Gå til innhold

Hvem skal kaste den første stenen


Anbefalte innlegg

Synd om Snekker'n føler for å forlate forumet pga personangrep. Det synes jeg er noe han må leve med, nå som "anonymiteten ruler gata" på nett. Folk kan gjøre som de vil, tror deres meninger er det eneste som teller osv. Også kalt "griefers" som har det gøy på andres misnøye.

 

Om han bestemmer seg for å forlate forumet så "vinner" de personene som har hetset Snekker'n IMO. Jeg synes heller at dette er et tegn på at mobbing er et problem på internett, og det burde bli tatt på alvor av hw.no også. Nå vet ikke jeg hvor mye av denne hetsen som har funnet sted her, men uansett...

 

Synes Snekker'n bare skal ignorere disse folkene, hw.no ta mer tak i slike saker og utestenge personen(e). Om folk bare ignorerer og heller melder fra til moderatorer o.l så blir det ikke "flamewars" og slikt, som disse personene vil (som nevnt tidligere så sitter sikkert noen å ler fordi snekker'n har startet denne tråden, de har nesten fått det som de ville.)

 

Og om noen sender deg en melding på msn så finnes det alltid ignore ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

altså, personhets, det er ¨gå for langt fra bra brukerens side.

klart, det har blitt mange mange diskusjoner om AMD v.s Intel, men at noen personer går så langt som drapstrussler ang. tema, da har det rett å slett klikka for personen!

dette er et seriøst forum, og vi trenger trossalt snakke`n her:P

han er jo en god stutte i hardware relaterte teamer!

så, for guds skyld, ikke dropp ut av forumet!

du er en kolosal støtte for en god del av brukerne!

så, keep on movin` :D:woot::woot::woot:

Lenke til kommentar

Snekker'n

 

Du må da ikke dra...du sitter på utrolig mye kunnskap og er veldig aktiv å hjelper de som trenger hjelp.

Det at noen angriper deg som person er bare barnslig og latterli...men de er nok bare en normal fjortiss som skal være "kul" å forsvare sitt på alt.

enkelt og greit,tar de noe av det ut i livet så har du jo 112 på telefonen.

men skal innrømme du(og mange fler) holder litt for mye på "sine" merker. og det oppstår irritasjon. hva med en litt mer fleksibel holdning på forumet?

 

sorry for evnt skriveleifer :lol:

 

mvh

 

Rusher

Lenke til kommentar

Har du ikke en "plikt" til å anmelde en drapstrussel ? Selv om det høres drastisk ut og du tenker at det er da ikke så alvorlig, så er det mer enn det som står på spill. Det handler også om å lære den personen som fremsatte trusselen at man ikke gjør slikt mot andre. Alt annet vil være unnfallenhet og jeg har inntrykk av at du har en sterk nok ansvarsfølelse til å ikke unngå å følge opp denne saken.

Lenke til kommentar

Snekkern: Har ikke fulgt med på alle poster og "motposter" om dette med Intel og AMD, men jeg syntes det begynner å ta litt for mye i.. Jeg aksepterer det at du liker Intel bedre enn AMD uten å tenke meg om! Faktisk er det bare en mening du har, og en mening du deler med flere tusener av andre folk! At folk faktisk skal diskutere dette til svetten renner syntes jeg er TÅPELIG! Særlig når de faktisk går ut av den generelle diskusjonen og begynner å "diskutere" eller krangle med en annen persons personlige meninger når flere mener det samme!

Lenke til kommentar
Synd om Snekker'n føler for å forlate forumet pga personangrep. Det synes jeg er noe han må leve med, nå som "anonymiteten ruler gata" på nett. Folk kan gjøre som de vil, tror deres meninger er det eneste som teller osv. Også kalt "griefers" som har det gøy på andres misnøye.

