Gå til innhold

Hvem skal kaste den første stenen


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-80wCWpIM

uhm, det er helt sykt hvis noen faktisk begynner å misbruke den informasjonen man legger ut ved registrering på hw.no nettverket for å hente frem adresse osv, samt slenge ut drapstrusler.

et sted må grensa gå.

jeg har aldri hatt noe imot å la min personlige msn adresse stå klar, er jo bare positivt hvis man kan hjelpe andre i form av at man slenger inn et kjapt spm over msn istedenfor å tråkle det gjennom forumet.

tydeligvis burde man revurdere å legge ut msn adresser o.l.

noe så alvorlig som drapstrussel burde hw.no nettverket slå SKIKKELIG hardt ned på, har personen fast ip så burde den bannes på sekundet.

utover det er det uheldigvis temmelig lite man kan gjøre med slike saker, eventuelt anmelde forholdet men det vil ikke akkurat føre med seg noe uansett.

er vanskelig å banne personer med dynamisk ip,mtp at de bare kan registrere seg på nytt.

hw.no nettverket burde samles for å diskutere hva som kan gjøres rundt slike temaer..

 

og til visse personer som kommer med kommentarer som -

"Er du ikke gift, pappa og over 40 år da? Kansje likegreit om du vier andre ting i livet litt oppmerksomhet? Forumet er vel ikke "All That" liksom?"

 

nå skal jeg strekke meg til å ikke bruke stygge ord, det frister, men jeg skal unngå det (teller til 10 opptil flere ganger)

hva i all verden er det du tenker med ?

hva har hans privatliv med saken å gjøre ? absolutt ingenting!

det er snakk om en person som vet hva han driver på med og han deler den ekspertisen med resten av oss på hw.no, han gir oss testresultater samt anbefalinger angående hvilket utstyr vi burde anskaffe for best ytelse osv. hva nå ? vil du frem til at forumet kun skal gjelde for visse personer ? hvis alle hadde delt samme tankegang som deg så ser jeg for meg et forum som er så til de grader useriøst.

"hvilket hk burde jeg kjøpe ? - kjøp _____ DET ER ****** MEG RÅTT; JEG DIGGA DET!! WOHJHOOHOHOH"

uten folk som snekkern så hadde dette forumet vært totalt ubrukelig og døfødt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Problemet er at uenighet angående datarelaterte saker blir gjort om til personlige angrep.

Men det skal da aldri skje. Noe oppe i hodene til disse folka må reagere å melde fra til resten av skrotten om hvor tåpelige de er.

 

Nå får vi andre bare HÅPE at Snekkern ikke drar.. det blir et tap for hw.no helt sikkert!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-gjmTLx

Forumet generelt begynner å få et "fjortiss"-preg synes jeg, mye pga for dårlig rapportering av oss medlemmene, men føler dog at moderatorene må bli noe mer aktiv på eget initiativ. Størrelsen på forumet er i stadig vekst og da sier det seg selv at det kan bli litt vel mye å henge fingrene i for dem, men det må da gå an å rekruttere noen lightversjoner av moderatorer e.l.?

 

Har på ingen måte ønske om en slik "stilling" selv, ei heller kunnskap om det er mulig....antar bare at det er konfigurèrbare rettighetsinnstillinger på medlemmene?

 

Håper du ikke gir opp forumet ennå Snekker'n, da folk som faktisk har noe mellom ørene er de som holder kvaliteten på forumet oppe.

 

Får du pes en eller annen gang i fremtiden, så pm gjerne meg. Kjører glatt til Nordland her ifra Steinkjer, for å være med å dele ut litt instrukser i anstendig og allment akseptert oppførsel :D

Lenke til kommentar

Må gi min støtte til Snekkern.

 

Du har mye fornuftig å komme med, og det er synd om du velger å gå.

 

Skjønner at du reagerer når folk kommer med personlige angrep på deg, men på en annen side bør du vel heller ikke ta det så tungt, det er vel ikke værre enn å få adressen hans og ringe hans foreldre så blir det vel annen lyd i pipa :lol:

 

Angående diskusjonen om amd vs intel, og div andre lignende tråder så må jeg si at jeg seriøst begynner å lure på om du har blitt helt blendet av Intel?

Jeg har aldri sett deg noengang prøve å argumentere så iherdig for Intel som du har gjort i det siste, og det er helt greit, men da må du også tåle pepperet som kommer fra folk som er uenig med deg, men dette inkluderer selvsagt ikke sjikanering og trussler.

