Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

BMW-tråden [les førstepost]


Anbefalte innlegg

VIlle også bytte tennplugger og coils. Dårlige plugger har gitt meg mye motortrøbbel og dyre regninger.

 

Har noen av dere opplevd at kupévarmeren lager en irriterende lyd fordi den er løs eller noe sånt?

Verkstedet mente det var bremsene som måtte justeres, men lyden høres ut som den kommer innefra og er veldig høy og tydelig inne i bilen. Den kommer fra høyre fremsete, der som airbaggen er. Er det bare å skru fast varmeren eller må den eventuelt byttes? Erfaringer? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var å hentet meg denne saken denne uka:

 

20151012_192446.jpg

 

 

Min E46 har dessverre blitt tatt av rusta, så da ble det noe litt nyere. Flott bil, deilig å kjøre. Ikke store motoren, men den er lettere chippa til 170hk. Sitter en 2 liter N47 i den (318d). Ikke akkurat et monster, men greit med skyv i denne lille motoren, følger trafikken helt fint. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Den så utrolig bra ut. Vær obs på registerkjedet på N47! Det kan bli dyrt.

 

Also: Er det ulovlig solfilm jeg ser der? :p

 

Klart den er lovlig! :p

 

Men seriøst, dritfornøyd med bilen, den er virkelig fin å kjøre. Den er ikke fullspecca med utstyr, men det er helt greit med ting og tang inni der. :)

Var ikke klar over N47-problematikken før etter jeg kjøpte den, men har fått beskjed inne på bimmers.no om at jeg ikke skal miste nattesøvnen, da disse i hovedsak var dårlige fra 07-11 (?). 

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Utrolig jeg ikke har sett denne tråden før nå men her blir det å følge med videre ;)

 

Så ett kjapt spm. er det sånn at de som eier BMW føler et sterkt bånd av interesse for de som eier det samme merket? Eller kanskje det er sånn med alle som treffer en som kjører samme merke. Hvertfall jeg blir interessert om jeg treffer noen som har enten det er bekjent eller ukjent, formelt treff eller ikke.

Lenke til kommentar

Utrolig jeg ikke har sett denne tråden før nå men her blir det å følge med videre ;)

 

Så ett kjapt spm. er det sånn at de som eier BMW føler et sterkt bånd av interesse for de som eier det samme merket? Eller kanskje det er sånn med alle som treffer en som kjører samme merke. Hvertfall jeg blir interessert om jeg treffer noen som har enten det er bekjent eller ukjent, formelt treff eller ikke.

 

 

Tror det har noe med historien til merket å gjøre og også om de forskjellige merkene har typiske ikoniske biler - slik som E30 M3 f.eks, eller om akkurat det merket er spesielt. Typisk så har jo tyske biler mange fans her i Norge, men det er mange entusiaster her på berget når det gjelder forskjellige bilmerker. Alfa-klubben kjører treff på Rudskogen sammen med Ducati-klubben f.eks, disse er virkelig glade i bilene sine. Innbiller meg at eiere av gamle og strøkne veteran-Alfa gir et godkjent nikk til en nyere 159 stasjonsvogn med diesel.

 

At det kun gjelder BMW? Nei, men at BMW er ett av disse merkene som folk brenner litt for, absolutt! :D Jeg får litt "jizz in my pants" når jeg ser en strøken gammel 635 kommer kjørende, selv om jeg har nyere bil selv. Blir litt som om en 12-åring som digger Liverpool eller Man Utd, uten at han egentlig veit hvorfor - annet enn at pappa sier det er bra. ;)

 

Dette til sammenligning, da jeg sjeldent ser eller hører om de som brenner for "Kiahyudaita"-bilen sin. 

 

Skal sies også, at dette er ren og skjær synsing fra min side. :) 

Lenke til kommentar

Tror jeg har 19k i året ink Maskin&Girkasse, min første bil da..

Men føler det er helt forferdelig dyrt. Har en 318i 2008 modell, kjørt under 100k

 

Angående bånd mot andre BMW-bilister, så er det ofte slik at jeg slipper dem forbi. Og opplever ofte at de som kjører BMW slipper meg forbi oftere enn andre. Så det er absolutt noe knyttning der, syns det er stas :)

 

Har virkelig fått sansen for X4 og X6. Sinnsykt fett å se slike på veier:

 

BMW-X6-1.jpg

Endret av baBuShKa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...