 

Om han bestemmer seg for å forlate forumet så "vinner" de personene som har hetset Snekker'n IMO. Jeg synes heller at dette er et tegn på at mobbing er et problem på internett, og det burde bli tatt på alvor av hw.no også. Nå vet ikke jeg hvor mye av denne hetsen som har funnet sted her, men uansett...

 

Synes Snekker'n bare skal ignorere disse folkene, hw.no ta mer tak i slike saker og utestenge personen(e). Om folk bare ignorerer og heller melder fra til moderatorer o.l så blir det ikke "flamewars" og slikt, som disse personene vil (som nevnt tidligere så sitter sikkert noen å ler fordi snekker'n har startet denne tråden, de har nesten fått det som de ville.)

 

Og om noen sender deg en melding på msn så finnes det alltid ignore ;)

Prøv å slett den tanken i hue ditt som sier at noen vil drepe deg..

Lenke til kommentar
He is back, ellers hadde han aldri startet denne tråden.... :woot:

Denne tråden er startet for å belyse en uheldig problemstilling som kan ramme andre enn meg, i tillegg er den også et slags "svar" på alle PM og mailer jeg har motatt det siste døgnet.

 

Kan forøvrig nevne at det var min samboer som satt med maskinen da drapstrusselen kom, hun leste den desverre og lurte da på hva vi egentlig holdt på med her.

Lenke til kommentar
Er du ikke gift, pappa og over 40 år da? Kansje likegreit om du vier andre ting i livet litt oppmerksomhet? Forumet er vel ikke "All That" liksom?  :wow:

Hvem jeg er eller hvor gammel jeg event måtte vere har vel lite med saken å gjøre, det som er skremmende er at en person er så fanatisk i sin tro på sin amd prosessor at han presterer å gå til det skritt å sende drapstrusler .

Hva med en sånn person kommer ut i det virkelige liv og møter motbør :wow:

 

PS: har aldri vert gift.

Hepp.

Jeg har hatt en del uenigheter med deg og syns enda du er ganske "usympatisk" som forum-medlem med dine meninger og synspunkter. Likevel syns jeg det er for drøyt at du blir "mobba" ut av forumet. Greit nok, du er kanskje ikke guds beste barn (hvem er vel det?) og dine intel-synspunkter er omtrent like fanatiske som de fleste amd-folka sine. MEN drapstrusler går for langt. Da holder man seg ikke ikke lenger innen den usaklige diskusjonen, man går videre... Regner med de fleste brukerne her vil ha deg på forumet, enda du er ganske påståelig. Greit med noen som tør å si sin mening uten å egentlig legge noe mellom, og selvfølgelig et forum uten flere angrepsvinkler ville ikke vært no reelt forum. Et forum er til for å diskutere og krangle litt. Ikke misforstå, selv om vi krangler med deg så betyr ikke det at vi hater deg, heller da at vi respekterer deg men føler at vi ikke er helt enig i det du sier. Hold deg til hw.no du, man skal ikke forkaste en god diskusjon fordi noen ikke klarer å holde seg modne. :woot:

 

SUSS SNEKKER'N! :love:

Lenke til kommentar

Vel som sagt tidligere så "legger" jeg delvis opp til heftige diskusjoner om dette temaet og at jeg får motbør/kritikk for det ja det har jeg ingen problemer med, det er når det går over til personangrep jeg reagerer.

Når det gjelder disse diskusjonene så er de ikke bunnet i en fanatisk holdning til en spes prosessor men ment fra min side som en måte å "provosere" frem andre vinklinger, dette har jo selvfølgelig ikke slått like bra ut hver gang, om noen oppfatter meg som fanatiker for dette er det synd.

Lenke til kommentar

AMD VS INTEL tråder kommer det ikke noe godt ut av, nesten som

religion det der. bare å holde seg langt unna.

