Gå til innhold

Get gir nå ubegrenset skylagring til sine bredbåndskunder


Anbefalte innlegg

- Ingen kryptering

- Ingen Linux-klient

- Ikke reelt ubegrenset

- Ikke reelt gratis siden det kun tilbys betalende kunder

- Muligens en kommende generell prisøkning tilsvarende kostnaden for Jotta

- Påtvinges alle kunder uten mulighet for å unngå prisøkningen eller få rabatt hvis man ikke benytter seg av tilbudet

Endret av Simen1
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Ubegrenset fillagring" i skya uten god kryptering med egengenerert nøkkel? *host*.

 

Skal jeg ha alle mine filer i en sky vil jeg ha mulighet til å sette opp krypteringen selv uten at leverandøren er involvert i den biten.

Tror nok USA, Kina, Israel etc. vil være uenig med deg der ja.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

"Ubegrenset fillagring" i skya uten god kryptering med egengenerert nøkkel? *host*.

 

Skal jeg ha alle mine filer i en sky vil jeg ha mulighet til å sette opp krypteringen selv uten at leverandøren er involvert i den biten.

 

Backblaze har dette. Iallfall om du stoler på at de bruker nøkkelen du selv angir. Evt. kan man jo alltid kjøre backup av et kryptert image, men da går det med en del båndbredde. På OS X har man innebygget funksjonalitet for krypterte sparseimages, og da funker alt dette smertefritt. 

Endret av Audun_K
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

"Ubegrenset fillagring" i skya uten god kryptering med egengenerert nøkkel? *host*.

 

Skal jeg ha alle mine filer i en sky vil jeg ha mulighet til å sette opp krypteringen selv uten at leverandøren er involvert i den biten.

 

Backblaze har dette. Iallfall om du stoler på at de bruker nøkkelen du selv angir. Evt. kan man jo alltid kjøre backup av et kryptert image, men da går det med en del båndbredde. På OS X har man innebygget funksjonalitet for krypterte sparseimages, og da funker alt dette smertefritt. 

Noen som kan tipse om hvordan man i praksis kan kryptere filer før de lagres til f.eks. get sin sky fra Windows PC? Regner med at man førs må installere et krypteringsprogram?`Noen som vil abefale et slikt program? -Og tilsvarende app for Android?

Lenke til kommentar

Ble oppmerksom på denne da jeg fikk en mail fra Get nylig. Høres da flott ut. Kanskje det er verd å prøve denne. I hvert fall for bildene og slektsforsknings-filene. Tar back-up på eksterne harddisker, men kan vel godt ha et sted i tillegg. Håper det ikke er for innviklet? Noen som har prøvd?

Når jeg synker til ekstern harddisk nå, kjører jeg "echo" slik at det alltid blir siste utgave med bilder som er endret, slettet osv. Men jeg gjør det bare to-tre ganger i året. Lurer på om man bør ta inn bildemappene sine på nytt i Get da, om man har gjort forandringer, eller....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fikk noen feilmeldinger når jeg lastet opp veldig mange filer. Hvis jeg høyreklikket og valgte "Vis feil" kom det opp en liste med hvilke filer som feilet og en knapp med "Prøv igjen". Når jeg klikker på den blir filene lagt for opplasting igjen og filene ble lastet opp.

Lenke til kommentar

Virker som det blir rettet opp, hovedproblemet med klienten er at den ikke respekter å holde backup innefor et tidspunkt når du ber om den.

 

For meg er hovedproblemet med klienten at det i det hele tatt er behov for å deaktivere den. Konkurrenter som Backblaze har klienter som pauser av seg selv når det ikke er ressurser til dem, og som derfor er ekte "set and forget". 

 

Tror eneste gangen på tre år jeg har pauset Backblaze er på tur når jeg har brukt 4g. 

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Lurer på en ting til:

 

Slik backupen synes å fungere nå er at hvis jeg sletter en fil på "vertskatalogen", så vil filen også slettes i backupen. Det er vel og bra, slik at det hele tiden er synkronisert.

Men, hva hvis harddisken på vertsmaskinen går fyken, vil da også backupen automatisk bli slettet?

 

Dette gjelder funksjonen "Backup"

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...