Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

BMW-tråden [les førstepost]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du funnet to CPS-er eller har du funnet to sensorer som du tror en av kan være en CPS? Etter det jeg ser så skal M52 CPS være den som sitter litt gjemt under VANOS.

 

Når det er sagt så har ikke jeg vært borti denne sensoren selv, sett bort fra å ha lest om andre som har byttet den.

Har funnet det jeg er 99% sikker på er CPS sensorene(ser identisk ut, og er også i de områdene som er blitt pekt ut i div videoer). Var bare spørsmål hvilken sensor som er til hva. Er jo to sensorer, en for eksos og en for innsugskam.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har sett litt på e90 automat fra 05-06 tallet hvordan er disse, og hva burde man se etter på bilen?

 

Jeg har en 2008 modell, 318ia. Dvs bensin og automat. 

Det er en fantastisk god bil å kjøre, men jeg har desverre hatt trøbbel med register, vanos og en del sensorer i samme system på min. NOX-sensoren ble byttet ut. Men etter hva jeg vet, så skal disse i hovedsak være gode og feilfri biler, bare jeg som var uheldig. Når det gjelder diesel, så er det som nevnt over problemer med registeret. Finner du en dieselversjon med utbedret register, så tror jeg at du er safere. Kjøremessig så er det svært bra biler. 

Lenke til kommentar

Takk for hjelpen, Har sett mest på bensin bilene ja, har altid hatt lyst på en litt "sportligere" bil en den jeg har nå, og har hørt mange si at e90 fra den tiden er relativt driftsikker for en BMW, men huske å sjekke at den er ikke ihjelskjørt, og at man må sjekke "subframe"

Endret av bigggan
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Var og bestilte meg service og EU kontroll hos bavaria i dag og fikk beskjed om at "alt" skulle tas på denne servicen, altså olje, bremsevæske, alt av filter osv. fikk da forseilet en pris på 8500,- ca. Noe jeg føler er litt i overkant, eller? Er det verdt det å ta denne servicen hos andre enn bavaria? 

 

Har forresten en 520d F10

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Var og bestilte meg service og EU kontroll hos bavaria i dag og fikk beskjed om at "alt" skulle tas på denne servicen, altså olje, bremsevæske, alt av filter osv. fikk da forseilet en pris på 8500,- ca. Noe jeg føler er litt i overkant, eller? Er det verdt det å ta denne servicen hos andre enn bavaria? 

 

Har forresten en 520d F10

 

Blei plutselig 15 000,-! Jaija greit med bremser også... 

Lenke til kommentar

Jeg fikk fastpris hos BSR. De har spesialisert seg på flere merker, der BMW er en av dem.

Fikk priset 4500kr for hovedservice der jeg har spesifisert at jeg ønsker god/beste oljen til bilen og alle filtere byttet.

De skal bytte oljefilter, pollenfilter, ta en generell feilsøk på bilen og gå gjennom bremsesystemet. Bremsevæske er inkludert også.

 

Skal innom neste uke, er spent. Men har lest bra reviews på verkstedet til tross for prisen. :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...