norge på 419 mil innb. så har politiet drept med skytevåpen 5,317 mennesker per 12 måneder.

Med Amerika sine 420 mil innb. så har politiet drept med skytevåpen 680 mennesker per 12 måneder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

En skutt og drept av Norsk politi i løpet av de siste 12 årene.

 

Over 400 skutt og drept av amerikansk politi i løpet av de siste 7 månedene.

 

Muuurica!

 

 

Folketall i Norge(2015): rundt 5 millioner..

 

Folketall i USA (2014): 318 millioner.

 

 

Statistikk er gøy ja. Og ca. 500 tusen amerikanere pådrar seg årlig herpes på kjønnsorganene. Yikes!

http://www.herpesclinic.com/genitalherpes/genitalherpesstatistics.htm

 

 

cropped-header.jpg

Endret av G
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

 

 

En skutt og drept av Norsk politi i løpet av de siste 12 årene.

 

Over 400 skutt og drept av amerikansk politi i løpet av de siste 7 månedene.

 

Muuurica!

 

 

Folketall i Norge(2015): rundt 5 millioner..

 

Folketall i USA (2014): 318 millioner.

 

 

Jeg kan hjelpe til jevne ut tallene litt så du letter kan se forskjellen.

 

For å få Amerika sine antall drepte pr. år så må vi gange opp tallet med ca 1,7 (400*1,7= 680)

For å få det norske antallet pr. år så må vi dele opp tallet med ca. 63,8 (1/12=0,08334)

 

Men antallet som bor i hvert sitt land er enormt stort som du påpeker, og siden vi kun har 0,08334 i norge så blir det nok lettest og gange opp antallet for å matche USA sitt folke tall. Altså 5*63,8 så ender vi på 319. Det er close enough.

 

Ganger vi opp antall drepte med det samme tallet så finner vi hvor mange de 680 drepte i USA tilsvarer i Norge pr. år.

 

0,08334*63,8= 5,317.

 

Så med et Norge på 419 mil innb. så har politiet drept med skytevåpen 5,317 mennesker per 12 måneder.

Med Amerika sine 420 mil innb. så har politiet drept med skytevåpen 680 mennesker per 12 måneder.

 

 

 

Meget mulig jeg henger meg opp i helt feil ting her nå, men hvor fikk du 1,7 ifra?  Jeg tok 400 delt på 7mnd * 12mnd og fikk 685 (totalt antall drepte per år).

 

Og så tok jeg èn og delte på 12 og fikk 0,833333 drepte i Norge per år.

 

 

0,8333333 drepte per år, gange med 63,8 = 53.16666454 per med 319 millioner i Norge. Og da 685 i USA på ett år.

 

 

Nå fikk jeg ikke seks i matte så er mulig jeg rekna feil her (?),  Men ser fortsatt at det er en stor forskjell selv med 53 eller 5 personer kontra 685 i USA, så blir fortsatt mange flere drepte i USA kontra i Norge når vi jevner ut folketallet. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...