Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny luksus bil til max 550.000kr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor være bekymret hele tiden for at den skal bli tett og risikere stor verkstedregning når den må byttes? Er vel bedre å bare fjerne innmaten i den, og finne noen som kan deaktivere funksjonen i hjernen på bilen, så slippe det tullet? Man fjerner bare innmaten, så når den er på eukontroll så er den "der fortsatt", de kan jo ikke se hva som er inni den :)

Lenke til kommentar

Noen av de firmaene som driver med chip tuning og fjerning av DPF her i Norge samt. flere, hevder at det går fint gjennom avgasstesten på eu kontrollen. Så det går vel kanskje?

Vet ikke om jeg kommer til å oppleve det problemet noe særlig siden bilen er såpass ny, bor nærme Sverige så kommer nok uansett til å ta noen langturer på E6 og rense filteret, ihvertfall en gang i året :)

Men så sier de også at man får ekstra HK (ca 30hk), høyere dreiemoment, mindre forbruk, mindre slitasje for motor OG turbo. Så er det ulovlig også da... blir vanskelig å bestemme seg.

Lenke til kommentar

Noen av de firmaene som driver med chip tuning og fjerning av DPF her i Norge samt. flere, hevder at det går fint gjennom avgasstesten på eu kontrollen. Så det går vel kanskje?

Vet ikke om jeg kommer til å oppleve det problemet noe særlig siden bilen er såpass ny, bor nærme Sverige så kommer nok uansett til å ta noen langturer på E6 og rense filteret, ihvertfall en gang i året :)

Men så sier de også at man får ekstra HK (ca 30hk), høyere dreiemoment, mindre forbruk, mindre slitasje for motor OG turbo. Så er det ulovlig også da... blir vanskelig å bestemme seg.

ehmm...du skjønner vel at dem tjener penger på å fjerne DPF for deg? ;) "hevder at det går fint" gjennom eukontroll, og at det faktisk gjør det...er ikke heilt det samme ;)   og bor du i nærheten av e6.... then there is no need :)

 

er bare å kjøre på e6 av og til

Lenke til kommentar

 

 

Kommer den igjennom avgass da?

 

En god dæsj med E85 på tanken pleier å ta seg av sånt ;)

 

E85 på diesel høres meget tvilsomt ut spør du meg, særlig på en bil til over halv mill ;)

 

 

Tenkte bensinbil og katalysator ;)

 

Dog ville jeg vel ikke fjernet hverken ditt eller datt av sånne ting på en nymotens bil der bilen er bygd for/og med det, pluss reglene som også sier at det SKAL være der, da ville jeg holdt det i orden i stedet :)

Lenke til kommentar

Ja jeg håper da inderlig at å kjøre den på e6 av og til gjør at jeg slipper det tullet. Håper det ikke kommer en dag jeg angrer på at jeg ikke kjøpte en 3.0 TFSI bensinutgave istedet :closedeyes:

Den dagen kommer nok før du aner.

Vi får virkelig håpe det blir restriksjoner på dieselbiler i byene i den nærmeste fremtid, NOx er fæle saker selv om de nye bilene er litt bedre enn de gamle..

 

 

Lyden i seg selv er jo også grunn til å heller velge 3,0 TFSI, den motoren har ålreit lyd til å være en 6er.

Lenke til kommentar

Vel, det stemmer nok sikkert at en 3.0 bensinutgave har finere lyd. Men på diverse tester og reviews så sier de at lyden på denne 3.0 TDI kan nesten sammenlignes med en V8 bensin, så er ikke akkurat bekymret over dårlig lyd. Dessuten er den godt isolert, den har isolerglass på vinduene foran og isolerglass på frontruten (ekstrautstyr). Jeg hørte nesten ikke noe av motoren i kupeen når jeg kjørte rolig. Motoren skrur seg av også automatisk hvis man står i et lyskryss eller på tomgang, så skrur den seg på umiddelbart når du gir gass.

 

Uansett skulle jeg kjøpt en bil med best lyd i så hadde det blitt en sportsbil eller amcar, og ikke en luksus bil :p

Lenke til kommentar

 

Veldig lite lyd i A7 3.0 TDI generelt. Lite å høre til dieselkakling, muligens litt på tomgang bare.

Sammenliknet med 2,0TDI ja.
Kan du ikke ta dieseldissen i en tråd som IKKE handler om en lykkelig ny eier av en diesel?

Noen liker mora, noen liker dattera - om du liker sønnen trenger du ikke drite på TS bursdagskake av den grunn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...