 

de som stikker hodene sine frem her på forumet, vil automatisk

bli blink for bråkemakere. tror nok det eneste som hjelper er å

holde lavere profil eller bare drite i de dustete kommentarene.

duster som kommer med drapstrussler og annet vil forsvinne

når religion vil forsvinne, altså aldri. håper du blir her, Snekker`n.

har lært en del av deg ja!

Lenke til kommentar

Dette er helt utrolig å lese. Trusler pga at man sier sin mening om en hobby?? Drapstrusler til og med??? Det er i og for seg uvesentlig hvorvidt trusselen er seriøs eller ikke - sånt kan ikke aksepteres.

 

Det er svært synd om Snekkern gir seg pga dette, men forståelig. Ut fra andre tåder her på forumet er det dessverre ikke første gang han blir utsatt for useriøse personangrep.

 

Men dette er et seriøst problem for hardware.no som jeg har benyttet (med noen avbrudd) i flere år nå (jada, jeg har skiftet ID). Dersom vi ikke får bukt med slike useriøse brukere vil forumet bli fylt av caps lock innlegg fra fjortiser som prøver å være kule og veeeldig erfarne. Da går sannsynligvis forumet nedenom.

 

Sitat fra tidligere i tråden:

"Er du ikke gift, pappa og over 40 år da? Kansje likegreit om du vier andre ting i livet litt oppmerksomhet? Forumet er vel ikke "All That" liksom?"

 

Noen liker fallskjermhopping, noen elvepadling, noen data og noen liker alt. Ikke alle er like, nettopp det gjør forumet og livet selv langt mer interessant. Dersom dette var det mest intelligente du fant å kunne dele med oss i denne tråden, hadde det nok vært best om du heller hadde slått av PCen.

 

Ha en god natt.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke fått lest gjennom tråden her, men vil bare få sagt her også at jeg har beklaget noe av det jeg har sagt, og måten jeg har uttrykket meg på i den tråden. Som moderator burde jeg trolig ha stoppet hele diskusjonen noe før, men så ikke faresignalene fordi jeg selv var oppslukt av diskusjonen.

 

Det at folk kommer med drapstrusler som følge av en diskusjon om prosessorer synes jeg viser litt om hvordan enkelte legger alt for mye prestige i denne saken...

Lenke til kommentar

Har selv opplevd ubehagelige ting etter jeg begynte å bruke forumet. En ble så sinna på meg en gang jeg forsvarte Komplett, at han begynte å hetse meg i omtrent alle postene jeg var med i, innbilte andre at jeg jobbet i Komplett og at jeg var betalt av de og Gud vet hva... det gikk så langt at Komplett måtte ringe han for å si at jeg ikke jobbet der. Det endte med at han ringte meg privat (hvordan han fikk tak i nummeret mitt, forstår jeg ennå ikke), og krevde at vi skulle slutte å krangle. Jeg hadde da ikke kranglet med han... var han som hadde hetset meg. Ingen unnskyldning fra hans side, nei...

 

Mange syke folk der ute... så jeg forstår Snekker'n som vurderer å "melde seg ut", men jeg ville ikke gjort det. Da lar du nemlig disse syke folkene vinne.

 

Stå på Snekker'n. Det at du har sterke meninger, er en av grunnene til at du bør bli (du er i det minste stort sett saklig, og backer opp mye av det du sier med harde fakta).

Lenke til kommentar
Nå har jeg ikke fått lest gjennom tråden her, men vil bare få sagt her også at jeg har beklaget noe av det jeg har sagt, og måten jeg har uttrykket meg på i den tråden. Som moderator burde jeg trolig ha stoppet hele diskusjonen noe før, men så ikke faresignalene fordi jeg selv var oppslukt av diskusjonen.

 

Det at folk kommer med drapstrusler som følge av en diskusjon om prosessorer synes jeg viser litt om hvordan enkelte legger alt for mye prestige i denne saken...

Men så kommer spørsmålet som trolig er på alles lepper: Vil det bli noen konsekvenser for brukeren(e)?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...