Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2


L4r5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jelly!

 

Jeg må ha nytt pass, men jeg vil ikke gi fra meg stemplene :---(

 

Jeg fikk beholde mitt gamle pass, de bare kjørte noen hull rett gjennom det.

 

Sånn ellers så oppdaga vi i går at katten har fått et digert kjøttsår i anus, og hun fikk av den grunn husarrest og en moteriktig krave av plast rundt halsen, for ikke å slikke seg der nede. Tydeligvis ikke noe problem for katten, for da huset våkna til for en times tid siden, fant vi kraven liggende i vindfanget (hvor hun var innestengt med kasse, matskål, vannskål, og seng), to dører på gløtt, og ingen katt å finne.

 

Hun har strukket seg opp til en dør og fått ned handtaket og åpnet den, så opp med en ny dør, og så rundt i huset til hun fant et vindu på gløtt, hvor hun så har klemt seg gjennom for å komme ut i det fri, samt hoppe / falle et par meter før hun traff bakken. o_O

Lenke til kommentar

 

Kjipt at de skal ha inn gamle passet for å få lov til å hente det nye. Eventuelt melde det gamle tapt, men da er du kriminell, som ikke er helt bra med tanke på jobben :]

Hæ.

Akkurat det jeg skrev. Noen av oss må sikkerhetsklareres, og da vil ulovligheter på rullebladet være problematisk.

Lenke til kommentar

Når bankkortet går ut, hva skjer da? Skal man gå og ta nytt bilde? Skulle gjerne tatt nytt bilde da det ikke ligner på meg eller ser bra ut.

 

Min mor har hatt samme bilde fra hun var 16 år ca. Har hendt flere ganger at hun har fått avslag fordi salgspersonen ikke trodde på at det var henne.

Her hvor jeg bor, får en nye kort i posten uten bilde. De har sluttet med bilde i alle bankene her på grunn av sikkerhet, visstnok. Jeg bruker et kort jeg har hatt siden ungdomstiden, med bilde fra jeg var 16 år som legitimasjon. Aldri vært noe problem.
Lenke til kommentar

Arghh må jo selvfølgelig legge inne det nye kortet på alle steder jeg bruker det...

 

Men bildet får ikke noe oppi det å gjøre, det er bare tallene dato og sånt du må legge inn..

 

Viktig å gjøre det hos Paypal hvis du bruker dem. Glemte det jeg forrige gang og betalte mens gammelt kort lå inne. Da fikk

jeg ei møye utav annen verden, med å sende papirer og skjemaer rekommandert til usa. Kontoen ble stengt i mellomtida.

Lenke til kommentar

 

 

Arghh må jo selvfølgelig legge inne det nye kortet på alle steder jeg bruker det...

Men bildet får ikke noe oppi det å gjøre, det er bare tallene dato og sånt du må legge inn..

 

Viktig å gjøre det hos Paypal hvis du bruker dem. Glemte det jeg forrige gang og betalte mens gammelt kort lå inne. Da fikk

jeg ei møye utav annen verden, med å sende papirer og skjemaer rekommandert til usa. Kontoen ble stengt i mellomtida.

Må jo endre på paypal, netflix, spotify, mobil, google play etc etc. Heldigvis finnes paypal så da trenger jeg ikke å bytte på like mange steder.

 

Kommer til å lære kortnummer utenat.

Lenke til kommentar

 

 

 

Kjipt at de skal ha inn gamle passet for å få lov til å hente det nye. Eventuelt melde det gamle tapt, men da er du kriminell, som ikke er helt bra med tanke på jobben :]

Hæ.
Akkurat det jeg skrev. Noen av oss må sikkerhetsklareres, og da vil ulovligheter på rullebladet være problematisk.

Har da mistet alle passene mine så langt. Står ikke på noe rulleblad.

Lenke til kommentar

Hvordan kan det være sikrere uten bilde?

