Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2


L4r5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-lYlo5C

Nå skal det siest at nok din forståelse (ikke i noen negativ eller nedlatende forstand) for hvordan slike tjenester fungerer er noe begrenset. Du oppretter ett romm eller en server om du vil som er et begrep som henger litt igjen fra gammelt av. Inne på dette rommet/serveren har du brukere, moderatorer og admins. De to sistnevnte er de som moderer rommet og som må passe på at sine retningslinjer blir fulgt og at aktiviteten på rommet er lovlig. Forutenom dette har og Discord sin egen ToS som du kan lese her https://discordapp.com/tos som og klart sier at den typen bruk det er snakk om her ikke er tolerert, om disse rommene har blitt rapportert til discord om tipper jeg de vil bli fjernet og de brukerne som er involvert bannet.

 

Discord teamet har selvfølgelig ikke muligheten til å overvåke samtlige aktive romm på tjenesten sin (heldigvis!) da det nok er snakk om flere hundretusen forskjellige og er sådan avhengig av at slikt bruk blir rapportert, ellers står de som deler og de som tillater at den typen innhold blir delt som fult ansvarlige for det å må ta konsekvensene av det.

 

At media kjører slike saker og prøver å legge skylden over på en tjenesten eller som i dette tilfellet "en ny app!" er jo ikke uvanlig, da de fleste som skriver dette sitter med ekstremt begrenset kunnskap. Dette villeder jo folk til å tro at samtlige brukerne av disse tjenestene er en haug "11 år gamle kåte gutter" som discord brukere tidligere ble beskrevet som i denne tråden... Når store nyhets sider som TV2 og NRK sprer slikt tull uten å forklare noe mer rundt hva tjenesten faktisk dreier seg om skaper dette bare idiotiske fordommer som ingen tjener på, spesielt når hovedbrukerne av tjenesten er en gruppe som allerede har slitt med feilaktive stereotyper og fordommer gjennom mange år (gamere).

Ser at dette er noe som engasjerer deg! Men ja, det stemmer nok at det jeg vet om discord er veldig begrenset, Hørte først om siden noen uker før det kom i media, og jeg forstår at det er frustrerende for folk som bruker siden til lovlige ting, når den får et såpass dårlig rykte på seg via media. Hadde hele greia blitt nedlagt, hadde det jo bare blitt flyttet(fks volafile som ble mye brukt for en stund siden), så man kan jo absolutt ikke legge skylden på selve appen/siden nei! Samtidig håper jeg at du forstår at jeg selv forbinder denne siden med slik ulovlig og ødeleggende aktivitet, da det er sånt det har blitt presentert i media.

Lenke til kommentar

Plutselig kom jeg på diskujon igjen og yeay mange kjente fjes! :)

Kjøpte en T-skjorte og den kom aldri så sendte mld til selger og så ble det sendt en ny og samme dag kom den andre i posten så nå har jeg en og en til er på vei. 

Kjøpte fra utlandet så om jeg skal returnere den andre som er på vei betaler jeg frakt, eller jeg kjøper den og. De er ikke til meg men en gave og blir kanskje litt rart med to like tskjorter i gave haha?  

Lenke til kommentar

Overgangstiden? Det er full vinter der oppe nå.

Våren kommer ikke før i Mai tidligst :p

Mente ikke den våren, mente sola :b   Haha de hadde den første soldagen for 1,5uker siden og jah når kommer sola bit for bit, men tar ikke lange tiden før det er midnattsol igjen allerede. Sola der skal visst ha veldig lange mørke og lysetider men bare veldig kort tid med døgnrytme. Blir mange fine fotomotiver ved sol oppganger og nedganger som man ike finner når sola bare snurrer rundt på himmelen 24/7 senere. 

 

Er det jeg er ute etter, men vurderer sterkt å flytte dit et år og oppleve selve syklusen og jah.   (Bor jo på sørlandet nå og aldri vært så langt nord eller der før men det skal visst være veldig fint og fredlig og fantastisk om man liker litt natur og ikke trenger masse byliv)  Kommer ofc tilbake hit, men om jeg får muligheten frister det veldig å prøve et år. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...