Gå til innhold

Nå kan du kjøre «Netflix for pirater» direkte i nettleseren


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig med profeten og Kenjako.

Jeg vet om flere som aldri har hørt om popcorntime før tek, vg og dagbladet begynte å skrive masse om det, og nå er de ivrige brukere av tjenesten.

 

Så jeg retter denne til dere journalister: Vit at dere er direkte ansvarlig for å gi Popcorntime masse ekstra brukere hver gang dere skriver om det. Sover dere fortsatt godt om natten er det bare å kjøre på videre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Forstår ikke helt hvorfor folk bruker Popcorn Time. En har massevis av tjenester i Norge som faktisk har et solid tilbud på filmer, og serier. Netflix er nok tjenesten som er den beste etter mitt syn, men ja, sortimentet deres er ikke verdens beste. Dog forstår jeg ikke hvorfor folk klager over det, da dersom en forstår seg på opphavsretten, så forstår man også at ikke Netflix kan gi ut alt en vil ha.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er bra at dere skriver om Popcorn Time. Men artikelen virker alt for positivt innstilt ovenfor piratnettsiden. Den tar jo tross alt markedsandeler fra lovlige alternativer.

Og overskriften er helt på trynet, for å si det rett ut. Åpenbar promotering av piratvirksomhet.

Lenke til kommentar

Forstår ikke helt hvorfor folk bruker Popcorn Time. En har massevis av tjenester i Norge som faktisk har et solid tilbud på filmer, og serier. Netflix er nok tjenesten som er den beste etter mitt syn, men ja, sortimentet deres er ikke verdens beste. Dog forstår jeg ikke hvorfor folk klager over det, da dersom en forstår seg på opphavsretten, så forstår man også at ikke Netflix kan gi ut alt en vil ha.

Netflix prøver jo å gjøre det rette. Men film og seriebransjen må nå snart snu på flisa å kunne gi ut filmer og serier samtidig over hele verden. Er jo latterlig at vi i enkelte tilfeller må vente et år før vi får de samme seriene som de over fjorden gjør.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Enig med profeten og Kenjako.

Jeg vet om flere som aldri har hørt om popcorntime før tek, vg og dagbladet begynte å skrive masse om det, og nå er de ivrige brukere av tjenesten.

 

Så jeg retter denne til dere journalister: Vit at dere er direkte ansvarlig for å gi Popcorntime masse ekstra brukere hver gang dere skriver om det. Sover dere fortsatt godt om natten er det bare å kjøre på videre.

 

Indirekte ansvarlig. Brukerne selv er de som er direkte ansvalige.

 

Men jeg er enig i at artikkelen virker for reklame-aktig.

Lenke til kommentar

Det er et mareritt å sette seg inn i hva som er hva av utviklergrupper og versjoner av Popcorntime. I utgangspunktet var det vel to grupperinger med hver sinn versjon hvorav den ene ble omtalt som Popcorntime og den andre Time4Popcorn. Begge produktene blir imidlertid installert som Popcorntime på maskinen. Per i dag virker det som at disse ligger på henholdsvis popcorntime.io og popcorn-time.se.

 

Leser man litt på nett finner man også at det strides kraftig på nett om hvilken av de to som bør brukes. Spesielt har Time4Popcorn fått mye pepper.

 

Hvem er det som står bak denne tjenesten?

 

Ellers så kan Zona også nevnes når man omtaler popcorntime. Jeg har ikke testet mye, noe finnes bare med russisk dub, men dette kan du filtrere på. Men de støtter altså muligheten for flere språk på filmene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Kjempebra at dere tar ansvar for å gi Popcorn Time massevis av gratisreklame!

Skjønner heller ikke hvorfor man aktivt skal promotere en slik tjeneste. Alle skjønner at det skader bransjen...

Popcorn Time er populært om dagen, mange vil klikke seg inn på artikkelen og dermed øke reklameinntektene til Tek. Legg også merke til antallet clickbait overskrifter om dagen, kontra før da det nada.

Lenke til kommentar

Haha ja, jeg tenkte jeg skulle teste PT her om dagen, men ble helt fortapt i mylderet av klienter og nedlastingssider spekket med ads rundt om kring. 90% av de er vel bare spam og adware faenskap. Så jeg droppa det.

 

Det er jo bare en anna måte å laste ned torrents på, så da gjør jeg heller det.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Så vidt jeg har fått med meg, så er faktisk popcorn time lovlig i Norge, eller tar jeg feil?

 

Videre sliter jeg veldig med at båndbredden til tjenesten ikke holder, da det hakker og stopper opp lengre i filmer/serier jeg prøver å se på.

 

Den er vel juridisk sett i gråsonen. Det er ikke ulovlig å streame F. Eks. TV-serier fra youtube, fordi vanlige folk ikke forventes å ha full oversikt over hva som er kopibeskyttet/ikke -.

 

Ifølge denne Nrk-artikkelen er tjenesten ulovlig:

 

http://www.nrk.no/kultur/300.000-nordmenn-bruker-_pirat-netflix_-1.12345546

Lenke til kommentar

Kulturdepartementet? Jeg vil heller at Høyesterett skal uttale seg, nå som Jon Bing ikke lenger er iblant oss. Dette handler ikke bare om opphavsrett, men om bruk av verktøy som er tilgjengelig. Jeg husker da Sony lobbyerte for å få selge dvd opptakere med harddisk i usa, og forby bruken slik at aktørene kunne saksøke forbrukere for bruken men ikke røre Sony for salget. Det er altfor mange pengesterke aktører bak lovene som pushes fra Usa og via Eu til Norge til at jeg tror på at et departement uttaler seg nøytralt om lovtolkning.

Lenke til kommentar

Kulturdepartementet? Jeg vil heller at Høyesterett skal uttale seg, nå som Jon Bing ikke lenger er iblant oss. Dette handler ikke bare om opphavsrett, men om bruk av verktøy som er tilgjengelig. Jeg husker da Sony lobbyerte for å få selge dvd opptakere med harddisk i usa, og forby bruken slik at aktørene kunne saksøke forbrukere for bruken men ikke røre Sony for salget. Det er altfor mange pengesterke aktører bak lovene som pushes fra Usa og via Eu til Norge til at jeg tror på at et departement uttaler seg nøytralt om lovtolkning.

 

Jeg bruker popcorntime til å supplementere andre tjenester som Netflix, men en ting skal sies om PT, det er ikke bransjen det ødelegger for men P2P.

PT er nærmest ikke P2P, så fort du lukker programmet fjernes cachen og du ender opp med å dele en liten brøkdel av hva du lastet ned, som om det ikke var dårlig nok delingsrate på torrents fra før av er det ihvertfall det nå.

 

De siste to månedene har vært helt forferdelige, når selv de mest populære filmene noen ganger ender opp med dårlig delingsrate. Jeg har endt opp med å copy-paste magnet-linker fra andre sider som TPB og KAT, der folk med ekte P2P-klienter fortsatt dominerer.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...