Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2


L4r5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Breal, jeg mangler 79k AP til lvl 8..er ikke motivert til å hacke 800/400 portaler i drammen..what do...rekker aldri innover til oslo før det blir mørkt og kaldt ute. Kanskje jeg må vente til helga og dra til oslo hm...

Spørs vel hvor mye gear du har tilgjengelig egentlig, det er vel så grønt i drammen at det er kvalmende sist jeg så på Intel at du må nok ha en god ladning med våpen før Drammen er noe alternativ :(

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Er lei meg for at vi spiser dyr, og at det er så vanskelig å slutte med det.

 

Sånt som dette gjør det ikke bedre akkurat: Kalkuner lider

 

Det er noe som er feil og riv ruskende galt her :( Spise stakkars snille dyr?

Heelt enig. Neste jul skal jeg boikotte kalkun og.

Lenke til kommentar

Går helt greit. De vi spiser har allerede blitt slakta, så man "redder ikke en kalkun" ved å la være å kjøpe en.

 

Det har noe med hva man er og har i seg. Vet bare ikke om jeg får meg til å være med på det mer.

 

Man tenker jo lite over hva dyr(!) man spiser, men hvis man tenker litt etter..

Ja vet ikke, jeg må visst hvertfall tenke mer på dette. Syns det er en viktig sak å forsøke bli et bedre menneske. :sleep2:

Lenke til kommentar

Kan du virkelig lese linken også dra og kjøpe kalkun med god samvittighet?

Ja. Kalkunen jeg skal kjøpe er allerede død. Problemet er ikke kalkun-oppdrett, men manglende tilsyn på industrien. Det er et relativt enkelt problem å løse. Jevnlige inspeksjoner én til tre ganger i året og det er løst. De skriver jo at kalkunoppdrett er en liten industri i Norge. Da er det lettere å holde oppsyn med den. Det må bare priorieteres.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Uansett hvordan du vender og vrir på det så støtter du opp en stygg industri.

 

Verden kunne ha vært ett bedre sted hvis folk reflekterer og bryr seg mer om sine egne handlinger.

Lenke til kommentar

Livet hadde blitt for vanskelig hvis jeg skulle att hensyn til alle stygge industrier. Ikke kunne jeg hatt mobil, ikke kunne jeg kjøpt 90% av klærne på markedet, ikke kunne jeg spist kylling til under 200 kroner pakka, ikke kunne jeg spist sjokolade, drukket kaffe, spist frukt, tatt bilder med kamera, osv. osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det har noe med hva man er og har i seg. Vet bare ikke om jeg får meg til å være med på det mer.

 

Man tenker jo lite over hva dyr(!) man spiser, men hvis man tenker litt etter..

Ja vet ikke, jeg må visst hvertfall tenke mer på dette. Syns det er en viktig sak å forsøke bli et bedre menneske. :sleep2:

Redd verden, begå sudoku. Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar

Er lei meg for at vi spiser dyr, og at det er så vanskelig å slutte med det.

 

Sånt som dette gjør det ikke bedre akkurat: Kalkuner lider

 

Det er noe som er feil og riv ruskende galt her :( Spise stakkars snille dyr?

Problemet er ikke kjøttspising, problemet er industriell kjøttproduksjon. Spis økologisk kjøtt, dropp alt annet. 

 

Livet hadde blitt for vanskelig hvis jeg skulle att hensyn til alle stygge industrier. Ikke kunne jeg hatt mobil, ikke kunne jeg kjøpt 90% av klærne på markedet, ikke kunne jeg spist kylling til under 200 kroner pakka, ikke kunne jeg spist sjokolade, drukket kaffe, spist frukt, tatt bilder med kamera, osv. osv.

Og det er en slik tankegang som muliggjør og legitimerer overgrep, utnytting, ødeleggelse og utslettelse, alt fordi man setter egen billig nytelse fremfor liv og bærekraft. Problemet er at du ikke er villig til å inngå kompromisser, du velger kylling til 30 kroner pakka fremfor dyrevelferd og billig sjokolade over barnearbeid. Klart du skal ha kaffe, billige skjorter, sokker, boksere, kamera, mobil og frukt. Som du sier: livet hadde tross alt blitt for vanskelig hvis ikke.

 

Det er en gjennområtten tankegang. Det holder ikke med litt, du skal ha alt, koste hva det koste vil. Du sitter tross alt på toppen av næringskjeden. 

 

Det finnes etiske produkter, og ja, de koster. Det er en grunn til at de koster. De sikrer en etisk produksjon. Det er et sykdomstegn at man ikke er villig til å betale mer for produksjon som ikke generer lidelse, selv når man har i overflod. 

Lenke til kommentar

Huzzah! Kjerringråd redder dagen igjen. Rør og sluk i dusjen var begynt å gå tett, så først satt jeg en halvtime og rensa sluket for hår og fett med q-tips og pinsett (som seg hør og bør for å gjøre en grundig jobb). Så skulle jeg helle mudin i røret, men vi var tomme, så da var det en liter kokende vann tilsatt en dl eddik og en teskje natron redda dagen. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...