Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2


L4r5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-360061

Vi er en gjeng hyklere hele gjengen. Vi er i mot krig, og bidrar med 1% av statsbudsjettet til bistand som vi gir bort til mer eller mindre veldedige formål i utlandet. Samtidig som Staten eier 50% av NAMMO og Kongsberg Gruppen. Vi lurer bare oss selv. Men det er sikkert mye penger i det, og oljeprisen er på vei ned.

Endret av Bruker-360061
Lenke til kommentar

Lars. 3 vival, og 3 vallergan er himmelen. Du må prøve det!

Vallergan er noe drit.

Bytt ut Vallergan med en Imovane og en Somadril (idiotiske staten forbød dem pga. misbrukmotensialet, skjønner ikke hva de snakker om) så snakker vi.

Prøvde å svømme over et tjern på den blandinga. Det gikk kjempebra. Til jeg kom på midten og armene begynte å svikte. Kom meg til land da.

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Nei, de er jo god med en liten tvist. Jeg får bare de duste pillene for de er ikke vanedannende bla bla bla.

Kan ikke fordra de. Blir ikke spesielt trøtt på kvelden, men får hangover på morgenen. Great success.

Also: Er ikke Vival vanedannende lenger? Jeg veit de blei markedsført som ikke vanedannende når de kom på 50- eller 60-tallet, men det blei heroin en gang i tida også.

 

 

Ahhh. Du trodde du var en appelsin skrelte deg en båt? Og hvem sier man ikke blir smart av sånt. Lol ass

Nei, jeg trodde jeg var Aqua Man og surfet inn på et blåskjell.
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

 

Forøvrig og klassifisere økologisk som SVINDEL

Merkingen er svindel fordi det ikke har positive effekter på miljøet - snarere tvert imot.

 

pga bruk av naturlige plantevernmidler, naturlig gjødsel og ikke- bruk av gmo er bare simpelt.

Heller reflektert.

 

Man vet at et tradisjonet landbruk med bruk av store mengder kjemiske framstilte giftmidler kan være svært skadelig for miljøet, og man begynner og se konsenkvensene av det. Eks bare se på biene.

#1: Kilde

#2: Bier dør også av naturlige plantevernsmidler - i større grad enn ting spissede midler som tar kun (i større eller mindre grad) ting man faktisk ønsker å bli kvitt. Biedød er ikke nødvendigvis et eksempel på bruk av kjemikalier.

 

Og spar meg hele "naturlig"-greien. Arsenikk er naturlig - jeg anbefaler en porsjon til lunch. Da hadde du gjort noe positivt for verden og miljøet.

 

En annen grunn for og velge økologisk (animalske produkter) er bedre dyrevelferd, hvor det stilles spesifikke krav til leveområder og arealer innendørs og utendørs, dagslys, mulighet for naturlig utfoldelse osv, regulering av medisiner og annet.

Og det er plenty av ikke-økologiske aktører som også kan (og gjør) dette. Prislapp deretter, men det har (etter min erfaring) ofte positive effekter på kvalitet.

 

Antar du er litt forvirret og egentlig snakker om klimaet nå. Nei, økologisk landbruk er ikke klimavennlig, og det er det ingen som påstår. Tradisjonelt landbruk er heller ikke klimavennlig. Eneste måten og få dette mer klimavennlig på er og kutte ned på forbruket. Men det er mindre skadelig for miljøet med økologisk kontra ikke økologisk, hvordan kan du påstå omvendt?

 

"Omlegging til økologisk landbruk har gjort drikkevannet i München renere. Det har lyktes byen å senke innholdet av nitrat og sprøytemiddelrester betraktelig, og det ble til og med billigere."

 

"Amerikanske forskere har funnet 121 ulike sprøytemidler i bier, voks og pollen, hvilket støtter teorien om at sprøytemidler er et nøkkelproblem."

 

http://www.oikos.no/mat/hvorfor-okologisk/10-gode-grunner-til-aa-velge-okologisk

 

Så du er egentlig for økologisk produksjon, så lenge det ikke har ett økologisk merke. :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-360061

 

Tror egentlig ikke jeg hadde orket å være Konge i lengden.

 

Ser egentlig ikke vesenforskjellen på en konge og en ABB. bortsett fra litt mer areal å tumle på. De får mat på tallerkenen og vasket klærne gratis begge to.Ellers er de omtrent like låste i sin livssituasjon :shrug:

 

Sistnevnte slipper å representere Norge i utlandet. Det tror jeg er en fordel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...