 

Uten bilde kan det ikke brukes som ID hvis noen stjeler det. F.eks. i "bank i butikk" kan man ta ut penger uten pin-kode ved å vise bank-kort med bilde, og fake signaturen. De er ikke så nøye på om du ligner eller ikke. Det skjedde med meg. Fikk tømt kontoen min på 3 store uttak i bank i butikk på en ettermiddag flere måneder etter jeg hadde mistet bankkortet og sperret det.

 

Fikk alt tilbake fra banken heldigvis, siden de så at jeg ikke hadde tatt ut pengene selv.

 

Det er helt utrolig hvor mye en skurk kan gjøre med bankkort m/bilde. Jeg fikk tilogmed registereringsbevis på 2 ganske dyre biler fra bilforhandlere som denne skurken hadde vært og identifisert seg i mitt navn for å få kredittsjekk.

Bilforhandlere kjører en sånn øyeblikkelig kredittsjekk, så det gikk gjennom og han fikk kjøpt seg biler i mitt navn.

Bare ved å fake signaturen og late som han var meg på bildet.

 

Den ene bilen ble funnet kræsjet i nabofylket, den andre turte han ikke hente når han skjønte politiet begynte å luske rundt i området.  Fikk også masse kredittsjekker de påfølgende dagene fra alt mulig, 2-3 mobilabonnement, et cresco kredittkort, lån i santander etc.

 

Karen var jævlig aktiv de 2-3 dagene han hadde kortet mitt. Anmeldelsen min (og flere andre) hadde nemlig ledet politiet til å gjøre en razzia i en leilighet og funnet bl.a. mitt gamle, utgåtte bankkort der. Hadde 3 innbrudd i postkassa mi på 2-3 måneder så han har vel spanet på meg ganske lenge før han faktisk gikk og brukte kortet.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Kjipt at de skal ha inn gamle passet for å få lov til å hente det nye. Eventuelt melde det gamle tapt, men da er du kriminell, som ikke er helt bra med tanke på jobben :]

Hæ.
Akkurat det jeg skrev. Noen av oss må sikkerhetsklareres, og da vil ulovligheter på rullebladet være problematisk.
Har da mistet alle passene mine så langt. Står ikke på noe rulleblad.
Samme her. Trodde det var vanlig jeg.
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Kjipt at de skal ha inn gamle passet for å få lov til å hente det nye. Eventuelt melde det gamle tapt, men da er du kriminell, som ikke er helt bra med tanke på jobben :]

Hæ.
Akkurat det jeg skrev. Noen av oss må sikkerhetsklareres, og da vil ulovligheter på rullebladet være problematisk.
Har da mistet alle passene mine så langt. Står ikke på noe rulleblad.
Samme her. Trodde det var vanlig jeg.

 

Det er vel forskjell på å miste noe, og å "miste" noe...

 

Lenke til kommentar

UiB sendte mail og fortalte meg at de skal kontrollere originaldokumentasjon. Jeg har tatt all min relevante utdanning ved UiB og har aldri sendt inn noe. Sukk.

Det offentlige i et nøtteskall.

Semirelatert: Dama har prøvd å få tak i en som jobber i en annen offentlig institusjon i en uke. Det er sendt flere eposter uten svar. Hu har ringt ørten ganger. Vedkommende er alltid opptatt i et møte eller akkurat gått eller skal ringe tilbake om noen minutter. Sånn går det når man har alt for sterk oppsigelsesbeskyttelse. Det oppfordrer til elendige rutinger og middelmådig arbeidsmoral.

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Jeg vil gjerne ha nytt bilde på mitt bankkort fordi jeg var 13 år, likblek, vettskremt og jeg ser ut som en gutt fordi jeg hadde hestehale :( bruker aldri det som leg fordi det er så fælt hahah

 

Ps jeg fikk beholde mitt pass uten å spørre til og med?? De klippet bare av det ene hjørnet

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Så netttopp en syyyykt stor veps liksom vet ikke om det er en veps engang for den var på størrelse mmed en snegle????? Den var så stor at jeg tror man dør om den stikker

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...