Gå til innhold

Flytte EK vannkjøling fra Corsair Graphite 760T til Thermaltake Core W100


Anbefalte innlegg

Tjenare, jeg ser at det er mange tråder her om vannkjøling etc., men jeg satser på en ny tråd i stedet for å rappe en annen.

 

Først og fremst, jeg kommer til å satse på EK komponenter, planlegger kjøling av 2 x GTX 980 Ti SC og CPU som er en i7 4960X.

 

Kabinettet er et CM HAF X, og jeg fant en fyr i forumet til TechPowerUp som hadde brukt et HAF X kabinett, så ideen er å lage det noe ala det han har gjort. Dog har jeg ikke plass til radiator i front også slik som han gjorde det, der er det fullt av HDD’er og SSD’er. Men det blir nok mye likt hans kjøling.

 

Så det jeg trenger er da følgende, antar jeg:

 

2 x EK vannblokker + bakplater til 980 kortene

1 x 360 radiator (regner med den holder, tror ikke jeg har plass til en 480 radiator i toppen slik han)

1 x EK vannblokk til CPU

1 x combo pumpe + slanger, koblinger etc.

3 x Noiseblocker vifter til radiatoren (usikker på type enda)

 

Innspill og forslag mottas med takk.

 

Edit: Tittel forandret.

 

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan fortelle at jeg satt opp en pc for en nabo med 2x amd 290 cfx med bare 1 stk 240 coolgate radiator. Funker helt fint for han :)  Bare skjermkorta er vannkjølt.

 

Så hvis du ikkje overklokker noe særlig, så skal det ikkje være umulig at bare 1 stk 360 faktisk er nok for ditt oppsett :)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Det første som slår meg er at du har for lite radiatorareal for såpass mye varme. Du bør minst ha 1x 120 radiator ekstra, og ideelt 1x 360 ekstra.

Nja, det kommer ann på hva slags støy og dT som tåles. en 360 radiator burde greie å dumpe 2-300W så lenge du aksepterer dT på 15C og vifter på noe over 1000 rpm. Bruk gjerne push/pull vifter.

 

Det betyr naturligvis at vanntemp. blir på 35-40C i et vanlig rom og komponenttemperaturene blir deretter (55-65 under last på en CPU vil da gjerne være konsekvensen)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Jeg åpner denne igjen da det ikke ble mye tid hjemme sist heller, kun 14 dager og ikke nok tid til å kjøpe vannkjøling pga uheldige omstendigheter.

 

Jeg har snoket litt rundt og lurer på om jeg skal satste på et EK-KIT X360, vannblokker og bakplater til GPU,ene og så kjøpe en 240 radiator i tillegg pluss slanger etc.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Da var saker og ting bestilt, 1 stk EK-KIT X360, EK-ACF fittings 8 stk, 3 meter tube PrimoChill PrimoFlex, 2 STK EK-FC Titan X blokker, 2 stk EK-FC Titan X bakplater.

 

Neimen i svarte, glemte 1 stk 140 mm radiator.  :wallbash:  :wallbash:

 

Edit: Da var 140 mm radiatoren bestilt au, så om ca 14 dager kan monteringen begynne.  :dremel:

Blir å legge ut bilde når alt er montert, håper jeg da.

Endret av Chavalito
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...