Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny luksus bil til max 550.000kr


Anbefalte innlegg

Hei. Har tenkt å kjøpe en praktisk bil som kan brukes hele året rundt, som ikke bruker mye drivstoff, men som samtidig har en stor motor med endel hestekrefter/dreiemoment som det er litt guffe i. Har ikke "lyst på" tørste bensinmotorer som bruker noe særlig mer enn 1L på mila, så har tittet mest på de med diesel motorer med V6 og rekkeseksere. Noen som har noen formeninger om bilene jeg nevner under, hvem dere ville valgt og hvorfor? Eventuelt andre biler dere anbefaler?

Pris cirka 500.000, absolutt max 550.000kr. Bør være minimum 245hk, og ikke noe fire sylindre små motorer :) Max km.stand 90.000.

 

Bmw 635d 2008, 459,000kr

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=60141904

 

Audi A7 3.0tdi 2012. 550,000kr

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=61054810

 

Mercedes CLS 350cdi (diesel) 2012, 519,000kr

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=60730446

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HK kan man vel stryke fra kravlista, nye HK her noe helt annet en i gamledager.

Jeg får nakkeskade i min 2013 audi a6 allroad V6 på 2 tonn og 4wd med sine 206hk

Det tar vel en 6 sek til 100, men til fartsgrenser man bruker ofte som 60-70 snakker vi før man rekker å svelge 2 ganger , bare et brøl så står man på bremsen for å justere ned til 70, med automat så klart.

 

Jeg får ikke nakkeskade av 250hk golf fra 1984 eller 500kh charger fra 1969

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Hva med en F01 7 serie?

Konge biler!

F01 er ekstremt lik F10, har eid sistnevnte og kjørt en del førstnevnte og ser ikke poenget i å punge ut hva det koster ekstra for en 7 serie når de er såpass like.

 

Nå skal det sies at forskjellen her merkes i komforten (7 serien er ekstrem støysvak i kupeen i forhold til 5'ern), men allikevel.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Forutenom prisen har ikke Tesla noe luksus preg over seg imo. Interiørkvaliteten er laber og du føler virkelig ikke som om du kjører noe eksklusivt i den tralla der. Men det er nå min mening.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

HK kan man vel stryke fra kravlista, nye HK her noe helt annet en i gamledager.

Jeg får nakkeskade i min 2013 audi a6 allroad V6 på 2 tonn og 4wd med sine 206hk

Det tar vel en 6 sek til 100, men til fartsgrenser man bruker ofte som 60-70 snakker vi før man rekker å svelge 2 ganger , bare et brøl så står man på bremsen for å justere ned til 70, med automat så klart.

 

Jeg får ikke nakkeskade av 250hk golf fra 1984 eller 500kh charger fra 1969

Du vett det faktisk er vitenskap bak spesifikasjonene som blir gitt til en motor?

1 hestekreft er 1 hestekreft, om det er 1940, 1960, 1984 eller 2015.

Det samme kan man si om dreimomentet på en bil, 1 NM er 1 NM. 

Lenke til kommentar

Hei. Har tenkt å kjøpe en praktisk bil som kan brukes hele året rundt, som ikke bruker mye drivstoff, men som samtidig har en stor motor med endel hestekrefter/dreiemoment som det er litt guffe i. Har ikke "lyst på" tørste bensinmotorer som bruker noe særlig mer enn 1L på mila, så har tittet mest på de med diesel motorer med V6 og rekkeseksere. Noen som har noen formeninger om bilene jeg nevner under, hvem dere ville valgt og hvorfor? Eventuelt andre biler dere anbefaler?

Pris cirka 500.000, absolutt max 550.000kr. Bør være minimum 245hk, og ikke noe fire sylindre små motorer :) Max km.stand 90.000.

 

Bmw 635d 2008, 459,000kr

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=60141904

 

Audi A7 3.0tdi 2012. 550,000kr

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=61054810

 

Mercedes CLS 350cdi (diesel) 2012, 519,000kr

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=60730446

Den A7'en var jo ekstremt riktig utstyrt og strøken, og hele 4 år nyere enn den 7(!) år gamle BMW'n, hadde ikke vært i tvil der.

 

Personlig synes jeg A7 er den tilnærmet perfekte krysning av luksus og sportslighet - og for en deilig lyd du kan få i den motoren(bring the diesel-haters)!

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=7Zq0I6_3q2o

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

HK kan man vel stryke fra kravlista, nye HK her noe helt annet en i gamledager.

Jeg får nakkeskade i min 2013 audi a6 allroad V6 på 2 tonn og 4wd med sine 206hk

Det tar vel en 6 sek til 100, men til fartsgrenser man bruker ofte som 60-70 snakker vi før man rekker å svelge 2 ganger , bare et brøl så står man på bremsen for å justere ned til 70, med automat så klart.

 

Jeg får ikke nakkeskade av 250hk golf fra 1984 eller 500kh charger fra 1969

Du vett det faktisk er vitenskap bak spesifikasjonene som blir gitt til en motor?

1 hestekreft er 1 hestekreft, om det er 1940, 1960, 1984 eller 2015.

Det samme kan man si om dreimomentet på en bil, 1 NM er 1 NM. 

 

 

Mens vi er inne på vitenskap kan det nevnes at både på hvilket turtall maks effekt og dreiemoment oppnås, hvor mye av dette oppnås på et gitt annet turtall, og hvordan drivverket overfører dette til bakken, har ENORM betydning for den opplevde kraften.

 

For å komme med et halvdårlig eksempel: 2,0 dieselmotorene i de nye VW Transporter/Caravelle/Multivan bilene når ikke de gamle 2,5 5-sylindrede dieselmotorene til knærne engang, til tross for en svært sammenlignbar maks effekt og dreiemoment.

 

Poenget mitt? Spesifikasjoner sier LANGT fra alt om ytelsen til en bil, og det mener jeg var poenget til War også. Det du kommer trekkende med skjønner selvfølgelig selv barn.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jeg tok utgangspunktet i at på hvilket turtall maks effekt og dreimoment blir tilgjengelig er en vanlig del av spesifikasjonene, men det er vel kanskje bare meg :)

Lenke til kommentar

Hmm, jeg har sittet i et par audi a4'er med sport s line og synes setene var litt for harde i motsetning til bmw sine, er de harde i a7 også?

Synes bmw 5 og 7 serie blir litt for "kjedelig", vil ha en sånn bil man ikke ser så ofte. Sånn som den 635d så er det sjeldent jeg ser her jeg bor ihvertfall. Tesla S er jo et alternativ også, men tror jeg drøyer el-bil noen år til, når tesla får mer konkurranse fra de andre bilprodusentene.

Lenke til kommentar

Du så vanskelig livet må være hvis alt taes bokstavlig.

 

 

Hmm, jeg har sittet i et par audi a4'er med sport s line og synes setene var litt for harde i motsetning til bmw sine, er de harde i a7 også?

 

 

Synes ikke de er spesielt harde jeg nei, men så sitter jeg på en forferdelig kontorstol hjemme, så mulig jeg har blitt herdet :p

Endret av Apox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm ja det beste man kan gjøre er vel å prøvekjøre begge og se. Skal prøve en 635d imorra, så får jeg prøve å finne en A7 jeg kan prøve også og ta endelig beslutning. Noen som har en teori på hvorfor 635d koster nesten like mye som en A7, når bmw er 4 år eldre?

Bmw 6-serie diesel utgavene ser ut å holde seg godt i pris iforhold til bensin utgavene også :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...