 

Håper du velger å fortsette på hw.no

 

;)

Lenke til kommentar
Drapstrusler er helt klart en politisak og dette bør de ansvarlige her i

forum undersøke/anmelde for videre etterforskning, dette kan vi ikke

tillate her i Forum, verken nå eller senere.

Det var vel over MSN, da har de ikke noe ansvar mener jeg. SYND men sant.

Men si til moderatorne hvem dette er da. så får de fjernet han... :grumpy:

Lenke til kommentar

Temaet ditt, amd el. intel var ikke gjennomtenkt. Det bli som blondiner el. brunetter, øl el. vin, mama el. papa.

Men løft deg over reaksjonene. At folk reagerer betyr at de tar deg alvorlig. At de finner deg interessant. Drit i resten. Veien blir til mens vi går. Slutt med sutringa og gå videre.

 

-zg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

dette er datarelatert, ikke samfunnsrelatert.

hvorfor i herrens navn skal man måtte godta at noen personer er såpass stokk dum at de ikke klarer å diskutere på et seriøst plan og derfor går over til personangrep.

greit nok, man er vant med at det kan bli personangrep når man diskuterer saker som irak,usa o.l

men i guds navn å rike, dette er datarelatert, man diskuterer rene fakta.

Lenke til kommentar
dette er datarelatert, ikke samfunnsrelatert.

hvorfor i herrens navn skal man måtte godta at noen personer er såpass stokk dum at de ikke klarer å diskutere på et seriøst plan og derfor går over til personangrep.

hva er poenget med diskusjoner da ?

Dessverre finnes det slike personer i vårt samfunn, leser/ser ikke du aviser/media ?

Lenke til kommentar

Jepp, vi trenger Snekker'n her!

 

Folk bør heve seg over slikt og skjønne at dette bare er et forum og at det hadde blitt utrolig tamt uten forskjellige meninger. At noen da kan la ting i forumet gå så inn på seg at de sender trussler osv. sier jo litt om personen som gjør dette.

 

Jeg har av og til hadd litt kontroversielle meninger her, men heldigvis aldri motatt trussler eller ekle PM'er. Det er jo egentlig ganske underholdene å diskutere ting. (Det er jo derfor vi er medlemer her) Men man bør ikke la seg provosere til å bli usakelig. Stå på Snekker'n og andre som evt har fått ekle tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
dette er datarelatert, ikke samfunnsrelatert.

hvorfor i herrens navn skal man måtte godta at noen personer er såpass stokk dum at de ikke klarer å diskutere på et seriøst plan og derfor går over til personangrep.

hva er poenget med diskusjoner da ?

Dessverre finnes det slike personer i vårt samfunn, leser/ser ikke du aviser/media ?

er rimelig klar over at de eksisterer ja....

dog reflekterer jeg over hvorfor man skal godta at slik forekommer,spesielt på at datarelatert forum.

Lenke til kommentar

Problemet ligger i at faktisk en stor del av de som ferdes på slike forum som dette oppfører seg på en HELT forskjellig måte en hvis man skulle diskutert saken over en kopp kaffe..

 

Seriøst, hvor mange ganger i det virkelige liv har du hatt en seriøs diskusjon på jobben, skolen e.l. hvor motstanderen plutselig kaller deg for fullstendig hjernedød fordi du sa noe som kanskje var feil. Eller hvor ofte fullfører du en setning, hvorpå sidemannen nærmest kaster seg over deg og kjefter deg huden full fordi du hadde et par gramatiske feil i setningen.

 

Tror vi alle kan tjene på å lese igjennom ethvert innleg vi skriver og tenke seg om en gang ekstra, og spør deg selv, "ville jeg sagt dette her face-to-face?" Desto mere respekt man har for hverandre, desto sjeldnere vil en tråd gli ut av kontrol og fylles med drittslenging.. (noe som skjer nesten daglig i dag har jeg intrykk av)

 

Stå på Snekkern!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

jah,poengterte det i mitt første innlegg i denne saken, en anmeldelse vil være til liten nytte.

personlig håper jeg du fortsetter å delta aktivt på forumet, det gjør nok resten av de seriøse brukerne av hw.no også.

vil være et tap hvis du forsvinner pga bruker ikke evner å diskutere på et seriøst plan.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...