Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Damer som får barn i slutten av 30 årene, erfaringer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-169651

Skal hilse fra kona mi som fikk vår minste da hun var 39. Ikke noe å lure på. Barn er en velsignelse og om du har nok kjærlighet til barnet ditt, er alder ingen hindring.

Lenke til kommentar

 

Siden det er ditt barn nummer to, går det vel greit.

 

Å få sitt første i den alderen, er derimot farlig og egoistisk.

 

Anonymous poster hash: 4dbb6...c21

 

Tøv.

 

Kvinner i slekten min har fått sine førstefødte i høyere alder enn dette, og de er alle friske og raske.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

jeg fikk min første med en på 38, hun var da 10 år eldre enn det jeg var da gutten vår ble født.

 

Det funket ikke så veldig bra, aldersforskjellen var ALT for stor....

Hun ønsket å la hele universet stoppe opp, og la alt kretse rundt barnet.

Jeg ønsket å "leve videre"... DVS ha ett "eget" liv i tillegg.

Dette var ikke mulig å få til, og vi måtte gå fra hverandre....

 

Du får se an hvem du får barn med også da veit du.

Endret av ragge_jz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Siden det er ditt barn nummer to, går det vel greit.

 

Å få sitt første i den alderen, er derimot farlig og egoistisk.

 

Anonymous poster hash: 4dbb6...c21

 

Tøv.

 

Kvinner i slekten min har fått sine førstefødte i høyere alder enn dette, og de er alle friske og raske.

 

At de er friske og raske er da ikke problemet, men deres alder. Om du skjønner hva jeg mener :w00t:

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg er en dame på 38 og ønsker meg et barn nr 2. Er det lurt?

 

Gjerne fortell meg om din erfaring om du er en dame som har fått barn i slutten av 30 årene.

 

Anonymous poster hash: 705e8...973

Om det er lurt? Alt er relativt.

Når du allerede er 38 så har du jo ikke akkurat så mange valg. Enten så får du et barn til eller så får du ikke et barn. Du kan jo ikke velge å få barn som 30 åring når toget har gått.

 

Ønsker du et barn til så prøver du å få et barn til.

 

Ulempene med alderen er blant annet økt risiko for kromosonfeil, mindre overskudd, du er godt voksen når ungene er i tenårene, det er vanskeligere eller kanskje ikke mulig å bli gravid pga at fruktbarheten minsker med årene.

 

Fordelene er at barn nr 1 får søsken, du er mest sannsynlig mer trygg på deg selv, har mer livserfaring, har kanskje en mer stabil økonomi enn da du var yngre.

 

Jeg hadde aldri anbefalt noen å bevisst vente til de ble 38 med å få barn nr 2, men hvis alternativet er å ikke få flere barn og at barn nr 1 ikke får søsken, så skjønner jeg jo godt at man ønsker å prøve.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kvinner i slekten min har fått sine førstefødte i høyere alder enn dette, og de er alle friske og raske.

Oldemor har røkt pipe i 80 år og lever i beste velgående. Røyking er slettes ikke farlig!

 

Regner med du skjønner hvor jeg vil.

 

Det å få barn i en alder av 38 år medfører noe høyere risiko for både mor og barn, men det er ikke noen fasit på hva som er akseptabel eller lovlig aldersrisiko. Jeg vet ikke om det gjør deg noe klokere å lese risikostatistikker eller få legens oppsummering av de. Det blir kanskje feil fokus å fokusere på sånt også. Hva føler du og partneren om det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...