Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2

L4r5

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

4,1kr per km.

Men faen. Hva hjelper det da.

Høres ut som et tapsprosjekt. Forsikring, parkering, leilighet, mat. På 35k i mnd. Trodde lønninga var høyere i Oslo. Utrolig kjedelig. Spennende stilling.

Endret av Lami
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

I tillegg ser det ut til at du har glemt å regne med skatt som fort spiser mellom en fjerdedel og en tredjedel...

EDIT: Men jeg syns likevel ikke det høres veldig lavt ut med tanke på at det er første jobb etter utdanning. Det blir feil å forvente å havne rett på gjennomsnittslønn eller høyere før man har vist at man duger.

Endret av HansiBanzi
Skrevet

Etter Hitler-vitsene i går så føler jeg at min popularitet har økt betraktelig. Spesielt blant tyskere, russere, jøder og polakker.

I morgen tidlig skal jeg inn til Oslo sentrum for å gå æresrunden.

Skrevet (endret)

I tillegg ser det ut til at du har glemt å regne med skatt som fort spiser mellom en fjerdedel og en tredjedel...

EDIT: Men jeg syns likevel ikke det høres veldig lavt ut med tanke på at det er første jobb etter utdanning. Det blir feil å forvente å havne rett på gjennomsnittslønn eller høyere før man har vist at man duger.

Nei. Hadde jeg bodd i Oslo hadde det jo vært utmerket. Lønnen er grei den. Ingenting å si på.

Så jeg skal skatte av de 425 000,-? Hvor mye er det?

Endret av Lami
Skrevet (endret)

Du kan si hva du vil om Hitler, men så ille kan han ikke ha vært. Han var jo tross alt den som drepte Hitler!

Men igjen så drepte han også han som drepte Hitler.

Endret av L4r5
  • Liker 1
Skrevet

Hørte en gang en vits om meg selv. Den går sånn:

hvis jeg hadde hatt en pistol med to kuler og Hitler, Bin Laden og Sandy i et rom, så hadde jeg skutt Sandy to ganger.

Altså Sandy som i meg. 

Skrevet

Nei. Hadde jeg bodd i Oslo hadde det jo vært utmerket. Lønnen er grei den. Ingenting å si på.

Jeg har hatt samme lønn, og har hatt ca 23k utbetalt. Men da er det også trukket fra skatt for jobbtelefon, og medlemskontingent i forbund. Så kanskje opp mot 24k uten disse utgiftene.

Skrevet

Noen av dere som er flinke på å regne ut skatt forresten? :p Har vært inne å sett nå, og lurer på om jeg går tidenes baksmell i vente eller ikke.. Gi lyd fra deg/dere så kan jeg sende ligningen min på pm

Skattetaten har kalkulatorer som er ok. Husk å ta med pendleravstand om du har langt til jobb, og fradrag for renter på lån. Sistnevnte gjelder óg studielån og kredittkort :)
Skrevet

Hvor mye man skatter er jo litt individuelt, men gitt at du har 425.000 i inntekt, null gjeld og ikke sparer i BSU blir dwt ca 102.000 som skal fordeles på 10,5 måneder (ikke skattetrekk i måneden man får feriepenger og halvt skattetrekk i desember). Da ender du på rundt 25.700 i en normalmåned. Det er absolutt ikke ille, og det er fullt mulig å bo i Oslo for den summen.

Skrevet

Jeg skal flytte til Oslo om et drøyt år, dersom alt går etter planen. Hadde blitt sjeleglad for en jobb med 425k i året. Hadde aldri trudd jeg skulle tjene så mye. Alt over 300k er dritbra, spør du meg.

Skrevet

Lol,

tror det er en del arbeidsgivere som ser frem til at Skurupu skal søke arbeid neste år. Mulighetene for slavearbeidskontrakt vil vel gjøre det til at arbeidsgivere vil stå i kø for han på flyplassen og inn mot Oslo by. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...